Ginen Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Jeg skal til tannlegen neste uke, fordi noe har skjedd med tanna mi og jeg frykter bedøvelse... Har hatt bedøvelse da jeg var liten, men ikke nå i seinere tid. Jeg skal til tannlegen kl. 0930 og skal på jobb kl.1400. Kommer bedøvelsen til å forsvinne i tide???? Jeg kan ikke gå rundt å være flink og medfølelende sykepleier mens spyttet henger fra munnvikene En ting til, gjør det veldig vondt? Hater å ha sånne skumle ting i munnen og ikke ha kontroll selv... *redd*
Merneith Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Hvilken tann er det snakk om? Er det langt bak, så går det sikkert greit. Men kan du ikke spørre tannlegen hva hun sier? Etter min erfaring så kjennes bedøvelsen mer enn det synes
India Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 bedøvelsen sitter ofte i i mange timer. dem sier 2-4 timer,men tror det kan være mer. men det er vel forskjellig fra persom til person. ja,det er noe dritt å gå til tannlegen. men prøv å tenk at det er snart over og da er det lenge til neste gang. og når du får bedøvelse er det jo ikke vondt,men det er jo litt ekkelt alikevel.. det er jo faktisk litt positivt å grue seg,for da går det ofte mye bedre enn forventet. slik er det iallefall med meg.. lykke til
Gjest Tessmira Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hos meg satt bedøvelsen i lenger, men det var når jeg borret nede. Skal snart i veien å fikse et hull oppe, å da mente tannlegen jeg nesten ikke merket bedøvelsen. Endret 15. mars 2007 av Tessmira
Gjest Gjesten Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Enig med forrige innlegg. Når man tar bedøvelse nede så blir ofte tunga å hele kjeven bedøvet (kommer jo selvsagt an på mengden bedøvelse) Men er det oppe så er det ikke så mye annet enn akkurat stedet det gjelder som blir bedøvet. Lykke til! Tannlegen vet hva han/hun gjør...
skeeeptisk Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Jeg var hos tannlegen igår å borret 2 hull og trakk en visdomstann oppe. Fikk 5 sprøyter med bedøvelse, var bedøvd helt opp til øyet og halve nesen Jeg var ferdig hos tannlegen kl.11 og kl.13 var det aller meste av bedøvelsen ute! Når det gjelder om det gjør vondt så kommer det litt an på hvor det er ja, dersom det er en av fortennene oppe eller de ved siden av f.eks. så er det mer ubehagelig enn langt inne i munnen, men det kan vel på det meste sies å være akkurat dette; ubehagelig.. Du har ingenting å grue deg for, iallefall ikke hva sprøytene angår
Ginen Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2007 Snufs... Takk for kloke ord og omtanke! Det er en av jekslene oppe som noe falt av for noen dager siden. Flaks at det ikke er nede da tydeligvis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå