Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går på loette, og sist gang jeg skulle ha mensen utsatte jeg den noen dager. Det gjorde jeg ved å hoppe over de hvite pillene og gå rett på neste brett. Jeg tok kanskje fire vanlige piller der før jeg tok de hvite pillene fra forrige brett, og fortsatte så på brettet jeg hadde begynt litt på. Var dette riktig, eller kan jeg ha blitt gravid nå? I dag våknet jeg med kvalme og magesmerter, og pga at jeg har vært litt usikker på om jeg utsatte mensen på riktig måte, er jeg litt nervøs nå.. Noen som vet sikkert? Har søkt litt rundt her, men synes liksom ikke det er noen helt klare svar på akkurat dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Veronica Mars
Skrevet

Du utsatte altså mensen fire dager? Så vidt jeg kan skjønne burde det gå helt greit, så lenge du tar 21 vanlige piller eller mer på rad, og deretter tar 7 sukkerpiller (eller pause i 7 dager) burde du ikke kunne bli gravid. Men det du må passe på er at du ikke kan begynne på sukkerpillene igjen når du har brukt opp resten av brettet, for da har du jo tatt fire piller for lite.

Skrevet

Ok, så jeg skal hoppe over mensen denne gangen også? Skal egentlig begynne på de hvite pillene i kveld, men jeg bør altså kaste de?

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Ok, så jeg skal hoppe over mensen denne gangen også? Skal egentlig begynne på de hvite pillene i kveld, men jeg bør altså kaste de?

I og med at du alltid må ta de vanlige pillene i minst 21 dager mens perioden med sukkerpiller skal være være maksimum 7 dager får du etterhvert et overskudd av sukkerpillene når du utsetter mens ja. Men hvis du kaster dem må du utsette mensen helt til de neste sukkerpillene da, så det blir nesten seks uker med vanlige piller. Men det kan du selvfølgelig gjøre.

Skrevet

Så da blir det enten å utsette den fire dager igjen, eller hoppe over den og vente til slutten av neste brett.. Ok, men nå ble alt mye klarere i alle fall, tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...