Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Ja, det er lenge siden dagboka mi har levd opp til navnet!

Tror jeg må blunde litt før jeg pakker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatt det fint i helgen?

Jeg sitter på KG mest fordi jeg ikke gidder å gå ut på tørkerommet og tømme tørketrommelen, bare for å få mer å gjøre. Dessuten har jeg en vask som skal i trommelen også... *utsetter litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det fint i helgen?

Ja og nei. Hotellet vi bodde på på nedturen var en skuffelse. De hadde masse lekestativer, men det pøsregnet ute, så de fikk vi ikke brukt. Selve hotellet var slitt, og bassengområdet gørrskittent, og frokosten var heller ikke noe å rope hurra for. Men L. digget det, og det er det viktigste.

Fredag og lørdag var vi sammen med venner og deres barn, og L gråt like hjerteskjærende hver gang vi skulle si hadet til noen. Nå kan vi heldigvis si at vi snart skal møte dem igjen.

Søndag reiste vi på formiddagen, og stoppet på Gol for å bade sammen med en vennefamilie. L. var kjempetrøtt, og protesterte ikke i det hele tatt når vi skulle dra. Mystisk.

Hun sovnet momentant i bilen, og våknet på vei ned Hemsedalsfjellet med vondt i panna og kinnet, og en feber på 40. Hallo, bihulebetennelse! Heldigvis hadde vi paracet med oss, så resten av turen ble ikke så ille som den kunne blitt, men 30 mil med sykt barn er aldri gøy. Det var deilig å komme hjem i går, og i dag er jentene hjemme på sofaen og koser oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir hun nok ikke, for vi har nettopp konstatert kraftig lungebetennelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke så fort, dette forklarer hvorfor hun har vært sliten, hatt krupp osv. Vi tar henne til sykehuset snart, barnelegen mente mannen ikke bør være lege for eget barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, nå har vi noen strie dager foran oss :tristbla:

Vi dro til sykehuset for å la barnelegen se på L., og mens vi ventet ble hun MYE dårligere. Det ble tatt røntgen av henne, og lungebetennelse-diagnosen ble bekreftet. Heldigvis slapp hun flere stikk. Vi fikk med oss noen litt kraftigere febernedsettende enn Paracet, og de hjalp med en gang. Men hvordan vi skal få i henne antibiotikaen skjønner jeg ikke. Vi prøvde på sykehuset, og hun kastet det bare opp igjen med en gang. Vi fikk vel i henne noen få ml, men ikke nok. Må vel bare prøve igjen og igjen, ellers må hun få det intravenøst, og det er ingen ønskedrøm.

Takk og lov sovnet hun i bilen hjem, og vi har alle fått oss en times søvn nå. Det kommer nok godt med til natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men stakkar lita da! Det med å få i de antibiotika er noe dritt! Håper dere slipper intravenøst.

Lykke til til natten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten gikk fint. Hun har ikke fått febernedsettende siden halv tre, likevel sitter hun ved siden av meg, feberfri og spiser! :hoppe:

Medisinen har nok begynt å virke allerede. Skulle ikke tro dette er den samme jenta jeg bar frem og tilbake i sykehusgangene i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten gikk fint. Hun har ikke fått febernedsettende siden halv tre, likevel sitter hun ved siden av meg, feberfri og spiser! :hoppe:

Medisinen har nok begynt å virke allerede. Skulle ikke tro dette er den samme jenta jeg bar frem og tilbake i sykehusgangene i går!

Så bra. De er noen tøffinger disse små. Håper det fortsetter slik! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre. Måtte det bare fortsette sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme med L. på fjerde dagen, og jeg begynner å gå på veggene. Vi var i barnehagen og lekte tidligere i dag, og det gikk fint, så jeg tror hun er klar for å gå dit i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempefort! Hun var feberfri i hele går og natten før, så jeg synes ikke det er for tidlig heller. Hun skal bare ha kort dag i dag, så hun ikke blir så sliten. Penicillin er en fantastisk oppfinnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...