Gå til innhold

Klatring


Tiqa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å skaffe meg noen nye hobbyer - av det aktive slaget.

Har vært på et lite klatrekurs for lenge siden, og kunne tenke meg å fortsette "ordentlig".

Er det noen som har lyst til å fortelle litt?

Er det dyrt? Vanskelig?

Er det noe hinder med svakhet i ryggen el.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja klatring er moro! Jeg holdt på for noen år siden.

Dyrt, tja. Hvis du skal kjøpe alt av utstyr og sånt så vil det jo bli litt da. Er ikke sikker på priser og sånt fordi jeg selv lånte. Og så må man vel de fleste steder betale for å bruke klatrevegger, må man ikke. Her i Bergen må man være medlem på Sats eller i SiB for å bruke to av veggene i alle fall. Jeg kan ikke svare på hvordan det er ute, for jeg har bare holdt på inne.

Vanskelig har jeg ikke syntes det har vært. Men det er jo slitsomt. og hva ryggen angår så tror jeg ikke det skal spille noen rolle. Jeg har selv problemer med ryggen og den ble faktisk bedre av å klatre. Så det må du nesten bae prøve ut selv.

Uansett så synes jeg det er utrolig kjekt. Men du kan jo bare glemme fine lange negler da... De er det ikke lett å klatre med...

Ta deg et kurs til og prøv deg frem. Forsøk med lånt utstyr en stund så kan du jo kjøpe etterhvert. Det er kjedelig å sitte med så masse greier om du blir lei etterhvert...

Lykke til!

Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatring er flott. Passer uansett nivå, kan gjøres med mange eller få og er bra for kropp og hode.

Utstyr er i utgangspunktet dyrt, men man kan jo leie utstyr om du klatrer inne. Ellers er det greit å ha egne klatresko- da har du iallfall alltid riktige sko, noe som er viktig.

Digger klatring- man ser virkelig framgangen sin, og du lærer å stole på deg selv og dine ferdigheter og på den som sikrer deg.

Lykke ti!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er klatremiljøer veldig hyggelige miljøer! De fleste hjelper hverandre og bistår med tips og råd.

Når du har klatret en stund inne så begynn å klatre ute i naturen. Det er artig det! Du finner sikkert noen i klatremiljøet som vil hjelpe deg!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på et lite klatrekurs for lenge siden, og kunne tenke meg å fortsette "ordentlig".  

Er det noen som har lyst til å fortelle litt?  

Er det dyrt? Vanskelig?  

Er det noe hinder med svakhet i ryggen el.?

Dette er trådens tema. Hold dere til tema og et visst nivå av seriøsitet.

Kvinneguidens regler finnes HER

Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dette er trådens tema. Hold dere til tema og et visst nivå av seriøsitet.

Kvinneguidens regler finnes HER

Orakel - moderator

Å være uenige i avgjørelser er én ting, barnslige oppgulp av den sorten er noe helt annet. Deler av innlegget er fjernet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...