Gjest Sårri Skrevet 16. mars 2007 #81 Skrevet 16. mars 2007 Så det du sier er at alle som aktivt søker etter en kjæreste er tapere? Drar du på byen med en baktanke om å treffe på en bra mann/kvinne så er du en dust? Surfer du rundt på datingsider på nett så er du en fjols? Jaja, da er vel flertallet av menn og kvinner i dette landet tapere. ← Ææææh, trur gjest mente hvorfor det blir sett på som spennende at en nordkvinne gifter seg med noen fra utlandet, enn nordmenn med utenlandske kvinns.
Caracal Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #82 Skrevet 16. mars 2007 En ting til: Jeg er ikke her for å rakke ned på Norske damer og hvis noen føler jeg har gjort det så er det ikke meningen. Som tidligere sagt har jeg gode venner som er gift og glade med fantastiske Norske jenter. Men til sammenlikninger: En Australiensk mann vil ha andre kvaliteter utifra miljø, oppvekst,kultur og andre påvirkninger en en Norsk mann vil ha. Dette faktum gjør han attraktiv for noen mens han blir uinteresant for andre. Det skulle jo være greit det??? Når man skal finne seg partner så er det jo opptil hver enkelt. Noen blir lykkelig gift med nabojenta mens andre finner kjærligheten på en cafe i Frankrike. Jeg ser i hverfall meget lyst på fremtiden fordi det er en verden som har åpnet seg for meg som jeg ikke visste fantes. Det finnes utrolig mange nydelige damer der ute i verden og slik jeg ser det er det dumt å begrense søket til fylke, by eller land. Caracal.
Gjest Sårri Skrevet 16. mars 2007 #83 Skrevet 16. mars 2007 En ting til: Når man skal finne seg partner så er det jo opptil hver enkelt. Noen blir lykkelig gift med nabojenta mens andre finner kjærligheten på en cafe i Frankrike. Jeg ser i hverfall meget lyst på fremtiden fordi det er en verden som har åpnet seg for meg som jeg ikke visste fantes. Det finnes utrolig mange nydelige damer der ute i verden og slik jeg ser det er det dumt å begrense søket til fylke, by eller land. Caracal. ← Jo ,men nå snakker du om kjærlighet. Litt av debatten her har vel fastslått at kjærlighet ikke er motiv nr 1 hos en del utenlandske kvinner i valg av norske ektemann.
Caracal Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #84 Skrevet 16. mars 2007 Vel, i utgangs punktet er det den store kjærligheten jeg ser etter. Føler jeg at ting ikke er slik det burde fra hennes side vil jeg ta de nødvendige forholdsregler. Jeg vil ikke ha en dame jeg ikke er sikker på at elsker meg. Norsk, Russisk eller hva det skulle være.. For en ting har jeg lært det er maange flere der hun kommer fra og de siste 4-5 damene jeg skrev med var alle vakre og intelligente damer. Men det var liksom noe spesielt med hun jeg valgte da.. Caracal,
Gjest Chrizzy Skrevet 16. mars 2007 #85 Skrevet 16. mars 2007 (endret) Du har helt sikkert truffet en nydelig dame, og jeg er glad på dine vegne. Edit: skrivefeil Endret 16. mars 2007 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2007 #86 Skrevet 17. mars 2007 Vel, i utgangs punktet er det den store kjærligheten jeg ser etter. Føler jeg at ting ikke er slik det burde fra hennes side vil jeg ta de nødvendige forholdsregler. Jeg vil ikke ha en dame jeg ikke er sikker på at elsker meg. Norsk, Russisk eller hva det skulle være.. For en ting har jeg lært det er maange flere der hun kommer fra og de siste 4-5 damene jeg skrev med var alle vakre og intelligente damer. Men det var liksom noe spesielt med hun jeg valgte da.. Caracal, ← Hvordan vet du at hun virkelig elsker deg da?Har ei bekjent som trodde det skulle bli så bra og komme til norge.Der var vi så rike og velykkede!Hun ble helt paff da hun så virkeligheten!En mann som ikke stod til forventningene og en rikdom som ikke fantes!Ikke hadde hun nok kunnskap til å vite sine rettigheter hellr.Ergo vanskelig å vite hvordan hun skulle komme seg ut av dette forholdet.Og hun kunne fortelle at samtlige av venninnene hennes ,inkludert hun selv kun vR UTE ETTER EN MANN FOR Å KOMME TIL RIKE NORGE! Men akk så feil hun tok,når hun så hvordan d var her i norge.Om hvordan idyllen slo sprekker!
Caracal Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #87 Skrevet 17. mars 2007 Interessant det du spør om og skriver. Slik ser jeg det: Om hun virkelig elsker meg?? Hvordan jeg vet?? Hvis jeg snur på spørsmålet og spør deg: Hvordan vet du om en ”Norsk” mann elsker deg?? Svaret fra deg og meg er vel ganske likt tror jeg: En kombinasjon av kroppsspråk, følelser og forskjellige bekreftelser gjør at vi velger å tro at en annen person elsker oss. Det som er litt rart, er at vi som sitter her i Norge med alle muligheter og gode forutsetninger for å kjenne vår partner utbasunerer ”Jeg elsker deg” i kirken og alt, for å senere finne ut om et år eller to at: Nei jeg elsket han vist ikke likevel.. Ikke at det er noe så galt i det, for hva som man elsker som 22 åring kan være fjernt fra det man ser etter som 32 åring. For min del tror jeg at hvis vi legger for mye krav på skuldrene til vår partner kan dette drepe både kjærlighet og romantikk…Det er virkelig synd.. Hvis damen blir skuffet over Norge kan det klandres to ting. Det første er illusjoner fra damens side om et fantastisk land. Men mer viktig: Mannen fra Norge har gjort en for dårlig jobb med å legge frem fakta om hjemlandet. Dette er utrolig viktig for å unngå slike problemstillinger. Hvis damen er skuffet over mannen i seg selv burde hun ha hatt langt bedre evne til å bedømme dette selv. Hun burde tenke over om dette er mannen jeg kunne tenke meg å bo med hvor det skulle være. Slik tenker nå i hvertfall jeg. Slik denne tråden har tatt av venter jeg ikke at alle har lest alt fra begynnelsen men viktige fakta for min dame er at hun har hvert i vesten nærmere bestemt USA. Så hun vet dermed mer en mange andre der borte. Jeg gjør det jeg kan for å skape et realistisk bilde av hva jeg og landet mitt er. Jeg sender bilder og har sendt henne bøker om Norge. Selv har hun sittet en del på forum og pratet med Russiske jenter som allerede bor her. Likeledes er det mye sant i det du sier. Damen min sier at det er mange Russiske jenter som er tilbake i hjemlandet etter utenlands opphold. En ting som de fleste ikke tenker på er at hvis en utenlandsk dame skal komme til Norge vil det i alle fall gå mange mnd før ting er i orden på mange vis. Dette er mnd hun kunne ha brukt på a finne seg en bedre ”deal” hvis det er målet. En annen ting å tenke på er at mange av disse jentene som ligger på internett og er vakre og intelligente har plenty tilbud fra menn å velge i. At de er desperate er ikke ”helt” sant. Har selv skrevet med mange damer som sluttet å skrive samtidig som jeg også valgte å ”kutte” forbindelsen til noen jeg ikke følte var noe for meg. Jeg innrømmer at dette opplegget ikke er uten risiko, men belønningen hvis ting skulle gå bra, er en kvinne jeg aldri har sett eller opplevd maken til…. Caracal
Gjest Chrizzy Skrevet 17. mars 2007 #88 Skrevet 17. mars 2007 Jeg innrømmer at dette opplegget ikke er uten risiko, men belønningen hvis ting skulle gå bra, er en kvinne jeg aldri har sett eller opplevd maken til…. Caracal ← Det er jo akkurat det som gjør at dette er kjærlighet, du kunne hatt det på nøyaktig samme måte med en norsk kvinne? Sant!
Bvlgari Skrevet 17. mars 2007 #89 Skrevet 17. mars 2007 At dama kommer fra såkalt fin familie i hjemlandet vil ikke si at hun ikke er en golddigger. Sammenlignet med Norge er hun nok fattig uansett og dessuten er det ofte slik at mye vil ha mer..
Caracal Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #90 Skrevet 17. mars 2007 Om jeg kunne hatt tilsvarende kjærlighet med Norsk dame? Nei. Etter min erfaring er det motsatt. De fattige jentene skal kompensere for det de aldri hadde under oppveksten. Mens de som hadde litt mer ikke har dette behovet fordi de vet at det finnes støtte hjem ifra. Hvor godt de sitter i det vet jeg ikke men hun hadde ikke trengt å jobbe hvis hun ikke hadde villet det. Hun vet at penger ikke løser noen problemer. Det er mange ting der borte som gjør livet tøfft annet en penger… Caracal
Gjest Chrizzy Skrevet 17. mars 2007 #91 Skrevet 17. mars 2007 Om jeg kunne hatt tilsvarende kjærlighet med Norsk dame? Nei. ← Da har jeg nok desverre gitt deg mer kreditt enn du fortjener!
Caracal Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #92 Skrevet 17. mars 2007 Ok da, litt bedre svar….. I et av mine tidligere innlegg skrev jeg om hvordan et menneske blir tiltrukket av mennesker med en viss type egenskaper. Dette har med personlighet, oppvekst, miljø, tradisjoner, skikk og bruk osv. I Norge gjelder en viss type regler. Andre plasser kan de reglene vi kjenner være snudd på hodet. Mang en gang på mine reiser til forskjellige land er jeg blitt overasket over ting som blir gjort annerledes. Til det mer positive. Her har vi alt vi kan drømme om og vi trenger ikke prestere stort for å ha det godt. Føler vi at vi har det godt?? Som oftest er det noe å klage på ja.. I mine erfaringer så langt skal det mye til at jeg vil ta skrittet tilbake igjen. Det er faktisk helt uavhengig om hvordan det går med det jeg driver med nå. Ikke for det at jeg ikke har hatt det fint med norske jenter tidligere. Men det er ting, spesielt inne det romantiske som ikke passer in i det ”Norske” systemet. Der jeg er i livet nå ligger det romantiske på plass nr1 som det jeg vil bruke tid på. Med henne er alt det klassiske og ur romantiske mulig. Caracal
Gjest Chrizzy Skrevet 17. mars 2007 #93 Skrevet 17. mars 2007 Så da tror du altså ikke at kjærligheten er universell? Jeg kan ikke forstå at du tror på den da, riktig...
Caracal Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #94 Skrevet 18. mars 2007 Universiell?? Her forstår jeg ikke helt hva du mener.. Kanskje du vil forklare??.. ;-) Kanskje du mener om jeg kan bli forelsket i Norsk jente? Selvfølgelig, har hvert det før. Med fare for å skrive et innlegg som ikke er relevant for det du mener vil jeg si at hun er attraktiv for meg pga egenskaper og vaner som er vanlig der borte. Dette er uavhengig av personlighet som er den største variabelen. Likeledes er jeg/Norske menn attraktiv for en slik kvinne fordi vi har andre egenskaper enn en Russisk mann. Her også uavhengig av personlighet. Et eksempel: Jeg leste et innlegg skrevet av en Ukrainsk kvinne der hun beskrev Norske menn. Hun syntes det var så flott at de var så trofaste. I sitt hjemland er det status og helt normalt å ha elskerinne. Ordentlige menn har elskerinne. Her, sa hun, hadde menn bilder av kone og barn på kontoret og det fantes ikke status å hente verken blant andre menn eller i samfunnet på det faktum at man hadde elskerinne. Dette syntes hun var helt fantastisk. Ble litt paff da jeg leste det. Men tenk, slik er det. Caracal
Gjest Chrizzy Skrevet 18. mars 2007 #95 Skrevet 18. mars 2007 (endret) Universiell?? Her forstår jeg ikke helt hva du mener.. Kanskje du vil forklare??.. ;-) Kanskje du mener om jeg kan bli forelsket i Norsk jente? Selvfølgelig, har hvert det før. Med fare for å skrive et innlegg som ikke er relevant for det du mener vil jeg si at hun er attraktiv for meg pga egenskaper og vaner som er vanlig der borte. Dette er uavhengig av personlighet som er den største variabelen. Likeledes er jeg/Norske menn attraktiv for en slik kvinne fordi vi har andre egenskaper enn en Russisk mann. Her også uavhengig av personlighet. Et eksempel: Jeg leste et innlegg skrevet av en Ukrainsk kvinne der hun beskrev Norske menn. Hun syntes det var så flott at de var så trofaste. I sitt hjemland er det status og helt normalt å ha elskerinne. Ordentlige menn har elskerinne. Her, sa hun, hadde menn bilder av kone og barn på kontoret og det fantes ikke status å hente verken blant andre menn eller i samfunnet på det faktum at man hadde elskerinne. Dette syntes hun var helt fantastisk. Ble litt paff da jeg leste det. Men tenk, slik er det. Caracal ← Ja uff, jeg og forklaringer. Skal prøve... Jeg tror at kjærlighet selvfølgelig oppstår på tvers av grenser og alder, kjønn også. Om den er "oppdragelsesavhengig (finnes vel ikke noe slikt ord)" så er den ikke lenger helt ekte. Faren for at man blir skuffet er større. Om jeg skulle foretrekke en mann fra Russland, fordi han er mer gentleman enn de norske mennene (vi later altså som om det er slik), så er vel det en helt grei holdning. Men jeg føler at jeg er på villspor om jeg sier at det er kun en slik mann jeg kan føle så stor kjærlighet med, da forsvinner litt av det mirakuløse og nydelige med kjærligheten. Det som gjør at den er så spesiell, vi kan ikke styre den selv, vi kan ikke sette den inn i en bås, eller stenge den innfor landegrenser. Endret 18. mars 2007 av Chrizzy
Dalila Skrevet 18. mars 2007 #96 Skrevet 18. mars 2007 Men å si at du ikke kan ha det sånn med enn norsk kvinne blir vel litt vel generaliserende? Eller tror og mener du at alle norske kvinner har samme personlighet og holdninger? For å gå tilbake til det opprinnelige innlegget ditt, så er min personlige mening at å vurdere giftermål etter så kort tid og så lite samvær er veldig lite klokt. Og det hadde jeg ment enten dama var norsk eller fra Kuala Lumpur. Å bli ordentlig kjent med hverandre er en forutsetning for å få forholdet til å fungere, uansett. Hennes motiver er umulig for oss å ha innsikt i.
Caracal Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #97 Skrevet 18. mars 2007 Chrizzy: ok nå forstår jeg.. ”Oppdragelsesavhengig” Kjærligheten er ikke avhengig av det for min del. Og før jeg kom dit bort hadde jeg selvfølgelig mange tanker av typen: Hva om hun ikke liker meg?. Eller hva om jeg ikke liker henne?. Da vi møttes var interessen gjensidig. Hvilket menneske man faller for er det jo umulig å velge i det vanlige liv. På internett kan man jo ”sile” litt egenskaper før man møtes. Mens treffer man noen her der man først går etter utseende vil man kanskje finne ut senere at personen ikke har ønskede kvalifikasjoner. Det gjelder jo selvfølgelig begge kjønn og alle nasjonaliteter… Jeg er på ingen måte en mann som skal skryte på meg en hel masse erobringer og forhold men de damene jeg har ”datet” og/eller vert sammen med har ikke hatt det som hun der borte har. Det betyr ikke at disse egenskapene jeg har savnet ikke finnes her, men jeg tror de er lettere å finne der borte. Kanskje nettopp fordi det er så mange single der borte. Det som kanskje var det største for meg er at hun fikk meg til å føle meg så utrolig mandig. Her har jeg fått høre som så mange endre Norske menn: Du er så lite romantisk! Og da tror man det… Men med hun var det lett å være romantisk.. Det gikk av seg selv..Og nå kan jeg si at jeg faktisk er Veldig romantisk…Jeg var jo ikke noe annerledes en det jeg alltid har hvert så forskjellen ligger hos henne. Med henne så var alt så lett.. Det var faktisk hennes ord om meg også. Med deg er alt så lett..sa hun. Jeg tror selvfølgelig ikke at alle norske jenter er like eller har samme personlighet… Men samfunnet som vi lever i og lærdommene vi for via skoleverket, media og andre kanaler vil skape mennesker innen en viss bølgelengde. Menn som kvinner. Selv om det er mange forskjeller mellom meg og naboen, har vi nok flere likheter en med en utlending samme hvor han kommer fra. Angående det opprinnelige opplegget mitt så vil det som sagt ta tid før noe blir ”vannfast” Men samtidig må man jo prøve å holde en progresjon og ha familie og ekteskap som mål. Hun må jo få vite slik at vi ikke kaster bort tid som kunne hvert brukt på andre mennesker. Caracal.
Paladin Skrevet 18. mars 2007 #98 Skrevet 18. mars 2007 (endret) At dama kommer fra såkalt fin familie i hjemlandet vil ikke si at hun ikke er en golddigger. Sammenlignet med Norge er hun nok fattig uansett og dessuten er det ofte slik at mye vil ha mer.. ← Det har du VELDIG rett i. Faktisk vil jeg si at en russisk kvinne som kommer fra en "fin" familie faktisk har STØRRE sjanse til å være en golddigger. Dette fordi hun har fått litt av smaken på det gode livet vis a vis andre og ønsker å få enda mer. Hun vet det er umulig i Russland og søker da i vesten for en slik mulighet. Velstående russiske kvinner har bedre muligheter til å finne ut hvordan vi har det i vesten og hun har kanskje PC hjemme hvor hun lettere kan kommunisere med folk i vesten. Hun vet mer om livet vi har her etc. Vanlige russiske kvinner har ofte ikke PC og må gå på internet cafe for å sende emailer etc. De får ofte venninner til å skrive annonse for dem på en eller annen WEB side og går kanskje en gang eller to til internet cafeen for å lese og sende svar. De vet veldig lite om hvordan livet er i vesten. De har ikke smakt noe på det søte livet i det hele tatt og vet ikke hva de faktisk går glipp av. De verste russiske golddiggerne som finnes er faktisk de russiske kvinnene som tidligere har vært gift med en mann fra vesten og det gikk galt slik at hun enten har dratt tilbake til Russland eller hun er på vei til å bli kastet ut. De kan nesten bli desperate etter å få tilbake det de mistet fordi de vet hvordan vi lever og savner det livet hun hadde (eller kommer til å miste). Da vil de gjøre hva som trengs for å få en ny "billett" tilbake til vesten. Jeg ville være mer skeptisk til russiske kvinner som tidligere har vært gift i vesten. Det er større risiko for at hun kommer til å si hva du ønsker å høre for at hun kan komme seg vestover igjen. Mange russiske kvinner sier at kvinner fra St. Petersburg og Moskva er mer vant til velstand enn andre russiske kvinner og krever mer av mennene i vesten. Det er i disse byene at den russiske velstanden øker mest. Andre russiske byer sliter mye mer. De bor i verdensmetropoler og blir ofte skuffet når de kommer til Norge og må bo i en bitteliten by sett med deres øyne. Kvinner fra mindre byer i Russland kan lettere akseptere å leve på mindre plasser i Norge. Det er et enormt sjokk å komme fra Moskva med 12 millioner innbyggere til for eksempel Vinstra med kun noen tusen innbyggere. Endret 18. mars 2007 av Paladin
Paladin Skrevet 18. mars 2007 #99 Skrevet 18. mars 2007 (endret) Det er jo akkurat det som gjør at dette er kjærlighet, du kunne hatt det på nøyaktig samme måte med en norsk kvinne? Sant! ← Dette har du helt rett i. Kjærligheten kan man like gjerne finne i Norge enn utenfor Norge. Det finnes MANGE veldig koselige og fine norske kvinner som kan gjøre enhver mann lykkelig. Poenget er bare å finne dem. Men det er nok slik at dersom man har prøvd å finne denne kvinnen i Norge og feilet diverse ganger så gir man kanskje opp og forsøker å finne drømmekvinnen sin i andre land. Alle er vel enige om at det finnes endel veldig kravstore single kvinner i Norge som det omtrent er umulig å være god nok for. Møter man endel av dem når man er på byen eller på en datingside istedet for de veldig hyggelige norske kvinnene så er det lett å gi opp. Så jeg forstår veldig godt de mennene som søker i utlandet istedet. Det betyr ikke at de ikke liker norske kvinner, men de har kanskje vært uheldige i sine forsøk her. TS skriver jo nettopp det. Han har prøvd i Norge, men gått lei av de veldig kravstore damene som det er umulig å gjøre fornøyd. Det synes jeg han må få lov til å mene. At han tar valget og søker etter damen sin i utlandet har han all rett til å gjøre uten å få noe taperstempel på seg. Endret 18. mars 2007 av Paladin
Gjest Chrizzy Skrevet 18. mars 2007 #100 Skrevet 18. mars 2007 (endret) Det som kanskje var det største for meg er at hun fikk meg til å føle meg så utrolig mandig. Her har jeg fått høre som så mange endre Norske menn: Du er så lite romantisk! Og da tror man det… Men med hun var det lett å være romantisk.. Det gikk av seg selv..Og nå kan jeg si at jeg faktisk er Veldig romantisk…Jeg var jo ikke noe annerledes en det jeg alltid har hvert så forskjellen ligger hos henne. Med henne så var alt så lett.. Det var faktisk hennes ord om meg også. Med deg er alt så lett..sa hun. Jeg tror selvfølgelig ikke at alle norske jenter er like eller har samme personlighet… Men samfunnet som vi lever i og lærdommene vi for via skoleverket, media og andre kanaler vil skape mennesker innen en viss bølgelengde. Menn som kvinner. Selv om det er mange forskjeller mellom meg og naboen, har vi nok flere likheter en med en utlending samme hvor han kommer fra. ← Eller kanskje forskjellen ligger i at dette er kvinnen i ditt liv? Din største kjærlighet? Jeg tror du har helt rett i det du sier om at man kan ha mer til felles med naboen en med en fra Langtvekkistan, MEN om du finner tonen med en fremmed, fra et annet land, det er jo bare så herlig. Når det blir som hjerte som snakker til hjerte, da trenger ikke grenser bety noe. Ei heller om man som mann må åpne ei bildør for de eller ikke. Ble til å tenke på en kamerat av meg, han giftet seg med ei russisk jente. Jeg traff han på sykkelstien en dag, han var så frustrert, han og hun hadde kranglet. Han var så sliten av at hun ble sur fordi han ikke åpnet bildøren for henne (hun ble bare sittende der til han kom og åpnet), at han ikke reide opp sengen etter seg (for å få han til å skjerpe seg begynte hun å reie opp kun sin side av sengen), at han glemte doringen osv. Det han til og begynne med hadde syntes var sjarmerende ble et ork. Nå vet jeg ikke hvordan det går med de nå, de flyttet herfra like etterpå. De har helt sikkert funnet ut av det. Er ikke så greit for norske menn og møte de kravene alltid, fordi de ikke er vante med det, er lett å glemme... Endret 18. mars 2007 av Chrizzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå