Gå til innhold

Hvem betaler brudepikekjolene?

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina
Skrevet

Ja, nå har vi bestemt oss at vi skal ha brudepiker!! :hoppe: Men da kommer spørsmålet om hvem som skal betale dem opp. Vi skal ikke ha noen dyre kjoler, kanskje vi kjøper på ebay eller på Cubus... så lenge de tre jentene får like kjoler. Min lillesøsters kjole er grei, den betaler mamma, men de to andre jentene da? Da jeg var brudepike så sa mamma at hun betalte alt (sko, kjole, frisør) selv om min tante bestemte hva jeg skulle ha. Jeg hadde kjole leid fra salong... nå er jo dette "bare" snakk om 500,- for begge de to jentene... kan jeg "kreve" at deres mor skal betale for dette? (hun er "ekstra-mammaen" min, så jeg har et veldig åpent forhold til denne, men det er likevel jeg som har spurt).

Noen som har noe erfaring her???

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi betalte for kjolene til brudepikene, for det var vi som valgte ut kjolene. Kunne aldri falt meg inn at andre skulle betalt for de, for det var jo våres valg å ha brudepiker.

Blir det samme med kjolen til forloveren, krever man en spesiell kjole til henne så betaler man for den også.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Enig med Madam Felle... Vi har også regnet inn og betale kjolene, eller rettere sagt stoffet, siden svigermor skal sy brudepikekjolene og ringputene :) *bortskjemt*

Skrevet (endret)

....

Endret av B2B
Skrevet

Ja syns vel dere burde betale, hvis ikke de insisterer da selvsagt!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Enig med de andre, synes du skal tilby deg å betale for kjolene. Ønsker foreldrene å betale så er det greit. Men synes ikke de skal ha utlegg for en kjole du vil ha.

Gjest Ballerina
Skrevet

Takk for svar! Da jeg snakket med jentenes (og guttens) mor i går virket det som om hun ville betale kjolene... hun sa det selv. Hun vil også ha et ord med i laget, og det synes jeg er helt greit. Så lenge alle jentene vil gå i kjolen så er det samme for meg ;) De er jo alle tre noen veldigbestemte tutter, så det blir ikke så lett for noen av oss "voksne" å bestemme for dem.

Skrevet

Vi har bare en brudepike, niesen min. Hadde tenkt å betale kjolen vi, eventuelt spleise på den, men foreldrene hennes insisterte på at de skulle betale den, og det er jo selvfølgelig helt greit for oss.

Regner på at svigerinnen min (brudepikens mor) finner kjolen, men hun har sett min kjole og vet hvilken hvitfarge det er på den, og jeg stoler veldig på henne så det blir nok fint - greit med ting man slipper å tenke på!

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg skal være forlover til høsten, hvis venninna min krever at jeg skal ha en helt spesiell kjole som koster en del, så må hun betale. Fattig student ;)

Gjest Ballerina
Skrevet

hehe... hadde jeg hatt spesielle krav hadde jeg selvfølgelig betalt! ...men som moren til de to jentene sa, blir det billigere for henne med ebay enn å få kjoler til dem ellers, og siden det er vårt bryllup skal jentene ha nye kjoler uansett! Men vi får se, lenge til enda ;) Kanskje jeg ikke har sagt at det var jentene som spurte om de kunne være brudepiker??? ;) (men vi hadde selvsagt ikke sagt ja om vi ikke hadde hatt lyst :sjenert: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...