Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Ungene er utrolig snare til å plukke opp slikt. Jeg prøver også å holde maska, men vi har hatt noen tilfeller av veeeldig vondt i hodet på minstemann i etterkant av mine migreneanfall. :ler: Men det er litt ille når man ikke vet om man skal ta slikt alvorlig eller ikke, spesielt dersom det faktisk feiler dem noe.

Når flytter dere østover igjen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen forklaring kan rett og slett være at hun har plukket opp at jeg er sliten for tiden, og at hun tar etter. Det synes jeg ikke er noe særlig, så jeg prøver å ikke si det høyt når jeg er trøtt eller sliten, men holde fasaden overfor henne.

Sånn er det med Prinsessa her også. Vanskelig å vite om det er ekte eller "herme"plager..

Tipper du gruer deg til å flytte nå. Fra det fine huset og greier... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette palasset skilles man ikke lett fra!

Det er ikke så lenge til vi reiser, bare litt over en måned. Da har vi først noen dager sammen i det nye huset, før mann og barn drar på svigershytta så jeg kan ordne i fred. Det beste er at søsteren min har ferie den uka, og hun er veldig flink med innredning og har samme smak som meg - så vi skal nok få det hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten bestilt meg kompaktkamera i dag!

Ønsker meg digitalt speilrefleks kamera jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det neste vi kjøper, men først vil jeg ha et kompaktkamera. Det er tross alt det som blir brukt mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det neste vi kjøper, men først vil jeg ha et kompaktkamera. Det er tross alt det som blir brukt mest.

Trodde det neste ble designer møbler jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bekymret for L. i dag. Hun er sliten, men vi finner ikke noe galt med henne. Hun ville at jeg skulle trille henne i vogn til barnehagen i dag (20 meter...), og i går hadde hun vært veldig stille og ville bare sitte og kose med smokken sin. Hun sutrer ikke, virker bare sliten. Hun får noen tabletter om kvelden for astma/krupp, men de skal ikke ha slike bivirkninger. Hva kan dette være da? (Jeg krisemaksimerer selvfølgelig og tenker blodkreft osv.... typisk meg.)

Kanskje hun mangler noe, vitaminer eller jern eller noe?

Nei, kom med diagnosene deres, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerndiagnostisering? Hm. Tenketenke. Hvis jeg hadde hatt noen runder med falsk krupp og astma, hadde jeg vært sliten etterpå. Hadde astmaplager for ti - femten år siden, og en slik runde gjorde meg utslitt i dagevis. Eller så kan det hende hun brygger på noe, forkjølelse ellr hva som helst annet ufarlige greier. Mine unger var ofte slik en dag eller to før de ble skikkelig syke, enten spy (vart du skræmt no?) eller et annet bedritent virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

N. er også sliten i dagevis etter en krupp/astma runde. Så det kan i grunn være hele problemet.

Men om dere frykter at tablettene hun får er grunnen, så må det da kunne gå an å kutte ut en periode for å se om det er bedring? :klø:

Som sagt før her, så har du kanskje noen i familien som er ganske mye bedre på dette enn oss? Men det kan jo kanskje være litt greit å høre at N. også kan være slik etter en slik runde L. hadde i helgen.

God :klem: til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det hjelper å ha en lege i familien, det er ofte bedre når noen ser på det med nye øyne. I dag har hun visst vært bedre i barnehagen, så det var kanskje en kombinasjon av virus (forkjølelse) og astma/krupp. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med den lille ekstrajobben i går, så nå skal jeg sende fra meg resultatet og ikke brodere noe på veldig lenge. Drittlei.

I morgen setter vi kursen mot Oslo for helgen. Vi skal overnatte på veien for å lage litt ferie ut av det. Har funnet et hotell på Golsfjellet hvor de har tilrettelagt spesielt for barn. Det er et kjempestort lekeområde utendørs, og så har de en liten gård med mange forskjellige dyr. Det blir nok spennende for L. Skulle ønske vi hadde mulighet til å ta fri mandag også, men det går ikke, så det blir bare en bitteliten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett om jeg ble vekt kvart på seks i dag? Jeps.

Da lå det en morgenfrisk jente i senga og jodlet av full hals. Jeg prøvde meg på å rope at det fremdeles var natt, og det funket i ca fem minutter. Da begynte hun å rope "Jeg har en bæsj! Jeg har en bæsj! Jeg har en bæsj!" :ler:

Det viste seg dessverre å stemme, så det var den natta...

L. skal bare en liten tur i barnehagen i dag mens jeg pakker til helgen og rydder opp hjemme. Hun gleder seg veldig til å besøke farmor, og gråt stort sett hele ettermiddagen i går fordi hun ville reise med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...