M.G.E Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 vel vel..da er kjolen min kommet..men i FEIL STØRRELSE..!!!! dette er helt og holdent saongen sin feil og jeg er forbanna men i hvertfall, jeg fant ut at jeg ikke orket stå der å kreve så mye..men bare at de skulle sy den litt om osv.. da prøvde de seg på at jeg hadde lagt på meg? hallo sier jeg..jeg prøvde en kjole i str 36 men måtte ha 38(jeg har alltid brukt 38) forloveren min var med og satt der da sy damen sa at vi må ha str 38 så da bestiller vi det...ble så sinne..har ikkelagt på meg 1 gram de siste årene ogi hverfall ikke de siste 2 mnd vel nå mener de at jeg skal betale for justeringene som må gjøres i og med at de har bestilt feil kjole.. burde ikke brudesalongen ta dette på sin kappe? er en kjole med glidlås bak som vi nå må sette inn snøring i..dette skal da ikke jeg betale for vel? er jo ikke min feil...
Amadea Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Nei, dette skal du ikke betale for! Stå på ditt!
Malama Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Uæææææh.... Føler for å løpe til salongen og prøve kjolen min med en gang! SELVSAGT er det salongens ansvar å dekke kostnader ved å sy den om! Men har du ikke papirer på det? Da jeg bestilte min skrev hun en kontrakt på hvilken kjole som skulle bestilles, og hvilken størrelse, slik at det ikke skal kunne oppstå noen usikkerhet om hva vi har vært enige om at de skulle bestille... Men helt klart, dette er noe DE skal betale for, ikke du, all den tid DE har gjort feil!
Mies Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Be om å få snakke med eieren om det ikke er hun du snakket med. Du skal på ingen måte betale for at de har bestilt feil! Problemet her blir å bevise at de har skrevet feil. Jeg hadde forøvrig ikke funnet meg i at de sydde om kjolen, en kjole i feil størrelse blir aldri like fin som en hvor alle snitt ligger rett. Om dere alikevell synes at omsying blir bra nok så har du etter min oppfatning krav på (i allefall moralsk) et prisavslag, både for det ekstra tid dette tar deg, og forde du ikke får det du faktisk bestilte. Hvilken salong er dette?
Modesta Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Høres helt utrolig ut at du skal betale for en feil de har gjort! Dette får de ordne opp i, og kostnadene får de ta på sin egen kappe. Ville ikke gitt meg på det, særlig ikke når foloveren din også var der og hørte hvilken st dere ble enig om å bestille. Utrolig dårlig! Hvilken salong er dette?
Gjest Revenka Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Huff da , utrolig kjipt. Det er kanskje for sent å få krevd ny i riktig størrelse? Vi bruker jo utrolig mye penger på en så fin kjole. Hold oss oppdatert. Når man opplever slikt i butikker er det fort å føle seg totalt overkjørt, og det er ikke så lett å få sagt nei da. Huff.
Lillebrud Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 uff, må bare starte med å si at jeg føler veldig med deg! Det er helt utrolig at sånt kan skje, og alt jeg har lært om kundeservice strider jo mot det at de krever at dette er noe du skal dekke. Jeg ville også snakket med eieren og lagt det saklig frem( lett å bli revet med og bli forbanna, noe jeg hadde slitt med å ikke bli) så burde de ta dette på sin kappe.. Ærlig talt.. til deg, håper det ordner seg. Hold oss oppdatert!
M.G.E Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2007 hei jenter jeg har det i den kontrakten vi skrev..jeg elsker den kjolen..og den tar en del mnd å bestille inn.. hun som er litt sjef der var der da jeg prøvde den og sa også at de hadde "dritt" seg ut.. hun kunne prøve å få tak i kjolen før bryllupet..men da måtte vi sy den inn over hofte og mage..og hun var usikker på om det ble fint,så hun ville ha den i 36så hvorfor sa de 38 først da?..for kjolen har et litt spesielt snitt og sånn jeg er skikkelig i stuss..min forlover mnete det kom til å bli fint med snøring..men jeg er litt skeptisk..sikkert siden jeg er bruden og stresser litt...jeg bor i trondheim og bryllupet skal holdet i bergen..så alt blir stress..men skal ringe de på mandag.. jeg kan gå meg på sy om(selv om jeg ville ha glidlås) men jeg nekter å betale for det..og de bør bare komme med et plaster på "såret" så satser jeg på at det blir en fin dag..det sure er at det er bare 3 cm helt oppe det er snakk om...men de vil ikek sy det ut...for det kan bli stygt..så uansett om jeg har 38 eller 36 så må den kjolen syes om..det kunne de sagt at ville medfør litt problemer før jeg kjøpte kjolen..for alle kjoler må som regle fikses litt på.. makan til dårlige greier de var super søte damer..men der ble jeg litt oppgitt... håper det ordner seg
Mies Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 Er kjolen kjøpt i Trondheim? Du kunne ikke tenke deg å dele med oss hvilken salong dette er vel? Kjenner til at flere har hatt meget dårlig erfaring med Frøknene Frue, men det er jo flere salonger i byen... Dersom de ikke har gjort deg oppmerksom på at kjolen måtte tilpasses når du kjøpte så mener jeg at du har krav på at de betaler for det ja. Forsto ikke helt hva du mente, men forstår det slik at butikken hevder at du uansett måtte sydd om og at det at de bestilte feil egentlig ikke var feil alikevell?? har de innrømmet/har du det skriftlig at de egentlig skulle bestilt 38? Har du betalt depositum? Viss ikke så ville jeg hevet kjøpet på grunnlag av at de ikke har levert det du har bestilt, og gått ett annet sted, gifter du deg i august så skulle det fremdeles være tid til å finne ny kjole. Og om du velger å syom så er brudekjolene som oftest laget slik at de lar seg sy inn og ut både her og der så det blir nok pent uansett. (Men har du ikke lyst på snøring så har du ikke lyst på snøring...)
Gjest Kitten Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 men da måtte vi sy den inn over hofte og mage..og hun var usikker på om det ble fint,så hun ville ha den i 36så hvorfor sa de 38 først da?.. ..det sure er at det er bare 3 cm helt oppe det er snakk om...men de vil ikek sy det ut...for det kan bli stygt..så uansett om jeg har 38 eller 36 så må den kjolen syes om..det kunne de sagt at ville medfør litt problemer før jeg kjøpte kjolen..for alle kjoler må som regle fikses litt på.. Grunnen til at du skulle ha str 38 er at det går an å sy INN, kjolen din kan ikke sy syes ut i ryggen... Dette er helt åpenbart deres feil, ikke la dem overkjøre deg! Blir det vanskelig for deg å "stå på krava" så ta med deg noen som kan være der som "støtte". Du skal ikke betale ei krone ekstra for dette, nettopp fordi du ville ha glidelås ikke snøring, og de har gjort en feil.
Cate Skrevet 19. mars 2007 #12 Skrevet 19. mars 2007 Huff, så kjipt for deg! Helt enig med resten her at dette må salongen ta fullt og helt på sin kappe! Er det ingen muligheter for at de kan bestille hasteordre på en ny i riktig størrelse?? Vet at det er mulig hos enkelte leverandører; til og med super-hasteordre så de kan ha den innen noen uker... Håper det ordner seg for deg på beste måte!
M.G.E Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2007 til de som lurer:jeg prøvde kjolen i str 36..da sa sy damen og hun i salongen at en i 38 ville sitte perfekt..greit tenkte jeg..mnd gikkog kjolen kom..i str 36..det er de 5 siste cm helt oppe det er snakk om..og nå sier de at kjolen ikek blir fin om vi syr den ut... derfor snøring..jeg vilel ha glidlås! men ok..jeg går med på snøring..for kjolen sitter fint ellers..men de vil at jeg skal betale for det??? det er der jeg blir forbanna.. kjolen er kjøpt i bergne..og merket selgse kun der og et sted på østlandet jeg er så
orakel Skrevet 21. mars 2007 #14 Skrevet 21. mars 2007 Hvilken salong er dette som driver så dårlig service?
Kykkelikokos Skrevet 21. mars 2007 #16 Skrevet 21. mars 2007 (endret) Er det en Agape eller unity bride-kjole? Endret 21. mars 2007 av darkness|
Modesta Skrevet 21. mars 2007 #17 Skrevet 21. mars 2007 Synes det er helt utrolig at seriøse bedrifter kan holde på på den måten! Det er jo de som har gjort en feil, da kan de ikke i fullt allvår mene at det er du som skal betale for det! Synes ikke du skal finne deg i det. Når det er så opplagt at det er hos dem feilen ligger, får de ordne opp og ta kostnadene. Lykke til
Brudeberta70 Skrevet 21. mars 2007 #18 Skrevet 21. mars 2007 Nå synes jeg snøring er lekkert!!! MEN, makan til behandling, dette går ikke an! Ikke gi deg, dette skal ikke du betale for!
M.G.E Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 22. mars 2007 nei...jeg må vel bare ta det opp med de... snøring er fint..men kjolen er sydd uten..og det er vel en grunn til det kjolen er litt spesiel..ikek glatt..men veldig enkel,,, så jeg er redd det kan bli litt rotete men jeg må tenke positivt så ordner det seg vel
Malama Skrevet 22. mars 2007 #20 Skrevet 22. mars 2007 Er det en Agape eller unity bride-kjole? ← Kan ikke vær en agapekjole i alle fall, for den vet jeg selges andre steder enn Bergen og østlandet... Men uansett, jeg hadde ikke godtatt å betale for det der nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå