Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

:klappe:

Håper du får kost deg og slappet av, og ikke bare er halvsyl!

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk som en gjennomsnittlig norsk fisk!

Jeg lurer meg på om vi skal driste oss til Sverige på skjærtorsdag. Er det ikke bare i Strømstad det er party? Vi tenker å reise et helt annet sted, og ta et familiebesøk på veien. Skulle gjerne ha handlet litt, og det er bare skjærtorsdag som passer. Faren er altså bare at det kan være tjukt med andre folk. Noen med meninger om dette? Svenskehandelekspert Junia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Spørs hvilken vei dere skal.

Akkurat i Strømstad er det vel tjåka fullt, men på Nordby (mellom Strømstad og Svinesund) er det så stort at det sikkert er plass til litt folk. Der er matbutikken bra, og så har de et fint fabrikkutsalg med Höganäs, Iitttala og Bodum der. Blant mye annet trad svensk som Indiska, H&M, Din Sko osv (men de gidder jeg aldri å gå inn på når jeg er der).

Så lenge man holder seg unna selve Strömstad by, burde det være greit, men det kan nok være at det er kødannelse på europaveien nedover (før grensa, der firefelten ikke er ferdig ennå).

Ellers er visst Töcksfors et sted mange drar, det ligger jo en litt annen retning, men er omtrent like langt eller kort unna som Nordby. Hører mye bra om shoppingen der, men har ikke vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God påske! :vinke: Om noen timer nå, så reiser jeg oppover til Jerle! :juhu:

God tur du også! Tapre, tapre kvinne som tar nattbussen! Jeg kjører i morgen tidlig.

@tuji: Lykke til med harrytur, ta gjerne en erfaringsdeling her etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Haha, dere greide ikke å holde dere? Her oppe blåser det nordavind fra alle kanter, men forhåpentligvis blir det bedre til uka. Kjør pent!

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en dårlig deal å dra fra fineværet til drittvær, men når alle andre er hjemme, klarte vi ikke å bare sitte her og glo. Vi ses vel på Kvam på hjemveien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tur du også! Tapre, tapre kvinne som tar nattbussen! Jeg kjører i morgen tidlig.

@tuji: Lykke til med harrytur, ta gjerne en erfaringsdeling her etterpå.

Skal ALDRI!! ta nattbuss oppover mer!! #¤%&¤"% BUSSELSKAP!! :kjefte:

Vi har ombestemt oss, og tar vestlandstur likevel!

Håper dere pakket vintertøy... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere pakket vintertøy... ;)

Seff! Man er da oppvokst på de traktene.

Nå er vi imidlertid hjemme igjen. Egentlig skulle vi reise i dag, men vi hadde bange anelser om lange køer, så vi dro i går. Det gjorde vi nok rett i, for allerede da var det treg trafikk. Vi satt i kø mer eller mindre hele veien fra Øyer til Minnesund. Med en godt sukra unge i baksetet var det en prøvelse. I tillegg hadde jeg tatt en Postafen mot bilsyke (som jeg plutselig har blitt plaget med igjen) og var stuptrøtt.

Det ble en kort, men fin ferie. Vi rakk å bygge både det ene og det andre snøbyggverket i hagen, og jeg fikk meg en tur ut sammen med en venninne. Nok en gang ble jeg forbauset over hvor harry det går an å oppføre seg med litt alkohol innabords. Folk danset på bord og stoler, og jeg sto bare og måpte.

I dag skal vi bare dasse rundt og kanskje rydde litt, og i morgen har L og jeg hjemmedag siden barnehagen er stengt. Mannen begynner i ny jobb i morgen, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køtips: Kjør riksvei 4 via Stovner, Nittedal og Gjøvik istedetfor europaveien. Det gjorde vi for første gang denne påska, både på oppover og nedoverturen. At vi ikke har kommet på det før, sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Genial vei det ja :jepp:

Ja det synes du vel.....

Synes det går så tregt på e6 nå som de driver med veiarbeid. Men forhåpentligvis blir det bedre om noen år.

Dessverre er ikke Rv4 noe alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte den veien, men da vi kom til rundkjøringa, så vi at de aller fleste andre trodde de var lure som tok den veien. Da valgte vi den vanlige ruta. Irriterende at vi som reiste en dag før for å unngå kø, havnet i kø likevel. Dobbelt irriterende at det ikke var noe kø i går. Vi brukte nesten 11 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...