Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallå, jeg har også strykemann. Riktignok stryker han mest sine egne skjorter, har ikke kommet på ideeen om å sette han på bunadskjortene - takk skal du ha, Jerle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp i rampelyset med deg igjen.Sitter ellers klar med sjelesorg og katastrofehjelp dersom huset mot formodning viser seg å være en gedigen skuffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke nødvendig med sjelesorg, heldigvis, men takk for omtanken!

Huset er finfint. Litt mindre enn jeg trodde, men absolutt stort nok. Vi får to terasser og en stor veranda, så det blir nok uteplass. Utsikten er helt fantastisk, vi ser langt innover Lommedalen. Gleder meg til å spise frokost på verandaen mens jeg nyter utsikten. Jeg er veldig fornøyd med impulskjøpet vårt!

I dag skal et helt hus ryddes og vaskes, og jeg skjønner ikke hvordan det skal gå til, for vi bor stort sett i esker fremdeles. Vi får besøk av mine foreldre og bror i morgen, så jeg slipper ikke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Ble det fint? :ler:

Ja, særlig siden jeg gjorde det helt uten innblanding :ler:

Må bare plassere et piano nå, så er jeg ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, særlig siden jeg gjorde det helt uten innblanding :ler:

Må bare plassere et piano nå, så er jeg ferdig...

Du kan jo prøve litt bakteriologisk krigføring når det skal gjøres i praksis.... da slipper du innblanding! Det var jo effektivt ved kjøpet, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Annie! Håper det samme for deg.

Nå skal jeg bare bake ut og steke en kringle, stryke bunadskjorter, jakte på bunadskoene mine og se over sølvet, så kan 17. mai komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er 17. maiprogrammet vårt stort sett over, og jeg er sliten!

Våknet grytidlig av at mannen lempet en liten jente over til meg, sto opp og lagde 17. mai-frokost til alle sammen. (Vi har besøk av mine foreldre og broren min.)

Så kom jeg på at jeg ikke hadde funnet fram bunadskoene mine, og hvor er nå de? Vi har ca ørten uåpnede flytteesker, og jeg ante ikke hvilken av dem skoene lå i. Det aner jeg fremdeles ikke, for det endte med at jeg måtte gå med noen andre svarte sko.

Selvfølgelig hadde jeg også glemt å kjøpe strømpebukse, så jeg måtte nøye meg med knestrømper *klø, klø*

Sølvet mitt var fint og blankt, men jeg hadde ikke sjekket barnesøljen - som var helt svart. Hvor er sølvpussen? Jeg gjentok samme prosessen som med skoene, og med samme resultat. Jeg prøvde zalo, maskinoppvaskmiddel, tannbørste, klut, papir og q-tips, og til slutt så søljen nokså ok ut.

Mannen min har vist seg å være til liten nytte på 17. mai, og han gikk mest i veien og spurte om alt mulig. Hvor er slipset? Kan du knytte det? (Tenk at han har seks års medisinpensum i hjernen, men ikke klarer å huske en simpel slipsknute! Et mysterium for meg.) Hvor er visakortet mitt?

Mormor trådde til og kledte på L. mens jeg hoppet inn i bunaden. Eller - hoppet er en mild overdrivelse. Den har blitt mindre siden i fjor, og så nærmest ut som om den var spraylakkert på. Men på kom den.

Til slutt var vi klare til å gå ut, jeg i trang bunad med knestrømper, feil sko og et fjollete sjal (mor glemte visst å lage cape til meg), mens alle andre så ut som en nasjonalromantisk drøm. Traske traske traske ned til sentrum for å stille opp til tog, og midtveis i toget får jeg mensen. Hurra.

Småjogger hjem og ordner opp, før jeg løper tilbake og prøver å ta igjen toget (mislykket). Deretter var det program i idrettshallen (kjedelig og langt), is, pølser og rømmegrøt (alt for fet), før vi gikk hjem. Jeg vrikket ankelen på veien.

Så lagde jeg brennsnut, og fruktsalat til dessert. Dette helt uten noen ulykker (!)

Nå ligger jeg på sofaen, og er glad det er et år til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Oy. Kan se ut som at du trenger en klem :klem:

Håper 17. mai blir bedre neste år!!!

Hva er brennsnut??? Joa, jeg tror du eller Jerle har kommet med en forklaring før men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennsnut er vel noe lignende sodd, bare med mye mer oppi. Jeg bruker f.eks. salt kjøtt, kålrabi, poteter, gulrøtter, persillerot og makaroni.

Jeg innbiller meg at denne dagen hadde gått litt enklere med bedre planlegging...

På den andre siden har det ikke vært så mye tid til det med et hus som skulle ryddes og vaskes. Fikk ikke så mye hjelp til det, gitt. Har også handlet inn alt for mye mat, jeg har nok til å mate en liten afrikansk landsby en ukes tid. Så den biten overplanla jeg.

Nå har jeg litt tid for meg selv. L sover, mor og far kjører bror til bussen, og mannen fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...