Gjest *Just-Me* Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 søtbehovet melder seg oftere og oftere og nå som jeg er hjemme om dagene med baby er det veldig lett å skeie ut og kose seg vel mye om dagene... er særlig fæl på brus og sjokolade.... (føler meg helt avhengi av brusen....) hvordan skal jeg klare å la være?? har prøvd krum før, men følte ikke at det jalp. Er ganske så flink til å drikke mye vann. men det hjelper liksom ikke på søtsuget. og det er ikke alltid jeg klarer å ta et eple eller ei gulerot når søtbehovet melder seg..... andre tips og råd??
Merneith Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Ikke ha sjokolade i huset. Prøv vann med smak?
Gjest Kristin_ Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Hiv ut alt som inneholder sukker og blir fristende. Er det ikke der, kommer du ikke til å spise det heller Frukt er en grei erstatning. Det vil være grusomt i den første tiden, men når man er "avvent" sukker får man mindre lyst på det hele tiden også
Gjest *Just-Me* Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 ja, det er vel den første kneika som er verst.... greit nok å ikke ha søtsaker i huset, men det er så fort gjort å kjøpe på butikken.... må bare klare å finne viljen!! andre tips??
Latee Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Rugkjeks + rosiner + grønn te hjelper meg veldig om dagen- Føler med deg, prøver selv å kutte ned. Ikke alltid så lett det der..
Gjest Thalassa Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Jeg kjøpte noen tørkede aprikoser på ICA maxi her om dagen og de er faktisk ganske gode. Smaker som aprikos bare uten alt vannet på en måte. Sikkert flere andre tørkede frukter som er gode også. Prøv i vei! Jeg tenkte neste gang skal jeg prøve tørkede mango!
Gjest -eline- Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Jeg kjøpte noen tørkede aprikoser på ICA maxi her om dagen og de er faktisk ganske gode. Smaker som aprikos bare uten alt vannet på en måte. Sikkert flere andre tørkede frukter som er gode også. Prøv i vei! Jeg tenkte neste gang skal jeg prøve tørkede mango! ← Bare husk at disse inneholder mye fruktsukker og masse kalorier slik at det ikke er lurt å overdrive inntaket om man skal ned i vekt
Hobgoblin Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 La være å kjøpe søtsaker. Husk at kampen egentlig står i butikken - lar du være å kjøpe, har du heller ingenting å spise når abstinensen melder seg. Jeg kuttet sukker i teen for mange år siden, og hadde skikkelige sukkerabstinenser i 2 uker. Men etter det, så har det gått rimelig greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå