Gå til innhold

Malaysia


såpedispenser

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har vært i Malaysia før? Vil gjerne høre hvor og hvordan dere har hatt det... Har tenkt å kanskje dra dit neste vinter. Men har hørt at det er dyrere der enn i Thailand, men det kan vel ikke stemme? Har foressten aldri vært i Østen før... Venter spent på svar.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der i 1999 så det begynner å bli en stund siden nå. Vi tok toget fra Singapore til Kuala Lumpur og fly derfra til Tioman, derfra båt tilbake til Singapore igjen.

Likte meg godt der egentlig, Kuala Lumpur er en spennende by men det er kanskje ikke så mye å se på som i f.eks Bangkok. Da vi reiste var det ikke så vanlig å reise til Østen som det det har blitt nå, noe som førte til mye oppmerksomhet pga det blonde håret mitt (det var selvfølgelig bare koselig).

Tioman synes jeg egentlig ikke så mye om. Jeg reiste sammen med familien, men det er nok et sted mer egnet for romantiske ferier med kjæresten. Dessverre er det litt lite å finne på der, mye turister og lite action (for dem som liker det).

Når har du tenkt til å reise? Reiser du på sommeren er det regntid på vestkysten men høysesong på østkysten (der Tioman ligger). På vinteren er det bedre å reise til noen av feriestedene på vestkysten.

Hva med å ta en tur opp mot grensen til Thailand? Mye fin natur.

Er det noen andre steder i Asia dere har tenkt på å reise, eller har dere bestemt dere for Maiaysia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å dra neste vinter, januar/februar. :kgblunk: Vi er to voksne og to barn ( da 10 og 14 år). Har lyst å dra et sted hvor ikke ALLE drar, sånn som til Thailand osv. Men det er mulig det blir dit allikevel... Østen iallefall. :) Men det blir vel vanskelig med å komme seg dit, iogmed at vi bor i nordland. Det går jo ikke fly fra Trondheim flyplass (som er nærmest oss) og direkte til Thailand som jeg vet desverre... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å dra neste vinter, januar/februar.  :kgblunk:  Vi er to voksne og to barn ( da 10 og 14 år). Har lyst å dra et sted hvor ikke ALLE drar, sånn som til Thailand osv. Men det er mulig det blir dit allikevel... Østen iallefall.  :) Men det blir vel vanskelig med å komme seg dit, iogmed at vi bor i nordland. Det går jo ikke fly fra Trondheim flyplass (som er nærmest oss) og direkte til Thailand som jeg vet desverre... :grine:

Det er flott i Thailand også, men som du sier drar "alle" dit. Hva med Filippinene eller Indonesia? Jeg har vært begge steder (+Singapore, Malaysia og Thailand). Filippinene er kjempeflott! Utrolig billig, og du risikerer ikke møte naboen fra Nordland. ;)

Ellers er det utrolig nydelig i Nord-Thailand, om det kunne ha vært noe? Lite strender men fantastisk natur. Også går det jo ann å kombinere med noen dager i Bangkok og ei uke i Phuket eller lignende? Eller hva med noen av de litt mindre øyene nær grensen til Kambodsja? Har ikke vært der selv men jeg har hørt mye bra om dem. Dessuten er det muligens gode muligheter for å ta en "svipptur" innom Kambodsja også, dersom det skulle være av interesse :)

Jeg bare slenger ut forslag her altså, hehe.

Skjønner at det blir litt mer tungvindt når dere bor i Nordland ja, men jeg lover dere at det er verdt det når dere kommer ned til Østen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å dra neste vinter, januar/februar.  :kgblunk:  Vi er to voksne og to barn ( da 10 og 14 år). Har lyst å dra et sted hvor ikke ALLE drar, sånn som til Thailand osv. Men det er mulig det blir dit allikevel... Østen iallefall.  :) Men det blir vel vanskelig med å komme seg dit, iogmed at vi bor i nordland. Det går jo ikke fly fra Trondheim flyplass (som er nærmest oss) og direkte til Thailand som jeg vet desverre... :grine:

La meg først si: ikke la bosted her hjemme hindre dere i å reise, og å reise langt. Vi bor nok i samme fylke, og har dratt med oss ungene til de fleste kontinentene fra de var ca. fire år gamle. Noen ganger har vi tatt toget til Trondheim og videre derfra til København og videre ut i verden, men på de siste reisene våre har vi reist ut fra Oslo. Sover enkelt på Raddisson SAS på Gardemoen hvis vi trenger overnatting, og videre med morrafly derfra. Har både reist charter til Thailand fra Gardemoen, og vanlig rutefly, og må si at vi foretrekker rutefly. Bedre service, bedre mat og drikke, inntrykk av bedre plass på flyet + at du faktisk får flybytter undervegs, noe som kan være en fordel når du reiser langt med unger.

Malaysia er fint for unger, men har inntrykk av at det er det dyreste landet å besøke i Asia (foruten Singapore, som er på pristoppen). Og i januar/februar er det monsuner og regntid på østkysten, så da er det vanskelig å komme seg til øyene utenfor kysten, båtene dit er innstilt.

Forslag: fly til Singapore, buss eller tog til KL, gjerne via Melaka. Videre kan dere dra til Penang, der er turister, men ikke på samme måte som i Thailand. Eller er dere tøff, ta innenlandsfly til Malaysisk del av Borneo, opplev ufattelig flott snorkling og dykking, regnskog, øde øyer som turistene ikke har oppdaget ennå!

Endret av gjest1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for alle svar! Spennende å lese om hvor dere har vært osv. :) Får se hva vi bestemmer oss for etterhvert.... det er jo mange muligheter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Vi var i Malaysia i 1997. Veldig spennende land, med vennlige mennesker. Litt dyrere enn Thailand, på den tiden hvertfall. Vi reiste rundt på Borneo, besteg Sørøst-Asias høyeste fjell, Mt. Kinabalu, bodde på jungelcamp langs Kinabatangan River, og badet i Poring Hot Springs.

Ellers var vi på Perhentian Island, en idyllisk liten øy utenfor Malaysia nær grensen til Thailand.

Malaysia er vel verdt å reise til. Dog må man ta hensyn til at de fleste er muslimer, og det er noe mer restriktivt med salg av alkohol og påkledning for kvinner (utringinger o.l.)

God tur.

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...