Gå til innhold

Hva hvis kjolen er for trang?

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Har dere hørt noen historier eller vet om noen som har opplevd å ha for trang kjole på bryllupsdagen? Hvordan ble dette løst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jeg kjenner oppdaget at kjolen var for trang to dager før bryllupet og fikk fixet noe på den av skredderen tlknyttet salongen, helt i siste liten (hun hadde egentlig allerede vært til tilpasning.) men hun var visst bare oppblåst/fylt med vann eller de sydde den ut for mye.. dessverre synes det godt på bildene at kjolen er alt for stor. (stroppeløs)

hva med å helgardere seg allerede nå, dersom du frykter den er for liten og får sydd inn knyting bak?

Ellers måtte siste steg å være å kase seg på en pulverkur en uke før bryllupet, da mister man visst mye vann så man går fort ned. (men de kommer vel raskt på igjen og, men da skal jo ikke kjolen brukes.)

Skrevet

Jeg kjenner noen som var i et selkap hvor bruden hadde snøret kjolen for hard. Hun ble uvell og måtte gå i et tilstøtende rom og ta av kjolen en stund...

Ellers så synes jeg det er oftere at kjolene er bittelitt for store enn for små, noe som som oftest viser seg over bysten, lite pent på strapless... Anbefaler på ingen måte å hurtigslanke seg rett før bryllupet, da er det bedre å sy den litt ut, men en god kjole med riktige snitt skal egentlig sitte skikkelig selvom en går en kilo eller to opp eller ned spør du meg da.

Skrevet

Er litt bekymra for det selv, eller at den skal være for stor.. Har brukt mye tid på kjolen (er kjøpt), så vil jo at den skal være perfekt..

Skrevet

Jeg fant en kjole jeg veldig lyst fra Oleana, standard brudekjolene er ikke noe for meg... Men jeg har også veldig lyst å bli gravid. Kjolen koster nok noen tusen lapp alt inkludert, så det er ingen små ting hvis den ikke blir brukt. Jeg hadde nok aldri rukket komme lengre på vei en maks 10 uker, men man kan jo virkeligen bli oppblost nokså tidlig.

Skrevet

Kanskje ingen dum ide å utsette prøvingen en syklus eller to da, for ja, selv om livmoren fortsatt ikke er kommet så langt opp at det synes etter ti uker, så kan man være såpass oppblåst at det "synes" ikevel. I alle fall sånn at kjolen ikke passer, og da er man jo akkurat like langt, i den sammenheng.

Om man har en mer "standard brudekjole" har man gjerne tilpassingstime, og om den ikke er FOR lenge før bryllupet, og man ikke endrer vekt så veldig, så bør ikke kjolen bli for trang, men man kan vel kanskje få endret på småting i lle fall relstivt kort tid før om nødvendig. En "god" kjole med et godt snitt skal vel sitte greit, og la seg tilpasse og se bra ut.

Skrevet

Man vet aldrig om barn kommer når man vil det... Likevel hadde det vært meget kunstig å bli gravid før brylluppet, det hadde passet perfekt sammen med travel jobbsituation etc som jeg mener er uendelig mye mer viktig enn en bryllupp. Selvfølgelig er det viktig for oss å bli gift (men den delen på tinghuset krever faktisk ingen kjole), og det koselig å kunne feire de nærmeste. Likevel ser jeg at jobb og familie er det viktigste, og gidder ikke lage trøbbel for meg selv pga noe så tullete som et bryllup.

Det er sant at standar brudekjole kan reguleres mer enn andre fest klær. Men de er ikke så billige, at giddet kjøpe noe sånt bare fordi jeg ikke fant noe likte.

Skrevet

Nei, jeg mente selvsagt ikke at du skulle velge en slik kjole bare av den grunn, den delen av svaret mitt var men til trådstarter, ikke til deg.

Hvordan du prioriterer er uansett helt opp til deg, og ingen andre (utfra setningene ellers antar jeg du muligens mener det ville vært GUNSTIG ikke KUNSTIG?)

For meg er det vel litt motsatt, og jeg synes privatliv og familie (og bryllupet mitt er en vesentlig del av det) er viktigere enn jobbsituasjonen, og ville sånnsett heller valgt å prioritere babylagingen i forhold til bryllupet heller enn jobben. Men som du sier, man kan ikke bestille babyer uansett, og det er ikke garantertå bli gravid akkurat når man vil. Noen er heldige og lykkes på første forsøk, men inntil et års prøvetid er jo helt normalt uten at noe er galt, så selv om du begynner nå kan det megt godt være du er ferdig gift innen spiren sitter, hvem vet?

Men, slikt vet man ikke, og hvordan man velger og prioriterer er heldigvis opptil den enkelte, og ingn har mer "rett " enn andre, vi er bare ulike :)

Skrevet

Ja ja, jeg var vel litt stresset.. Og beklager veldig skrivefeilene, det er ikke alltid like greit med norsk som fremmedspråk…

Jeg er mye beroliget etter en prøverunde på Oleana. Det er her også meningen å rette på kjolen hos en skredder. Øvre delen var i utgangspunkt litt stor, og skulle sys litt inn. Nedre delen derimot satt helt perfekt, men de kunne be at det ble laget i størrelse L+3cm, hvis behovet meldte seg. Dette kunne vi ta ca 1 mnd før bryllupet.

Høyest interessant Off Topic, dette med prioriteringer. Helt enig i at hver av oss har sine egne prioriteringer, og det har jeg respekt for. Det var morsomt når du satte jobbsituasjonen og privatliv som motsatte ting. For meg er jobb meget privat affære, ser jeg. Jeg sleit årevis med utilfredsstillende jobbsituasjon, og gleder meg enormt å endelig ha en jobb som engasjerer meg. Jeg føler meg rett å slett som et helt menneskene. Jeg tror at dette også er en viktig del av det at jeg nå tør å drømme om å bli mor. Jeg håper virkelig at jeg klarer å bli gravid før bryllupet, for da kan jeg komme tilbake til jobb 09/2008 (mannen min skulle ta foreldrepermisjon da), for ellers blir det mye krøll for meg. Et bryllup med litt kvalme klarer jeg alltid, men hva med en 3 mnd oppdrag med høye prestasjonskrav? Når jeg først har bestemt å la babyen komme hvis den vil, så er jeg selvfølgelig klar på at det kan føre til at andre planer må ryke. Men no way skal jeg la være å prøve akkurat når det passer best bare fordi at det kan forstyrre et bryllup. Viktigs er at vi blir gift (det tar ca 10 minutt) og festen er hovedsaklig for gjestene. Ja, jeg har aldri drømt om bryllup, og arrangerer dette heller ikke først og fremst for at JEG skal ha det skjekt.

Skrevet

Se om det er noe ekstra stoff inne i sømmene "å gå på" slik at den lett kan syes ut. Min kjole har ca 1-2 cm som den kan legges ut ved krise. Hvis du ikke er sikker kan du bare ta den med til salongen - de ser det helt sikkert.

Eller kan du jo som andre har nevnt kanskje sette inn knyting, men det spørs jo på kjolen selvfølgelig - det er ikke alle som passer til det.

Et annet tips kan være å holde seg unna salt, og salt mat - samt mat som gjør at man blir oppblåst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...