Annie Skrevet 21. april 2008 #1381 Del Skrevet 21. april 2008 Sol i fjeset er herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. april 2008 Forfatter #1382 Del Skrevet 22. april 2008 I dag skal jeg på kafémøte . Håper de har uteservering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. april 2008 #1383 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Kos deg på kafé! Kjekt å høre at du fikk deg en iskald utepils - vi hadde en nestensådan i gåd, dvs. kafé med åpne vinduer. Av en underlig grunn av ar alle gjesten på de ulike bordene på kaféen sunnmøringer, så det svirret AaFK-prat over alle bordene. Absurd. Jeg trodde jeg var hjemme. Endret 22. april 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 22. april 2008 #1384 Del Skrevet 22. april 2008 Må ha vært merkelig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 24. april 2008 Forfatter #1385 Del Skrevet 24. april 2008 Nå om dagen gjør jeg stort sett to ting: Jobber og strikker. Av og til samtidig. Begge deler liker jeg godt for tiden, perioden som ligger foran meg nå skal brukes til å planlegge, pønske og klekke ut gode ideer. Det liker jeg. På strikkefronten driver jeg med tre ting samtidig: En babyjakke, en babykjole, og bunadstrømper til mannen. Det siste er ikke så lystbetont, men det hadde vært dumt om jeg var grunnen til at han ikke kan bruke bunad på 17. mai. Snart skal jeg i barnehagen og hjelpe til litt, siden de har en sykmeldt. Det blir koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 25. april 2008 Forfatter #1386 Del Skrevet 25. april 2008 Nå har L. blitt syk igjen. Det er ikke til å tro. Denne gangen er det bare en forkjølelse, men i dag ser det ut som hun er i så tett i potta at hun må være hjemme. Ett eller annet sted i landet må det være en familie som ikke har vært syk de siste tre årene, for vi har fått dobbel dose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 25. april 2008 #1387 Del Skrevet 25. april 2008 Vi er ikke mye syke, så det er nok oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 25. april 2008 #1388 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Det er da ekstremt ille som dere skal være plaget, da? Skjønner forresten at jeg må ta en tur innom håndarbeidsbloggen din igjen... her i huset er det ikke mye som skjer på den fronten. Dvs. at jeg sydde en liten sunnmørsguttebunad natt til i forgårs, men det er mer rutine og ikke den store kreativiteten.... Prosjektet mitt nå etter ombyggingen blir å bygge opp et bra garnlager. Jeg kastet flere enkeltnøster og stoffrester nå før vi begynte. Det satt langt inne, for sånt er kjekt å ha, men når ting har lagt i ti år uten å bli brukt, er det kanskje på tide med en sanering....? PS - L. er ikke allergisk, da? J. gikk en hel vinter og var småsyk og hostet, før noen kom på at det var allergi. Men det har dere sikkert sjekket ut allerede. Endret 25. april 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 25. april 2008 Forfatter #1389 Del Skrevet 25. april 2008 Vi har tenkt på allergi, og jeg tror det er det det er. Med to allergikere til foreldre er det 60-80% sjanse for at barnet også får det, i følge Foreldre & Barn. Selv om det sannsynligvis er allergi, er det litt ekkelt så tett opptil en lungebetennelse. Hun får astmamedisin, og det er visst uansett behandlingen for allergi på så små, så vi får håpe at det gir seg etter hvert. Hun er i barnehagen i dag, med avtale om at jeg kommer og henter henne hvis ikke hun orker å være der mer. Imponert over bunadsying, Junia! Jeg er ikke der enda, men må jo prøve det en eller annen gang. Jeg har strikket noe aldeles bedårende, så besøk meg i hobbybloggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 25. april 2008 #1390 Del Skrevet 25. april 2008 Imponert over bunadsying, Junia! Jeg er ikke der enda, men må jo prøve det en eller annen gang. Jeg har strikket noe aldeles bedårende, så besøk meg i hobbybloggen! Sannelig, den var virkelig aldeles bedårende. Når jeg ser sånt bobler den bittelille sorgen for at jeg ikke har en jente opp.... du har jammen sansen! Uno? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. april 2008 #1391 Del Skrevet 25. april 2008 Smugleser om lekre/bedårende strikketøy og blir veldig nysgjerrig, ja... Jeg skal strikke to jakker til to søte brudepiker og lurer på om du har noen tips, Tuji? De er i tilfelle kald vind og dårlig vær til et tidlig-i-augustbryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 26. april 2008 Forfatter #1392 Del Skrevet 26. april 2008 Hvor gamle er brudepikene, da? Jeg kan helt sikkert finne noe blant alle oppskriftene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 26. april 2008 Forfatter #1393 Del Skrevet 26. april 2008 Uno? Kan du forstå det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. april 2008 #1394 Del Skrevet 27. april 2008 Hvor gamle er brudepikene, da? Jeg kan helt sikkert finne noe blant alle oppskriftene mine. Brudepikene er 6 og 8 år gamle i august. Jeg hadde tenkt å strikke i vei uten oppskrift, noe midjekort (for å få plass til svulmende tyllskjørt), og med trompetermer....men mest sannsynlig vil jeg da starte - måtte rekke opp - starte igjen - feile igjen......for så å gi opp hele prosjektet. Så tips om oppskrift ville vært helt superfint! (Da kan det hende de faktisk slipper å fryse hvis været skulle bli dårlig...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 28. april 2008 Forfatter #1395 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har visst de beste oppskriftene kun i papirform, men her er i hvert fall et par tips: Rosa jakke Kort jakke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. april 2008 #1396 Del Skrevet 28. april 2008 Takk, Tuji! Den siste der er veldig slik som jeg hadde sett for meg - jeg skal bare ha litt lengre ermer. *ut på kjøpe-garn-ekspedisjon* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 28. april 2008 #1397 Del Skrevet 28. april 2008 Nå MÅ jo bare jeg også sjekke håndarbeid-bloggen din.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 28. april 2008 #1398 Del Skrevet 28. april 2008 Du jeg vurderer(kun pga bloggen din altså) å produsere ei lita jente til. Får hun en kjole da? Den var så søt at jeg ikke finner ord. Av alle ting så var jeg over en time på en garnbutikk i Trondheim for et par uker siden og jeg forelsket meg i så og si alle strikka kjoler de hadde utstilt. Det var faktisk rett før jeg kjøpte garn, bare fordi jeg skulle ønske jeg kunne lage noe av alt det fine jeg så. Dessuten fant jeg alpakka ull som var laget av barn(?) der penger fra salget gikk til skole i langtvekkistan. Jeg skulle akkurat til å kjøpe det, når jeg innså at pr garnnøste gikk det hele 2 kroner til barna. Det synes jeg i grunn var litt smålig, med tanke på at et lit nøste kostet 75 kr. Ja, ja nok strikkeprat fra hun som ikke kan kunsten. Skulle ønske strikke-genet ikke hadde hoppet over meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1399 Del Skrevet 29. april 2008 Vi får ta en uke hvor jeg lærer deg å strikke. Det er ikke så vanskelig som det ser ut. Ellers så kan jeg jo strikke noe av alt dette fine for deg, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 29. april 2008 #1400 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Strikkeleir med tuji! Hurra! Dette burde du jammen søke prosjektmidler til! Endret 29. april 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå