Jerle Skrevet 2. mai 2007 #281 Del Skrevet 2. mai 2007 hera skrev: Bunaden min har forresten en litt spesiell historie - den er sydd av en "tyskerunge" som var kontordame på fabrikken til bestefaren min. Hun hadde gått kurs og sydd til seg selv, men fikk ikke sydd til andre fordi hun hadde den bakgrunnen hun hadde (og da snakker vi om tidlig åttitall) Sånn ka du skal med bunad, du da-opplegg. Hun tilbød seg å sy for meg, og var kjempeglad da vi sa ja. ← Helt håpløst at det fortsatt(!) er slik. Det hadde i alle fall vært en bunad jeg bar med stolthet, stolthet over å ikke være like dust som alle andre... Vi har dessverre ingen Sunnmørsbunader i min familie til små jenter, så da bør jeg kanskje starte en tradisjon på det.(Tro det den som kan) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. mai 2007 #282 Del Skrevet 2. mai 2007 Jerle skrev: Helt håpløst at det fortsatt(!) er slik. Det hadde i alle fall vært en bunad jeg bar med stolthet, stolthet over å ikke være like dust som alle andre... ← Det er det jeg sier til meg selv! Brett opp erma og begynn å sy du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 2. mai 2007 #283 Del Skrevet 2. mai 2007 hera skrev: Brett opp erma og begynn å sy du også! ← Vel, det er ikke en av mins sterkeste sider.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. mai 2007 #284 Del Skrevet 2. mai 2007 De har kjekke kurs hos bunadspolitiet i byæn demma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 2. mai 2007 #285 Del Skrevet 2. mai 2007 hera skrev: De har kjekke kurs hos bunadspolitiet i byæn demma. ← Tror likevel ikke at jeg en en god kandidat til et slikt kurs. Men, men kanskje jeg ombestemmer meg når jeg finner ut hvor dyrt det blir å kjøpe bunad til to jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #286 Del Skrevet 2. mai 2007 Bunad er kanskje ikke det første man gjør av håndarbeid, nei. Kanskje du kan tvinge moren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #287 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg tror L kommer til å lese tidlig, som sin mor og far. Hun kjenner allerede flere bokstaver, vet hvem som "eier" de forskjellige bokstavene, om noen har samme bokstav, og nå har hun jammen begynt å (prøve å) skrive bokstaver også. Hun kan skrive sin egen, mammas og pappas bokstaver, og er veldig interessert i bokstaver generelt. Hun kan sitte lenge og bare se på at jeg skriver. Håper hun blir en liten lesehest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 2. mai 2007 #288 Del Skrevet 2. mai 2007 tuji skrev: Bunad er kanskje ikke det første man gjør av håndarbeid, nei. Kanskje du kan tvinge moren din? ← Tja... tror ikke hun har tålmodighet til det gitt. Men kanskje når hun blir pensjonist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. mai 2007 #289 Del Skrevet 2. mai 2007 Kjempegøy! Benytt anledningen når interessen er der! Det må følges opp jevnlig. Mine leste greit på egen hånd ved hhv. 5 og fire år (me too), men førstemann kunne ha lest mye før dersom oppfølgingen hadde vært bedre - mea culpa). Var spent på om de arvet meg eller sin dyslektiske far - han leste ikke før han var ni (men har tatt doktorgrad for det). Det ble blandings. Ungene leser som noen racere, men sliter litt med dobbelkonsonanter, så de har vel fått litt av hver. I tillegg har eldstemann litt motoriske skrivevansker. Lesingen går heldigvis som sagt som en drøm. Du vurderer ikke å bli "carreer mom", da? Da kan du lese og fiske ørret med L. hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #290 Del Skrevet 2. mai 2007 Skulle gjerne ha vært sånn amerikansk husmor (ser for meg Bree i Frustrerte Fruer nå...), men har dessverre ikke anlegg for det. Fire måneder hjemme med L. var mer enn nok for begge parter. Før trodde jeg at jeg skulle bli en bollebakende mor med en fantastisk tålmodighet og en egen evne til å kommunisere med barn - men slik ble det ikke, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 2. mai 2007 #291 Del Skrevet 2. mai 2007 Kjenner følelsen, Tuji. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. mai 2007 #292 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Dette burde vi definitivt ha hatt en gruppe for på fjes... unnskyld Facebook. Jeg vil bli president! Mitt halve år som luksushausfrau i Tyskland holdt rikelig. Og merk deg det, tuji, dette var ni år siden og FØR bredbånd. Ikke for det, er full av beundring for deg i denne situasjonen. Endret 2. mai 2007 av hera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #293 Del Skrevet 3. mai 2007 I dag skal jeg til tannlegen igjen med den hersens rotfyllingen. Har allerede tømt tanna to ganger, men tror det er mer igjen der inne, for jeg kjenner det godt når jeg knipser på den. Det skal man vel ikke gjøre hvis ikke det er nerver igjen. Håper dette blir siste gang, det koster 800 per behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. mai 2007 #294 Del Skrevet 3. mai 2007 Lykke til hos tannlegen, det minner meg om at jeg bør bestille time jeg og. Ikke bare har jeg skjemavegring, men bestille tannlegetimevegring også. Og fytti katta så dyr som tannlegen er. Håper du slipper flere runder med den dumme tanna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #295 Del Skrevet 3. mai 2007 Nå er jeg bedøvd i halve ansiktet, og er veldig sulten - men kan ikke spise før om en stund. Så langt har tanna kostet meg 2800 kroner, og enda er den ikke fylt igjen. Ikke nok med det, mens vi ventet på røntgenbildene fant tannlegen et stort hull i en annen tann. Jeg kommer til å være tannløs før jeg er 40 med dette tempoet. Tok en tur på kafé etter tannlegetimen med et ukeblad og en kaffekopp (som jeg måtte drikke gjennom venstre munnvike - ikke lett!) Det var deilig, men hadde nok vært enda deiligere om jeg hadde kunnet spise noe. Neste gang jeg skal til tannlegen må jeg huske å spise noe før jeg går. Jeg strikker babysokker i mange varianter for tiden, så hvis noen skulle finne på å få en baby er det bare å ringe, så skal den ikke fryse på beina i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. mai 2007 #296 Del Skrevet 3. mai 2007 Nesten som man skulle vurdere å bli gravid igjen bare for å få håndstrikkede sokker av deg! Ligger ellers rett ut, fokjølelsen er i ferd med å sette seg i bihulene, ikkeno moro her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #297 Del Skrevet 3. mai 2007 hera skrev: Nesten som man skulle vurdere å bli gravid igjen bare for å få håndstrikkede sokker av deg! Ligger ellers rett ut, fokjølelsen er i ferd med å sette seg i bihulene, ikkeno moro her. ← Høres ut som en forkjølelse/bihulebetennelse jeg hadde for en liten stund siden. Hos meg gikk det over etter noen dager med regelmessig bruk av nesespray og en ekstra pute under hodet om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. mai 2007 #298 Del Skrevet 3. mai 2007 Prøver så godt jeg kan. var plaget med slikt for mange år siden. Har vært fin siden da,bortsett fra en runde nå i vinter. Jeg er sånn laga at istedet for å få angst og bli deprimert, så får jeg bihulebetennelse. Det må være innspurtstresset som materialiserer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 3. mai 2007 #299 Del Skrevet 3. mai 2007 Æsj, nå ble jeg minnet på at jeg MÅ til tannlegen. Har ikke vært siden august 2004, og jeg vet jeg burde vært mange ganger siden. Har vel avbestilt 3-4 innkallelser OK, jeg skal gjøre det i juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #300 Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, det aller beste er å gjøre det hvert år, så slipper man sånt som jeg driver med nå. Jeg drar til Oslo i helgen! Har funnet et svært aktuelt rekkehus, så vi får håpe at det går bedre denne gangen. Ellers har jeg blitt spurt om jeg har lyst å være vikar i barnehagen av og til, og det tror jeg at jeg vil. Så kan jeg jo innføre noen gode rutiner, om ikke annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå