Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

vurderer å dra på en time step i morgen tidlig. men er litt redd for at det skal være altfor vanskelig siden det er rød time. har vært på endel aerobik timer og føler jeg får det til ganske bra, men har aldri vært på røde timer før, så litt skummelt....

noen som har prøvd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frances
Skrevet

I følge timeplanen er de røde steptimene for de som liker "litt trinnsammensetning".

Jeg har vært på mange røde timer, og det er jo de samme stegene som på gule (?) timer, bare at det går litt fortere og det er litt mer snuing. Men absolutt ikke uoverkommelig så lenge du er konsentrert, og du kommer raskt inn i det :)

Og husk, for å bli bedre må du utfordre deg selv, ellers stagnerer du.

Skrevet
I følge timeplanen er de røde steptimene for de som liker "litt trinnsammensetning".

Jeg har vært på mange røde timer, og det er jo de samme stegene som på gule (?) timer, bare at det går litt fortere og det er litt mer snuing. Men absolutt ikke uoverkommelig så lenge du er konsentrert, og du kommer raskt inn i det  :)

Og husk, for å bli bedre må du utfordre deg selv, ellers stagnerer du.

okei. har vært på mange gule timer, og merker at jeg begynner å bli litt lei av noen av dem - er jo nesten det samme hver gang. så kanskje jeg burde utfordre meg litt i morgen.. :sjenert: etter hva du skrev så høres det jo ut som jeg skulle klare det greit, så tror jeg skal ta sjansen jeg.. ;)

Gjest Frances
Skrevet

Høres ut som en rød time er midt i blinken for deg :-D

Skrevet

da var det overgjort :ler: det var ganske vanskelig så kløna endel, men følte jeg fikk til ganske mye også.. men jeg syns det var ganske gøy så tror nok jeg skal prøve igjen!

Gjest Frances
Skrevet

Det går nok mye bedre neste gang, det gjør som regel det. Og at det var gøy er jo et veldig bra tegn.

Nå ble jeg veldig inspirert her! :ler:

Skrevet

Jeg også ble inspirert! Jeg går kun på gule timer, og trives egentlig med det. Men er helt enig i at det kan bli kjedelig i lengden. De skifter ikke akkurat program så ofte!

Jeg forvilla meg inn på en step-time for litt over et år siden. Det var helt krise, jeg hang ikke med i det hele tatt.

Var det aerobic du gikk på? Er det lettere enn step, tror du?

Skrevet

Jeg henger meg på her! Jeg kjenner ikke så godt timene på sats, men min erfaring er i alle fall at det kan være vanskelig å gå på en "rød" time i step hvis man er vant med "gul" på aerobic. Tror det er best å prøve "gul" step først.

Jeg synes "rød" aerobic (eller aerobic 2 som det heter der jeg går) er lettere enn "rød" step fordi

a) jeg er flinkere i aerobic enn i step

b) det kan være vanskeligere med surrer og vendinger når man skal forholde seg til en step-kasse, og ikke bare til gulvet

Men viktigst av alt: Det kan være store forskjeller fra instruktør til instruktør, både når det gjelder hvordan programmet er, og hvordan de lærer det ut.

Skrevet
Jeg henger meg på her! Jeg kjenner ikke så godt timene på sats, men min erfaring er i alle fall at det kan være vanskelig å gå på en "rød" time i step hvis man er vant med "gul" på aerobic. Tror det er best å prøve "gul" step først.

Jeg synes "rød" aerobic (eller aerobic 2 som det heter der jeg går) er lettere enn "rød" step fordi

a) jeg er flinkere i aerobic enn i step

b) det kan være vanskeligere med surrer og vendinger når man skal forholde seg til en step-kasse, og ikke bare til gulvet

Men viktigst av alt: Det kan være store forskjeller fra instruktør til instruktør, både når det gjelder hvordan programmet er, og hvordan de lærer det ut.

enig med deg her. har ikke prøvd rød aerobik heller jeg da. men jeg synes egentlig de fleste trinnene var veldig greie, det var når man skulle snurre og hoppe over steppen at det ble vanskelig. men jeg la merke til at det ikke bare var jeg som kløna litt når det gjaldt akkurat det! ;)

jeg har prøvd enkere step-timer før, men det er i hvertfall 2-3 år siden.

Skrevet
Jeg forvilla meg inn på en step-time for litt over et år siden. Det var helt krise, jeg hang ikke med i det hele tatt.

Var det aerobic du gikk på? Er det lettere enn step, tror du?

var det meg spørsmålet var til? jeg har i hvertfall vært på endel forskjellige timer på sats, mye aerobik. men hadde aldri prøvd noen som helst røde timer før, har bare gått på de som skulle være enklere når det gjalt kordinasjon.

så fint at det var flere som ble inspirert da!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...