Gå til innhold

Afrika


Gjest Frk. Grønn

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn

Hvor mye vil en ukestur for 2 voksne til Afrika koste med tanke på hotell og transport (fly) (sesong/ikke sesong)?

Hvordan er prisene der nede?

Det er også ønske om å reise på safari, noen som har vært det?

Hvor i Afrika bør man reise?

Og sist, men ikke minst: hvor kan man finne god informasjon om resing til/i Afrika?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefalle Kenya. Landet har et rikt dyreliv, nydelig natur og de fleste kan engelsk!

Nå er det 10 år siden jeg var der men Malindi er å anbefalle. OG ikke bestill safari her hjemme men gjør det der nede for da blir det mye billigere! Gå fra byrå til byrå å nevn prisen du fikk hos de andre(og trekk gjerne fra litt!)

En flybillett til Malindi koster ca 7-8000kr tur/retur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Jeg vil anbefalle Kenya. Landet har et rikt dyreliv, nydelig natur og de fleste kan engelsk!

Nå er det 10 år siden jeg var der men Malindi er å anbefalle. OG ikke bestill safari her hjemme men gjør det der nede for da blir det mye billigere! Gå fra byrå til byrå å nevn prisen du fikk hos de andre(og trekk gjerne fra litt!)

En flybillett til Malindi koster ca 7-8000kr tur/retur

Ja, Kenya og f.eks. Tanzania er aktuelle med tanke på at det er gode safarimuligheter der. Skal undersøke litt om Malindi, takk for tipset! :) Vet du hvilke flyselskap som flyr dit?

Glemte å si at du må sjekke om det er regntid når du vurderer å reise ;)

Der sa du noe, hehe! Det er veldig viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes spørsmålet i utgangspunktet er for vagt...du spør om Afrika men som du mest sannsynligvis kjenner til er Afrika et stort kontinent men en masse land. Så for å få bedre info bør du si litt mer om hvor du ønsker å reise, hva du er på jakt etter utover å dra på safari etc.

Jeg har mest erfaring med Sør-Afrika siden min kone kommer derfra. Vi var på safari nær Kruger parken for et par år siden og det var fantastisk. Du kan se reisebrevet med bilder på http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm . Det koster 7000-9000 kroner å fly til Sør-Afrika og en by som Cape Town er fantatisk. Man kan også leie bil og dra til vindistriktene rundt byen eller kjøre langs kysten...den såkalte Garden route.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til Sør Afrika i høst og har bestilt turen gjennom Get Africa. Det er et norsk reisebyrå som holder til i Sør Afrika, men tror de arangerer turer til hele Afrika. Er veldig fornøyd med servicen vi har fått fra dem, og gleder oss masse til vi skal reise!! :)

Vi betaler ca 8000 for fly per pers.

Endret av tuscany
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Jeg synes spørsmålet i utgangspunktet er for vagt...du spør om Afrika men som du mest sannsynligvis kjenner til er Afrika et stort kontinent men en masse land. Så for å få bedre info bør du si litt mer om hvor du ønsker å reise, hva du er på jakt etter utover å dra på safari etc.

Ja, jeg fullt klar over at det er veldig vagt, men saken er at det er mamma som drømmer om en tur til Afrika for å reise på Safari, så jeg prøver å innhente litt informajon og inspirasjon (og forhåpentligvis kan jeg spandere en jentetur på henne når hun fyller rundt tall :) )

Hun er som sagt på jakt etter en opplevelsesrik safari med masse dyr og flott natur, men jeg tror også at hun kunne tenke seg å være i en by noen dager og se på livet, gå på kafé og ta det med ro.

Jeg får prøve å fiske litt mer informasjon ut av henne, og i mellomtiden skal jeg lese reisebrevet deres - takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Sn Brussels fløy vi med sist vi var i Rwanda, det mellomlander i Nairobi!

Det er notert :)

Vi skal til Sør Afrika i høst og har bestilt turen gjennom Get Africa. Det er et norsk reisebyrå som holder til i Sør Afrika, men tror de arangerer turer til hele Afrika. Er veldig fornøyd med servicen vi har fått fra dem, og gleder oss masse til vi skal reise!!  :)

Vi betaler ca 8000 for fly per pers.

Get Africa må jeg sjekke ut - takk for bra tips!

Hvor lenge skal dere være borte, og hva skal dere oppleve i Sør-Afrika? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er notert :)

Get Africa må jeg sjekke ut - takk for bra tips!

Hvor lenge skal dere være borte, og hva skal dere oppleve i Sør-Afrika? :)

Turen er på to uker. Vi skal ha 5 netter i Cape Town, en natt i vindistriktet, en natt i en lode med safari :) Og noen netter i Still Bay.. Dette er en bryllupsreise, så det bler en del avslapping, og mye vinsmaking :) Safari og litt shopping :D Har kikka mye på nettet, og det er utrolig mye å se i Cape Town, skulle gjerne hatt noen uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Turen er på to uker. Vi skal ha 5 netter i Cape Town, en natt i vindistriktet, en natt i en lode med safari :) Og noen netter i Still Bay.. Dette er en bryllupsreise, så det bler en del avslapping, og mye vinsmaking :) Safari og litt shopping :D Har kikka mye på nettet, og det er utrolig mye å se i Cape Town, skulle gjerne hatt noen uker til :)

Åh, det høres fantastisk ut! Dere må ha en riktig fin tur (selv om det er en stund til enda)! Og kanskje har du noen tips å komme med når du kommer tilbake? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres fantastisk ut! Dere må ha en riktig fin tur (selv om det er en stund til enda)! Og kanskje har du noen tips å komme med når du kommer tilbake? :)

Takk og ja det har jeg sikkert :)

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...