Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

huff! må bare få ut litt frustrasjo her!

blir bare så irritert når jeg ser hvor dårlig kommunene behandler støttekontaktene.

detter er personer som gjør en kjempe jobb for andre, og så får de så lite igjenn for det..

de fleste kommunene betaler luse lønn! har funnet alt fra 83kr/time til 174kr/time, men de aller flest ligger undre 100 kr/time.

har selv jobbet som støttekontakt, og fikk nesten kjeft da jeg slutta.... de kunne ikke forstå at jeg syns jef fikk dårlig betalt (med en månedslønn på 2500...) også er det nesten bare kvelds arbeid!

hmm ja ja måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt enig med deg!

Å være støttekontakt kan være veldig enkelt, men som oftest er man støttekontakt fordi personen trenger mye bistand, oppmerksomhet osv. Det å gi så mye av seg selv til en annen person tar mye energi, og at den jobben blir så lite verdsatt er helt tragisk.

Jeg er fan av frivillig arbeid, syns folk på frivillighetssentraler osv gjør en kjempejobb,men det kan ikke sammenlignes med å være støttekontakt, nettopp pga man forplikter seg ganske mye.

Godtgjørelsen for å være støttekontakt bør derfor settes opp, slik at arbeidet verdsettes i langt større grad. Det vil rekruttere flere og bedre støttekontakter, og gi de som trenger en støttekontakt ett bedre tilbud.

Skrevet

og i tilltgg, har som oftest "de" ikke krav på mer enn 3-6 tmer pr. uke, og er man først støttekontakt for en, så er det vanskelig å være det for flere på grunn av arbeidtidene! og det går ikke ann å leve av å jobbe 6 timer i uka!!!

Gjest Sativa
Skrevet
og i tilltgg, har som oftest "de" ikke krav på mer enn 3-6 tmer pr. uke, og er man først støttekontakt for en, så er det vanskelig å være det for flere på grunn av arbeidtidene! og det går ikke ann å leve av å jobbe 6 timer i uka!!!

Det er vel heller sjeldent at støttekontaktjobben er hele levebrødet, det blir vel heller en ekstrajobb. Jeg jobber med utviklingshemmede, og de fleste støttekontaktene er enten uføretrygdet eller jobber med andre ting på dagtid. Ofte blir klienten en del av familien og nettverket til støttekontakten, slik at arbeidet blir lystbetont, og lønnen kommer i andre rekke. men jeg er helt enig at det er utrolig dårlig betalt.

Gjest Silmarill
Skrevet

Enig med Sativa! Støttekontakt er noe du er ved siden av studier eller har som ekstrajobb ved siden av hovedarbeidet ditt!

Jeg har fulltidsjobb, men er støttekontakt for to tennåringer av og til i helgene!

Det å være støttekontakt alene er ikke noe levebrød!

Skrevet

men det er rangert som fulltidsjobb, med 215 000 i årsintekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...