Gå til innhold

Stefamilier, når

Fremhevede innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet
Synes det virker litt rart at man sender med påskeegg i det hele tatt, jeg da... Sender folk med julestrømpe også?

Eller lørdagsgodteri?

Eller eller...

La barna få ta del der de er.

Mor mor kjøper forresten en påskehilsen til alle 5 barna. Ikke en stor, men dog en hilsen. Selv om hun ikke er mormor til samboers 3 barn - ville det ikke falle henne inn å la mine to barn meske seg med påskegodteri, mens 3 barn fikk ingenting. Et år fikk våre 5 barn egg fra svigerfar, min sønn fikk også selv om han ikke er hans barnebarn. Men siden jeg vet at der kommer godteri fra andre, minsker vi våre egg. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lovely
Skrevet
Synes det virker litt rart at man sender med påskeegg i det hele tatt, jeg da... Sender folk med julestrømpe også?

Hvorfor kan man ikke la den forelderen barnet er hos i påsken ordne sånt?

Høres mest ut som utidig innblanding fra egoistiske foreldre.... 

--------------------

Hehe, ja, tidligere ble julestrømpe sendt med - men tom heldigvis ;) Og det var greit, for den strømpen hadde han hatt i mange år og var av normal størrelse ;)

Godt poeng forresten :klappe:

Skrevet

Gutten må altså ta egget med seg hjem igjen (eller gi bort store deler av innholdet).

Dere gjør som dere vil, forandrer ingen tradisjoner, og får viljen deres på alle punkter utenom at egget faktisk dukker opp hvert år.

Da skjønner jeg streng tatt ikke problemet?

Er det kun irritasjonen ved at noen velger å ikke gjøre som dere ber om? Det skulle dere vel klare å ignorere uten å la dere plages nevneverdig av det, sånn for deres egen del mener jeg.

Hvis denne eksen er vrang og dere oppfatter at hun gjør dette for å bevisst gå i mot deres (fornuftige) ønsker, skjønner jeg at det ikke kjennes greit. Men det er fint lite dere kan gjøre med det utenom å ikke bry dere og fortsette med å markere grenser for hva som er akseptert hos dere.

Hun har vel fått med seg etter hvert at gutten faktisk ikke får spise dette egget før han er tilbake hos henne? Da skjønner jeg ikke at hun gidder, med mindre hun er sta med vilje bare for å være det.

Skrevet

Hm.. er glad for mannens eks.kone er så udugelig at hun aldri ville klart å sende med et påskeegg :ler:

God helg til dere alle :klem:

Gjest Lovely
Skrevet
Da skjønner jeg streng tatt ikke problemet?

Er det kun irritasjonen ved at noen velger å ikke gjøre som dere ber om? Det skulle dere vel klare å ignorere uten å la dere plages nevneverdig av det, sånn for deres egen del mener jeg.

Hvis du leser startinnlegget mitt så tror jeg at jeg har fått frem at dette ikke er et problem, men ja, en irritasjon som i akkurat dette tilfellet kommer 1 gang i året - i form av et påske-egg. Vi klarer fint å ignorere det, og det skapte litt bølger den første gangen min mann sa ifra, nå er det bare en stilltiende greie. Jeg ba ikke om råd, men spurte om andre hadde slike problemer og hvordan de løste det :)

Hvis denne eksen er vrang og dere oppfatter at hun gjør dette for å bevisst gå i mot deres (fornuftige) ønsker, skjønner jeg at det ikke kjennes greit. Men det er fint lite dere kan gjøre med det utenom å ikke bry dere og fortsette med å markere grenser for hva som er akseptert hos dere.

Hun har vel fått med seg etter hvert at gutten faktisk ikke får spise dette egget før han er tilbake hos henne? Da skjønner jeg ikke at hun gidder, med mindre hun er sta med vilje bare for å være det.

Jepp, slik er det og slik gjør vi det :)

Skrevet
Jeg ba ikke om råd, men spurte om andre hadde slike problemer og hvordan de løste det Happy.gif

Jeg er vokst opp med at et barn hadde med seg stort påskeegg fra sin mor som ble spist av hele påsken, mens vi andre (som var større) ikke fikk noe før vi fikk eggene våre 1.påskedag. Ingen som tenkte på å gjøre noe med det, selv om det var litt kjipt. Ikke noe jeg anbefaler hvis man er opptatt av at ting skal være hyggelig for alle.

Jeg synes deres løsning er bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...