Gå til innhold

Sjokoladebutikk?


Gjest Engel, ikke pålogget

Anbefalte innlegg

Gjest Engel, ikke pålogget

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sjokolade med høyt kakaoinnhold? Sånn til baking og desserter. Dronningsjokolade og de andre "bakesjokoladene" inneholder bare 40-45% kakao, og det er ganske lite. Finnes det noe bra Sjokoladebutikk i Oslo? Hvor jeg kanskje kan finne sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Engel, ikke pålogget

Takk! Har vært hos Jacobs, men må ha oversett sjokoladen. De har jo utrolig mye rart der da. Skal sjekke begge stedene jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ica på Storo har både 70 og 80% sjokolade, og det samme har både centra og ultra. Personlig bruker jeg like gjerne selskapssjokolade når jeg baker. Har prøvd å lage to "like" kaker, og oppdaget at det var liten forskjell. (Særlig viktig når 100g 70% koster 45 kroner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jacobs på Holtet er i Oslo... på Holtet.

Det er en av veldig få selvstendige dagligvarebutikker.

Prisene er høye, men det er kvaliteten også. Masse delikatesse-greier og sånt. Men butikken er verd et besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at ingen noesinne nevner helsekostbutikker når det gjelder slikt. helsekostene har jo hatt disse mørke sjokoladene (70-82 % kakao) i årevis.... :-?

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selges i dagligvareforetninger her ihvertfall..

Ligger sammen med den "vanlige" sjokoladen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om dere mener Freia sin 70 % kakao, for den er det fyll i, og egner seg IKKE for baking på samme måte. dessuten var det oppslag i vg om at den ikke inneholder 70 % helt gjennom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sultan på Grünerløkka og Smart Club har en belgisk sjokolademerke som heter Cote d'or (eh?).

En serie med bl.a. hvit, mørk 70% og til og med 85% tror jeg.

Knallbra sjokkis til baking, desserter eller i store biter foran tv'n....... :briller:

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestekokken

Vahlrona sjokolade, spør etter den på Jacob`s på holtet. Definitivt den beste sjokoladen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Besøk Skafferiet på Frogner (Elisenbergv. 7 0265 Oslo) eller Gutta på Haugen (Ullevålsv. 45, 0171 Oslo) for et bredt utvalg av Domori, Valrhona og Venchi

Tipper trådstarter har fått tak i sjokoladen hun trengte nå... 5 år etter etterlysning. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller egentlig ikke noen rolle. Tråden er nå oppdatert med relevant info for de som måtte bruke søkefuksjonen de neste månedene.

Er verd å merke seg at Vahlronasjokolde kommer i mange varianter og "styrker". Centra-kjeden fører merket, men har ofte ikke de med mest kakaoinnhold om man trenger det. Gutta på Haugen er bedre på det området etter min erfaring.

Jacobs på Holtet er forøvrig ikke en selvstendig butikk lenger. Butikken er endel av Norgesgruppen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre har nevnt: Jacobs, Pascal, Ultra og Ica Maxi har dette. Veldig mange innvandrerbutikker har også sjokolade med opp til 92% kakaoinnhold. Her rett ved meg har også Ica slik sjokolade. Centra har også ganske stort utvalg av dette. Freia på Karl Johan er dyyyyrt, men deilig.

Forøvrig er dette ofte endel billigere i Sverige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Svein-Magnus

I fall noen fortsatt lurer på hvor man kan få kjøpt mørk og annen god sjokolade har jeg laget et kart på Google Maps som jeg kommer til å holde oppdatert med alle steder der kan man få kjøpt slikt i og rundt Oslo.

Du finner dette kartet på:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&amp...d5cc8b5ae15a8f5

Kommenter gjerne om du ønsker å bli med å holde kartet oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...