Gå til innhold

vil du se hva du spiser?


gattissima

Anbefalte innlegg

Denne dokumentaren ble visstnok for tøff å vise for TV-kanalene, derfor går den kun på kino. Den viser hvordan vår norske såkalte kvalitetsmat blir produsert (Gilde, Prior, Tine m.fl.).

Har du sett filmen ? Og - påvirker dette dine handlevaner?

Virker som om flertallet av det norske folk gir blaffen i hva de spiser, bare det er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne har jeg veldig lyst til å se. Jeg har forstått at den er kritisert for måten den er vinklet og klippet på. Det kan nok være en berettiget kritikk, men det den viser er reelt nok uansett.

Jeg er enig med deg i at det virker som om flertallet av nordmenn ikke bryr seg noe særlig med levevilkårene til dyrene de spiser. Jeg håper denne videoen kan få noen flere til å bli mer bevisst (selv spiser jeg ikke industrikjøtt lenger, så sånn sett vil den ikke påvirke mine spisevaner. Kan være den vil påskynde min prosess ang egg og melk).

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg veldig lyst til å se. Jeg har forstått at den er kritisert for måten den er vinklet og klippet på. Det kan nok være en berettiget kritikk, men det den viser er reelt nok uansett.

Jeg er enig med deg i at det virker som om flertallet av nordmenn ikke bryr seg noe særlig med levevilkårene til dyrene de spiser. Jeg håper denne videoen kan få noen flere til å bli mer bevisst (selv spiser jeg ikke industrikjøtt lenger, så sånn sett vil den ikke påvirke mine spisevaner. Kan være den vil påskynde min prosess ang egg og melk).

Er du vegetarianer? eller spiser du bare selvskutt vilt? Fisk? egg? bare lurer-

..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du vegetarianer? eller spiser du bare selvskutt vilt? Fisk? egg? bare lurer-

..

Jeg spiser vilt, villfisk og økologiske egg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du vegetarianer? eller spiser du bare selvskutt vilt? Fisk? egg? bare lurer-

..

Det finnes faktisk produkter på markedet som ikke er laget av de store gigantene i matindustrien. Man trenger da vel ikke skyte dyret selv for å få kjøtt som er produsert ikke-industrielt.

Men kommentaren din viser jo også litt av problemet med den norske maten. Siden det er så elendig utvalg i matvarer jevnt over, er det mange steder vanskelig å finne noe som ikke er fra Gilde, Tine, Prior og de andre matindustrigigantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterspørselen etter mat fra småskalaprodusenter er økende, ikke bare i Norge, men i hele Europa, har jeg inntrykk av.

For alle som er opptatt av alternativer til industrielt produserte råvarer, anbefaler jeg Bondens marked! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..bondens marked ja...her eg bor er det en katastrofe...kun poterer! Men vi spiser endel vilt, selvfisket fisk og.... Hrmmm Gilde, prior og Tine... men velger ofte andre produsenter når eg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Ja heldigvis spiser ikke jeg noe av dette her, orker ikke se filmen for å få enda mer dårlig samvittighet over alle dyr jeg har spist i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...