linky Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har begynt å tenke litt på helsen min nå, spiser sunnere og trener så ofte jeg kan. mitt mål er å gå ned et par kg. veier 64 nå, vil ned til 60. er 164 cm. jeg spiser lite men ofte, drikker masse vann, men er liksom småsulten hele tiden føler jeg. liker å ha noe å knaske på om kveldene, noen forslag til hva jeg kan spise som er sunt og inneholder lite fett? tenker ikke på frukt å grønnsaker, men kanskje noe kjeks...
Gjest Tweek Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Henger meg på her. Jeg har veldig ofte lyst på noe, og av og til blir det til at jeg sitter her frustrert fordi jeg vil ha noe men ikke vil ha det jeg er eller så blir det goldfish ("chipsene" som er litt salte).
Gjest Kristin_ Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 (endret) Fiberrik med solsikke er veldig godt syns jeg. Sunt med fiber også, men det er selvfølgelig en del kalorier. Dog ikke i nærheten så mye som salt-og transfettbombene vanlige kjeks gjerne er :-D Riskaker er også en mulighet men det har veldig høy GI så ikke så lurt å hive i seg sent på kvelden, i hvertfall for forbrenningen om natten sin del. men det er jo bedre enn chips. Hvis kaloriinntaket ditt tillater det, er usaltete nøtter godt og veldig sunt Der er det dog mye fett. (knaskerøtter er også genialt, selv om jeg vet du ikke spurte om det unnskyld ) Endret 13. mars 2007 av Kristin_
Maja_83 Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Huff... Jeg er også sugen på noe konstant... Har lagt på meg en god del siden desember, minst 3kg. Og nå er det på bristepunktet så jeg har begynt å trene for jeg føler meg ikke vel i denne kroppen på 63-64 kg. Jeg synes det er så tiltak å ha frisk frukt i huset, samboer spiser ikke så mye av det, og når jeg kjøper så er jeg flink et par dager og så blir frukten dårlig og må kastes. Men hva med mandler og rosiner? Er det et sunt alternativ? For det er jo noe som er lett å oppbevare over lengre tid.
billie Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Hvis jeg får en akkutt trang til noe digg og søtt (og hvis kaloriintaket den dagen tillater det) så spiser jeg lompe med soft light og splenda (søtstoff) mmmm..fått helt dilla. ellers er den store favoritten cottage cheese med eple og kanel. søtt,godt og mektig.
Rosa Mirabella Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Apropo frukt som modner fortere enn du rekker å spise.. Jeg pleier å skrelle bananene og dele dem i to. Så stikker jeg en "pinne" (eks en kort grillspyd stang) inni hver av delene, slik at det ser ut som to pinneis. Disse fryser jeg. Kjempegodt å ta opp når man e fysen på noe søtt! Jeg har en forkjærlighet for frossen mat, så jeg kan også finne på å knaske på grønnsaksblanding (eks frosne erter og små gulerotbiter)... Dette er vel noe de ferreste kan forstå når jeg var liten fikk vi alltid smake litt frossen grønnsaksblanding før moren min varmet den til middag, og vi synes da at dette var litt "gjevt". Akkurat som vi synes skummetmelk var dødsspennende, for det hadde vi så sjelden...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå