Gå til innhold

Skadet etter ulykke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og noen andre kjørte bil her om dagen og ble påkjørt bakfra av en lastebil.

Politiet kom på stedet, ambulansen var der, og vi var på sykehuset for sjekk. Han som eide bilen har sendt inn skademelding der han og skrev at det var personskade og navnet på alle. Men er det noe mer jeg må gjøre? Er det noen jeg må si ifra til i forhold til senskader?

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Persille
Skrevet

Ok, takk for tipset.

Synd det ikke ordnet seg for deg da.

Var leit å høre :tristbla:

håper du har det bedre i dag :klem:

Skrevet
Å kjempe mot et forsikringsselskap er tøft. De trenerer alt. Til slutt var jeg så nedkjørt at jeg ikke maktet mer.

Dette var ensvært subjektiv oppfattelse, og heldigvis er det få som opplever å være så misforsnøyd.

Jeg jobber i et forsikringsselskap og vil råde deg til å ta kontakt med ditt selskap og be om å få prate med den saksbehandlern som behandler personskadesaken din. Fortell han/hun om dine plager og be om informasjon. I utgangspunket har du ( såfremt det er årsakssammenheng mellom de plager du har og hendelsen) krav på å få dekket alt ditt økonomiske tap ( utgifter,inntektstap osv) I tillegg kan du ha krav på ménerstatning,men dette er noe som vil utredes etterhvert.

Dette går nok bra skal du se.

ps: min erfaring er at med advokatbistand kan ting ta fryktelig mye lengre tid enn uten. Særlig dersom man har en advokat som ikke følger opp saken

Gjest Persille
Skrevet (endret)

Det tok noen år før jeg ble bra, men er heldigvis ikke nevneverdig plaget i dag.

Saken er gammel så det er ingen hensikt å ta den opp igjen.

Endret av Persille
Skrevet
Dette var ensvært subjektiv oppfattelse, og heldigvis er det få som opplever å være så misforsnøyd.

Jeg jobber i et forsikringsselskap og vil råde deg til å ta kontakt med ditt selskap og be om å få prate med den saksbehandlern som behandler personskadesaken din. Fortell han/hun om dine plager og be om informasjon. I utgangspunket har du ( såfremt det er årsakssammenheng mellom de plager du har og hendelsen) krav på å få dekket alt ditt økonomiske tap ( utgifter,inntektstap osv) I tillegg kan du ha krav på ménerstatning,men dette er noe som vil utredes etterhvert.

Dette går nok bra skal du se.

ps: min erfaring er at med advokatbistand kan ting ta fryktelig mye lengre tid enn uten. Særlig dersom man har en advokat som ikke følger opp saken

nå vet jeg ikke om du mente meg eller den andre personen her inne :P

men visst det var meg. altså mitt forsikringsselvskap? jeg har ikke livsforsikring. Så blir det forsikringselskapet til han som kjørte på oss. Eller til forsikringselskapet til bilen jeg satt på i?

Skrevet

Kanskje legen min kan vite slike ting?

Skrevet
nå vet jeg ikke om du mente meg eller den andre personen her inne :P

men visst det var meg. altså mitt forsikringsselvskap? jeg har ikke livsforsikring. Så blir det forsikringselskapet til han som kjørte på oss. Eller til forsikringselskapet til bilen jeg satt på i?

Jeg mente å gi deg råd, men kommenterte tilbakemelding fra den andre personene.

Det er selskapet til den bilen som forårsaket ulykken som er ansvarlig. Det er de som behandler personskadesaken din. Da må du ta kontakt med dem og fortelle at du er skadet. Dersom det ikke er registrert personskadesak på deg så be om skademelding.

Skrevet
og de forlangte nevrologisk undersøkelse som ville koste meg 15 000 kr. Hvor skulle jeg ta de pengene fra? Jeg hadde ikke engang penger til å betale boutgifter og mat.

Dersom selskapet krever medisinsk utredning, er det selskapet som skal dekke disse utgiftene ( inkl reiseutgifter). Det skal ikke koste den skadelidte noe som helst. Det største problemet ( eller utfordringen) i personskadesaker er vurderingen av årsakssammenheng. Dette kan ta tid og innbefatter en god del vurderinger. :)

Skrevet
Jeg mente å gi deg råd, men kommenterte tilbakemelding fra den andre personene.

Det er selskapet til den bilen som forårsaket ulykken som er ansvarlig. Det er de som behandler personskadesaken din. Da må du ta kontakt med dem og fortelle at du er skadet. Dersom det ikke er registrert personskadesak på deg så be om skademelding.

Takker for svar :)

Gjest prestekrage
Skrevet

Slenger inn ett lite tips her: Sjekk hva reiseforsikringen og kanskje ulykkesforsikringen din evt kan dekke!

Selv får jeg dekket inntil 15.000 (på reiseforsikring) og 75.000 (utvidet ulykkesforsikring) etter et meget hardt og ublidt møte med ei steintrapp (betong er mere motstandsdyktig enn ettpar tenner)

Skrevet
Slenger inn ett lite tips her: Sjekk hva reiseforsikringen og kanskje ulykkesforsikringen din evt kan dekke!

Selv får jeg dekket inntil 15.000 (på reiseforsikring) og 75.000 (utvidet ulykkesforsikring) etter et meget hardt og ublidt møte med ei steintrapp (betong er mere motstandsdyktig enn ettpar tenner)

Jeg tror ikke jeg har reiseforsikring. Ikke noe annet enn bilforsikring har jeg.

Men det var ikke min bil jeg satt i. Så syns det er vanskelig det her. :forvirret:

Skrevet

Du har krav på dekning fra bileiers forsikring uansett, det er likegyldig om hvem som eier bilen. Det er for den saks skyld skadevolder som skal dekke dette.

Du bør forresten se til at du har en kompetent lege også, som er stdig i det h*n skriver, slik at forsikringsselskapet ikke løper noen runder med deg pga formuleringer.

Forsikringsselskapene er sleipe som fy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...