Annie Skrevet 17. mai 2007 #361 Del Skrevet 17. mai 2007 Her er ungene ute og Sambo sover på sofaen. Stille, fredelig og herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 18. mai 2007 #362 Del Skrevet 18. mai 2007 Jaja, du har i alle fall gitt meg en god latter - kjenner formelig svettebrøtene dine her jeg sitter. Og så fikk jeg skrekkelig lyst på brennsnut. Her i huset var det koldtbord med kyllingfilet, asparges, spekemat, quiche, fransk potetsalat og mozzalrella/tomat. Og masse riesling. Forøvrig kan jeg opplyse alle som tenker å dra på passkontoret på en inneklemt fridag i mai: Glem det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 19. mai 2007 #363 Del Skrevet 19. mai 2007 Må bare spamme litt til her, for jeg er litt misunnelig. Skulle nemlig ønske at mannen min tok imot mitt generøse tilbud om å få sydd seg en sunnmørsbunad av nåde alene, uten å betale et rødt øre selv. Har prøvd å tilby vestfoldbunad eller Oslo jubileusdrakt også, men han sprader rundt i Bossdressen sin istedet. Hver bidige syttende mai. Grr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #364 Del Skrevet 19. mai 2007 Har samme ønske selv. Det var min lillebror du så på bildet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. mai 2007 #365 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Skjønte det etter å ha sett på flere bilder *lol*! Lisjebroren min, faren min og ungene mine har samme bunad som broren din. Nå sitter jeg på job og prøver å forske litt en søndags ettermiddag. Motivasjon? Borteborteborte. Endret 20. mai 2007 av hera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 20. mai 2007 #366 Del Skrevet 20. mai 2007 Bra beskrevet 17.mai Ha en strålende dag, vi skal nå snart ut og spise i lag med svigerforeldrene mine, håper det går bedre enn forventet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #367 Del Skrevet 21. mai 2007 Må bare spamme litt til her, for jeg er litt misunnelig. Skulle nemlig ønske at mannen min tok imot mitt generøse tilbud om å få sydd seg en sunnmørsbunad av nåde alene, uten å betale et rødt øre selv. Har prøvd å tilby vestfoldbunad eller Oslo jubileusdrakt også, men han sprader rundt i Bossdressen sin istedet. Hver bidige syttende mai. Grr. Nå kan du bare bli misunnelig, for mannen har funnet ut at han ønsker seg bunad til 30-årsdagen - og ikke nok med det, han vil ha sunnmørsbunad Kunne han bare kommet på det litt før...han fyller 30 i juli. Men bunad skal han få, koste hva det koste vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 21. mai 2007 #368 Del Skrevet 21. mai 2007 Å så herlig da!! Skulle ønske mannen også kom på samme tanke! Men ikke i 30-årsgave da, for da har jeg plutselig sinnssykt dårlig tid ettersom han er 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 21. mai 2007 #369 Del Skrevet 21. mai 2007 Mannen her begynner å se at bunad på menn er fint han også, men trenger fortsatt mer bearbeiding før vi faktisk kan sette i gang med å skaffe han en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. mai 2007 #370 Del Skrevet 21. mai 2007 Nå kan du bare bli misunnelig, for mannen har funnet ut at han ønsker seg bunad til 30-årsdagen - og ikke nok med det, han vil ha sunnmørsbunad Kunne han bare kommet på det litt før...han fyller 30 i juli. Men bunad skal han få, koste hva det koste vil! Ugh, nå ble jeg faktisk misunnelig. Dere får sjekke om han karen som syr rimelig i Sykylven er i drift fremdeles! Ulempen er at han må gjetes underveis, svogeren min fikk sin bunad levert på ferjekaia på Magerholm klokka seks om morgenen en syttende mai for ti år siden... Har du også mann som er et år yngre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #371 Del Skrevet 21. mai 2007 Ugh, nå ble jeg faktisk misunnelig. Dere får sjekke om han karen som syr rimelig i Sykylven er i drift fremdeles! Ulempen er at han må gjetes underveis, svogeren min fikk sin bunad levert på ferjekaia på Magerholm klokka seks om morgenen en syttende mai for ti år siden... Har du også mann som er et år yngre? Ja, han er bare en liten guttunge. Tror han gamlingen har lagt inn årene, men jeg vet om en dame som syr. Har mailet Husfliden og spurt om pris og leveringstid også. Jeg tør ikke å lage den selv, for jeg kan ikke å sy. Litt dumt å starte med et bunadsprosjekt da. Men jeg kan jo alltids lage strømpene og lua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. mai 2007 #372 Del Skrevet 21. mai 2007 For små guttunger er lykken en moden kvinnes favn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 21. mai 2007 #373 Del Skrevet 21. mai 2007 Ja, han er bare en liten guttunge. Tror han gamlingen har lagt inn årene, men jeg vet om en dame som syr. Har mailet Husfliden og spurt om pris og leveringstid også. Jeg tør ikke å lage den selv, for jeg kan ikke å sy. Litt dumt å starte med et bunadsprosjekt da. Men jeg kan jo alltids lage strømpene og lua. Er det ikke ugifte som har lue da??? Mannen har også lyst på, men jeg tror det blir et langt prosjekt... Vet om ei/noen(vet hun sydde privat før, men tror det er startet som et firma nå) på Valderøya som er kjempeflinke. Eldste boren min fikk bunad av mamma nå et par uker før 17 mai. Han er sååååååååå stilig! Dessuten har du bunadspesialisten, eller hva de heter, på skateflukaia. Tror de er en del billigere enn Husfliden. Men jeg vet i grunn ikke, for jeg var kun i kontakt med de som sydde broren min sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #374 Del Skrevet 21. mai 2007 Er det ikke ugifte som har lue da??? Mannen har også lyst på, men jeg tror det blir et langt prosjekt... Vet om ei/noen(vet hun sydde privat før, men tror det er startet som et firma nå) på Valderøya som er kjempeflinke. Eldste boren min fikk bunad av mamma nå et par uker før 17 mai. Han er sååååååååå stilig! Dessuten har du bunadspesialisten, eller hva de heter, på skateflukaia. Tror de er en del billigere enn Husfliden. Men jeg vet i grunn ikke, for jeg var kun i kontakt med de som sydde broren min sin. Husfliden var i hvert fall dyre! Vet ikke helt med den lua, faktisk, men på nettsidene til Husfliden var det bilde av en mann med lue. Men hva vet vel jeg om sivilstatusen hans? Tror jeg kjøper sølv og kniv og strikker strømpene til selve bursdagen, resten rekker vi ikke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #375 Del Skrevet 22. mai 2007 Høljeregn her i dag. Jeg hadde halvveis planer om å vaske vinduer i dag, men det utgår med høye kneløft. Svigers kommer til helgen, så før det må vinduene vaskes - men ikke i dag. Vet ikke helt hva jeg skal i dag, så det blir vel til at jeg sitter her og strikker. Holder på med et babyteppe, samme type som det danske kronprinsparet har til barna sine. Veldig fint, men ganske kjedelig å strikke i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. mai 2007 #376 Del Skrevet 22. mai 2007 Det babyteppet høres eksklusivt ut, du. Jerle: Er ikke bunadspesialisten slike som syr i Kina, da? Ikke for det, mange av de anglivelig "norsksydde" bunadene er også helt eller delvis laget i Baltikum eller østen. Ang. nisselue, så så jeg masse voksne gifte menn med det på syttende mai. I Oslo. Faren min som er godt gift på førtiandre året går i alle fall med en slik. Den var forøvrig tiltenkt min eldste, men ble aaaaalt for stor, bestenstor.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #377 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg driver som sagt og innreder det nye hjemmet vårt inne i hodet mitt. Denne gangen skal jeg prøve å planlegge helhetlig på forhånd, ikke bare kjøpe enkeltting på impuls (ja, jeg sier JEG, for det er i praksis jeg som tar alle avgjørelser på dette planet - mannen min er ikke interessert). Skal prøve å unngå IKEA og heller satse på litt mer unike saker, men noe skal vi ha der også: Vokseseng til L.:Vikare Lysekrone med dingel-dangel til barnerommet: Rimfrost Gjesterommet/kontoret/fremtidig barnerom(?) deles av på midten med denne: Expedit Dobbeltseng: Malm Denne stolen ser kul ut på nett, kanskje den kan passere som godstol? Tirup Kommoder: Malm kommode I vindfanget mangler knagger, jeg ønsker meg denne: Eames Tror den koster rundt 3000,-, men hey - det er jo en klassiker. Noen blir sikkert glad for å arve den når jeg dør. Jeg er lei av hvitmalte vegger, og vil tapetsere litt her og der. En kontrastvegg med fint mønster kan være nydelig! Dyrt, men deilig: Designers Guild Heldigvis er Verket Interiør i ganske umiddelbar nærhet, der kommer jeg til å vanke mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 22. mai 2007 #378 Del Skrevet 22. mai 2007 Du har litt å bruke penger på fremover ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #379 Del Skrevet 22. mai 2007 Ja, det har aldri vært noe problem. Hvis jeg i tillegg gjør alvor av bunadsplanene blir det virkelig dyrt. Får igjen nok på skatten til å kjøpe bunad, men hvordan skal jeg lure unna de pengene uten at mannen merker det? Hm...pønske pønske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #380 Del Skrevet 22. mai 2007 Har funnet en nettbutikk som spesialiserer seg på å lage trekk til utgåtte IKEA-modeller: Bemz Dette kom i grevens tid, for vi må bytte ut det lyse trekket på vår Karlanda. Trekkene er til og med billigere enn de originale, så nå må jeg bare finne ut hvilken farge vi skal ha. Må forresten huske å finne et fint møbelstoff til noen arvede spisestoler i teak fra 60-tallet. Lurer på hvem som har sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå