Gå til innhold

Russisk dame.


Caracal

Anbefalte innlegg

Crizzy: igjen skjønner jeg godt hva du mener og snakker om. Om kynisme og tilstanden. Tror det er nødvendig..Jeg vet.. Og jeg tror også at du som har hvert der, ser og forstår hva jeg mener.. :)

Knekkebrød: Hvem har sagt noe om å være hjemme å stelle?? Norske kvinner takler jeg i jobb og samfunnet hver dag. Ingen problemer med det. Som sagt er jo også alle mine tidligere forhold med Norske damer. Men Russiske damer ser ikke det som foregår her som utelukkende positivt. De har sine verdier og dere har deres. Og hvis alt var så flott og fantastisk med hvordan vi har det her hvorfor syter å klager så mange da???

At kvinner hever listen og velger deretter er en selvskreven rett. Siden vi skal være likestilt på absolutt alt, hvorfor er det da så "big deal" når en mann gjør det samme..?

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Tror du har for store forhåpninger hvis du tror at en sånn kvinne gidder å være hjemme og stelle for deg i lengden.

OG tror at en sånn kvinne blir sjokket når hun skjønner hvilken pudding hun er sammen med. En pudding som ikke takler norske kvinner.

Tror ikke TS har noen ønsker om en underdanig kvinne som skal stelle for ham hjemme. Når/hvis jeg skal se etter en russisk kvinne er det iallefall ikke det jeg søker.

Jeg har ingen problemer med å ta min del av den daglige dont, tvertimot, det har jeg alltid gjort med glede, rep. vedlikehold, husarbeid you name it.

Men pudding er jeg nok helt sikkert ja, jeg har ikke sjangs i ville havet til å matche den kravspec'en norske kvinner presenterer. Så da må det vel være greit at jeg prøver lykken i utlandet?

Og tror absolutt ikke at en russisk dame ville blitt sjokkert over meg og mine holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knekkebrød
Men Russiske damer ser ikke det som foregår her som utelukkende positivt. De har sine verdier og dere har deres. Og hvis alt var så flott og fantastisk med hvordan vi har det her hvorfor syter å klager så mange da???

At kvinner hever listen og velger deretter er en selvskreven rett. Siden vi skal være likestilt på absolutt alt, hvorfor er det da så "big deal" når en mann gjør det samme..?

Caracal.

Du sier at russiske damer ikke ser det som foregår her som utelukkende positivt.

Hva spesifikt er det de tenker på her?

Ang syting så er jeg veldig enig: noen damer har en makeløs evne til å aldri bli fornøyd. Sikkert menn også, hvis jeg tenker etter.

MEN vi er jo heldigvis en del som faktisk er fornyd også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og tror absolutt ikke at en russisk dame ville blitt sjokkert over meg og mine holdninger.

Hvilke holdninger? Du hjelper jo til i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå vet jeg ikke noe om skilsmisseprosenten i Russland, men av de ca. 10 russiske damene jeg kjenner, er det bare ei som ikke er skilt, og hun kom til landet sammen med sin russiske ektemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke noe om skilsmisseprosenten i Russland, men av de ca. 10 russiske damene jeg kjenner, er det bare ei som ikke er skilt, og hun kom til landet sammen med sin russiske ektemann...

De fleste russiske kvinner skiller seg fordi mennene deres er upålitelige, utro og drikker for mye alkohol. Man kan selvsagt spørre seg hvorfor de gifter seg med dem i utgangspunktet. Det kommer av at livssituasjonen er veldig vanskelig i Russland og det er mange problemer å leve alene. I tillegg forventes det at russiske kvinner gifter seg og får barn i ung alder. Man blir sett på som rar hvis man er 25 år og fortsatt uten barn og mann.

Etter noen år med en mann som ikke er god skjønner de at det er enda verre å leve med en dårlig mann enn alene med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nå vet jeg ikke noe om skilsmisseprosenten i Russland, men av de ca. 10 russiske damene jeg kjenner, er det bare ei som ikke er skilt, og hun kom til landet sammen med sin russiske ektemann...

De fleste russiske kvinner skiller seg fordi mennene deres er upålitelige, utro og drikker for mye alkohol. Man kan selvsagt spørre seg hvorfor de gifter seg med dem i utgangspunktet. Det kommer av at livssituasjonen er veldig vanskelig i Russland og det er mange problemer å leve alene. I tillegg forventes det at russiske kvinner gifter seg og får barn i ung alder. Man blir sett på som rar hvis man er 25 år og fortsatt uten barn og mann.

Etter noen år med en mann som ikke er god skjønner de at det er enda verre å leve med en dårlig mann enn alene med barnet.

Det jeg skrev, handlet om russiske kvinner som bodde i Vesten. Beklager om det var for utydelig skrevet. Alle jeg kjenner, bortsett fra hun ene som er gift med en russisk mann, har altså skilt seg fra sine vestlige ektemenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød: Det jeg sikter til er at skillet mellom det å være mann og kvinne viskes bort og derav mange problemer.. Russiske damer er somregel stolte av å være kvinne uten at det kommer over som svakt. Tvert i mot. Mye av det som foregår her i scandinavia blir snakket om på forums verden rundt. Så lenge man kun har sin egen "hage" så er det vanskelig å se at ting kan være helt annerledes en annen plass. Selv så har jeg ikke problem med å gi fra meg styring på penger aller andre ting til min kjære den dagen det blir aktuellt. Hun er nok flinkere en meg til å få pengene til vare......

At kvinner har krav vet jeg. Norske Russiske eller "what ever" Det har vi egentlig alle sammen når alt kommer til alt.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange her på forumet er imot det valget TS tar. De hevder at menn som finner kone i utgangspunktet er tapere som norske kvinner ikke vil ha. Hvis så er tilfelle så er det vel ikke noe stort tap for de norske kvinnene om disse mennene finner seg kone utenlands. ;)

Det jeg synes er merkelig er at når norske kvinner finner seg ektemann i utlandet (arabiske land, Afrika, øst-europa, sør-europa etc.) så er det bare spennende. Men når norske menn finner kone i utlandet så er han en taper. Er ikke det litt hyklersk?

Nordmenn er flinke til å snakke om at det er fint med flerkulturelle samfunn og toleranse for andre kulturer og samfunn. Men når det er snakk om at norske menn finner en kone fra utlandet så sier mange at det bare fordi han skal ha en hushjelp og elskerinne, ikke at han finner en livsledsager og likeverdig partner. Dette skaper fordommer om at disse kvinnene er noen dørmatter som blir utnyttet av mennene sine eller at mennene er noen store tapere som blir lurt av disse kvinnene. Dette synes jeg er fordommer som ikke høres hjemme i det norske samfunnet.

Det er klart det finnes skrekkhistorier om kvinner fra Thailand, Russland etc. som kun gifter seg for å få oppholdstillatelse og skiller seg etter 3 år. Eller historier om menn som henter kvinner fra utlandet og grovt utnytter dem. Det er dette pressen skriver om. Alle de positive historiene hvor man lever sammen i Norge i kjærlighet og likeverdig partnerskap nevnes knapt. Slikt skaper fordommer.

Bare i Russland finnes det svært mange kvinner som er single og har gitt opp å finne ektemann i Russland. Noen av dem er kyniske golddiggere, men det er også mange som har ærlige hensikter. Kanskje TS er heldig og har funnet en ærlig kvinne som vil bli en god kone for ham? Hvordan kan vi avvise det uten å kjenne henne? Det er selvsagt en risiko for at hun ikke snakker sant, men TS er såpass oppegående at jeg tror han gjennomskuer henne dersom så ville være tilfelle.

Russiske kvinner er veldig oppegående og selvstendige fordi de ofte er alenemødre og er vant til å arbeide hardt og styre økonomien. Samtidig liker de å være feminine og at menn opptrer som gentlemen. For eksempel er de veldig glade i å få blomster (spesielt 8. mars), kle seg pent og bruke make-up. De er litt mer gammeldagse enn norske kvinner på dette feltet. For eksempel liker de mer kjoler og skjørt enn norske kvinner. Jeg synes de kanskje sminker seg for mye, men de har fortalt meg at det er noe de er oppvokst med på grunn av den store konkurransen om mennene. Det er 10 millioner flere kvinner enn menn i Russland og derfor "slåss" de om mennene fordi det er forbundet med skam å leve alene som kvinne i Russland. Selv den dårligste mannen i Russland finner seg kone. Slikt kan ikke skje i Norge fordi kvinner i Norge kan utmerket godt leve alene og være lykkelig samt at det er balanse i antall menn / kvinner.

Det er mange russiske kvinner som ikke har høy utdannelse, men da kan de også veldig dårlig engelsk. Da har de få forutsetninger for å starte kommunikasjon med menn i vesten. Derfor tror jeg at høyt utdannede russiske kvinner er overrepresentert på dating WEB sider. De kvinnene som ikke snakker engelsk tør ikke engang prøve å finne mann i vesten.

At russere flest sier de har toppkarakterer kommer nok av skolesystemet deres. De bruker en skala fra 1 til 5 hvor 5 er det beste. På grunn av kommunismen er det ingen som får dårligere karakter enn 3 (man skal jo ikke ha tapere). Man får 3 selv om man kan nesten ingenting. Dermed skiller karakterskalaen veldig dårlig og man vet ikke så mye om kunnskapsnivået til personen kun fra karakterene.

Russiske kvinner er primært ute etter å finne en snill, trofast og trygg ektemann som ikke drikker mye og kan skape et stabilt hjem. Hun ønsker det motsatte av hva mange russiske menn står for. De er ikke så opphengt i at mannen er pen, høy, slank og sterk som norske kvinner. Dette fordi mange russiske menn forfaller raskere enn norske menn og ser ikke så bra ut når de eldes. Alkoholen har nok mye av skylden for dette. Snittlevealderen på russiske menn er så vidt over 50 år idag. En russisk kvinne vil derfor synes en helt ordinært utseende norsk mann er attraktiv fordi han ser sunn og frisk ut. Man skal derfor ikke automatisk trekke konklusjonen at en pen russisk kvinne som er gift med en ordinært utseende norsk mann ikke har giftet seg av kjærlighet.

Jeg har hørt fra flere russiske kvinner at de ønsker å gifte seg av kjærlighet, men livssituasjonen i Russland med mange ikke helt gode menn betyr at de ser på en kvinne som finner kjærligheten som veldig heldig. De fleste gifter seg men en russisk mann av økonomiske hensyn og fordi hun ikke vil være alene. Dette vil selvsagt også bety at de kan si ja til en ektemann fra for eksempel Norge som de ikke elsker dypt i hjertet sitt, men de holder av ham fordi han er snill og god. Det er ofte godt nok for dem.

Nå skal det også nevnes at mange av disse kvinnene kommer til Norge og lærer om norske verdier og vet at de kan finne mer her og da blir disse mennene dumpet. Det er uheldigvis et faktum at veldig mange ekteskap mellom kvinner fra andre land og norske menn ender i skilsmisse. Skilsmisseraten er enda høyere enn ekteskap hvor begge er norske.

Jeg mener at kun en andel av kvinnene i Russland er kyniske og kun ute etter å utnytte mennene for å leve det søte livet her. De fleste kvinnene er ærlige og sier ja til ekteskap såfremt mannen er snill, trygg, ikke drikker for mye og har arbeid. Som jeg nevner forventer ikke kvinnene den store kjærligheten i et ekteskap og synes de medsøstrene som fant sin livs kjærlighet som ekstremt heldig. Skal norske kvinner fordømme dem fordi de har andre grunner til å gifte seg enn norske kvinner? Misforstå meg ikke. Jeg sier ikke at kjærlighet ikke er viktig. Også de ønsker det, men det er ikke et absolutt krav for dem for å gifte seg.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange her på forumet er imot det valget TS tar. De hevder at menn som finner kone i utgangspunktet er tapere som norske kvinner ikke vil ha. Hvis så er tilfelle så er det vel ikke noe stort tap for de norske kvinnene om disse mennene finner seg kone utenlands.  ;)

Det jeg synes er merkelig er at når norske kvinner finner seg ektemann i utlandet (arabiske land, Afrika, øst-europa, sør-europa etc.) så er det bare spennende. Men når norske menn finner kone i utlandet så er han en taper. Er ikke det litt hyklersk? 

Nordmenn er flinke til å snakke om at det er fint med flerkulturelle samfunn og toleranse for andre kulturer og samfunn. Men når det er snakk om at norske menn finner en kone fra utlandet så sier mange at det bare fordi han skal ha en hushjelp og elskerinne, ikke at han finner en livsledsager og likeverdig partner. Dette skaper fordommer om at disse kvinnene er noen dørmatter som blir utnyttet av mennene sine eller at mennene er noen store tapere som blir lurt av disse kvinnene. Dette synes jeg er fordommer som ikke høres hjemme i det norske samfunnet.

Det er klart det finnes skrekkhistorier om kvinner fra Thailand, Russland etc. som kun gifter seg for å få oppholdstillatelse og skiller seg etter 3 år. Eller historier om menn som henter kvinner fra utlandet og grovt utnytter dem. Det er dette pressen skriver om.  Alle de positive historiene hvor man lever sammen i Norge i kjærlighet og likeverdig partnerskap nevnes knapt. Slikt skaper fordommer.

Bare i Russland finnes det svært mange kvinner som er single og har gitt opp å finne ektemann i Russland. Noen av dem er kyniske golddiggere, men det er også mange som har ærlige hensikter. Kanskje TS er heldig og har funnet en ærlig kvinne som vil bli en god kone for ham?  Hvordan kan vi avvise det uten å kjenne henne? Det er selvsagt en risiko for at hun ikke snakker sant, men TS er såpass oppegående at jeg tror han gjennomskuer henne dersom så ville være tilfelle.

Russiske kvinner er veldig oppegående og selvstendige fordi de ofte er alenemødre og er vant til å arbeide hardt og styre økonomien. Samtidig liker de å være feminine og at menn opptrer som gentlemen. For eksempel er de veldig glade i å få blomster (spesielt 8. mars), kle seg pent og bruke make-up. De er litt mer gammeldagse enn norske kvinner på dette feltet. For eksempel liker de mer kjoler og skjørt enn norske kvinner. Jeg synes de kanskje sminker seg for mye, men de har fortalt meg at det er noe de er oppvokst med på grunn av den store konkurransen om mennene. Det er 10 millioner flere kvinner enn menn i Russland og derfor "slåss" de om mennene fordi det er forbundet med skam å leve alene som kvinne i Russland. Selv den dårligste mannen i Russland finner seg kone. Slikt kan ikke skje i Norge fordi kvinner i Norge kan utmerket godt leve alene og være lykkelig samt at det er balanse i antall menn / kvinner.

Det er mange russiske kvinner som ikke har høy utdannelse, men da kan de også veldig dårlig engelsk. Da har de få forutsetninger for å starte kommunikasjon med menn i vesten. Derfor tror jeg at høyt utdannede russiske kvinner er overrepresentert på dating WEB sider. De kvinnene som ikke snakker engelsk tør ikke engang prøve å finne mann i vesten.

At russere flest sier de har toppkarakterer kommer nok av skolesystemet deres. De bruker en skala fra 1 til 5 hvor 5 er det beste. På grunn av kommunismen er det ingen som får dårligere karakter enn 3 (man skal jo ikke ha tapere). Man får 3 selv om man kan nesten ingenting. Dermed skiller karakterskalaen veldig dårlig og man vet ikke så mye om kunnskapsnivået til personen kun fra karakterene.

Russiske kvinner er primært ute etter å finne en snill, trofast og trygg ektemann som ikke drikker mye og kan skape et stabilt hjem. Hun ønsker det motsatte av hva mange russiske menn står for. De er ikke så opphengt i at mannen er pen, høy, slank og sterk som norske kvinner. Dette fordi mange russiske menn forfaller raskere enn norske menn og ser ikke så bra ut når de eldes. Alkoholen har nok mye av skylden for dette. Snittlevealderen på russiske menn er så vidt over 50 år idag. En russisk kvinne vil derfor synes en helt ordinært utseende norsk mann er attraktiv fordi han ser sunn og frisk ut. Man skal derfor ikke automatisk trekke konklusjonen at en pen russisk kvinne som er gift med en ordinært utseende norsk mann ikke har giftet seg av kjærlighet.

Jeg har hørt fra flere russiske kvinner at de ønsker å gifte seg av kjærlighet, men livssituasjonen i Russland med mange ikke helt gode menn betyr at de ser på en kvinne som finner kjærligheten som veldig heldig. De fleste gifter seg men en russisk mann av økonomiske hensyn og fordi hun ikke vil være alene. Dette vil selvsagt også bety at de kan si ja til en ektemann fra for eksempel Norge som de ikke elsker dypt i hjertet sitt, men de holder av ham fordi han er snill og god. Det er ofte godt nok for dem.

Nå skal det også nevnes at mange av disse kvinnene kommer til Norge og lærer om norske verdier og vet at de kan finne mer her og da blir disse mennene dumpet. Det er uheldigvis et faktum at veldig mange ekteskap mellom kvinner fra andre land og norske menn ender i skilsmisse. Skilsmisseraten er enda høyere enn ekteskap hvor begge er norske.

Jeg mener at kun en andel av kvinnene i Russland er kyniske og kun ute etter å utnytte mennene for å leve det søte livet her. De fleste kvinnene er ærlige og sier ja til ekteskap såfremt mannen er snill, trygg, ikke drikker for mye og har arbeid. Som jeg nevner forventer ikke kvinnene den store kjærligheten i et ekteskap og synes de medsøstrene som fant sin livs kjærlighet som ekstremt heldig. Skal norske kvinner fordømme dem fordi de har andre grunner til å gifte seg enn norske kvinner? Misforstå meg ikke. Jeg sier ikke at kjærlighet ikke er viktig. Også de ønsker det, men det er ikke et absolutt krav for å gifte seg.

Det er jo veldig lett å forstå det,når du sammenlligner hvordan kvinner møtte sin utenlandske kjæreste og hvordan menn gjør det?Menn reiser jo dit kun i ett ærend og det er å få seg ei kjerring!Kvinner gjør ikke det.Menn leter de opp på nettet eller får haugevis av brev fra russiske kvinner,som sender samme brev til samtlige menn over 30 helst over 40!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig lett å forstå det,når du sammenlligner hvordan kvinner møtte sin utenlandske kjæreste og hvordan menn gjør det?Menn reiser jo dit kun i ett ærend og det er å få seg ei kjerring!Kvinner gjør ikke det.Menn leter de opp på nettet eller får haugevis av brev fra russiske kvinner,som sender samme brev til samtlige menn over 30 helst over 40!

Så det du sier er at alle som aktivt søker etter en kjæreste er tapere? Drar du på byen med en baktanke om å treffe på en bra mann/kvinne så er du en dust? Surfer du rundt på datingsider på nett så er du en fjols? Jaja, da er vel flertallet av menn og kvinner i dette landet tapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Jeg mener at kun en andel av kvinnene i Russland er kyniske og kun ute etter å utnytte mennene for å leve det søte livet her. De fleste kvinnene er ærlige og sier ja til ekteskap såfremt mannen er snill, trygg, ikke drikker for mye og har arbeid. Som jeg nevner forventer ikke kvinnene den store kjærligheten i et ekteskap og synes de medsøstrene som fant sin livs kjærlighet som ekstremt heldig. Skal norske kvinner fordømme dem fordi de har andre grunner til å gifte seg enn norske kvinner? Misforstå meg ikke. Jeg sier ikke at kjærlighet ikke er viktig. Også de ønsker det, men det er ikke et absolutt krav for å gifte seg.

I og med at vi ser annerledes på det så tror jeg det kan utvikle seg til et savn. Om man ikke elsker hverandre er det noe som vil mangle. Klart det er kanskje et luksusproblem, men tanken på at min mann er gift med meg bare for at jeg er snill og grei er trist, slik vil jeg ikke ha det. Det at vi har "råd" til å tenke annerledes om slike ting er kanskje akkurat kilden til en konflikt? Forholdet vil jo også således være sårbart. Hva skjer om man blir forelsket, det er vel noe som vanskelig kan la seg stoppe, hjertet har jo også ønsker, ikke bare komfort og økonomi?

Dette jeg skriver har ikke noe med TS og hans situasjon å gjøre, det vet jeg ingenting om, jeg mener at man skal stole på sitt eget hjerte og sin egen magefølelse. Det er han som vet best her! :)

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så det du sier er at alle som aktivt søker etter en kjæreste er tapere? Drar du på byen med en baktanke om å treffe på en bra mann/kvinne så er du en dust? Surfer du rundt på datingsider på nett så er du en fjols? Jaja, da er vel flertallet av menn og kvinner i dette landet tapere.

Jeg mener ikke generellt.Jeg mener russiske kvinner nå.At menn som utelukkede vil ha slike!For de får ikke annet,eller vil ha underdanige kvinner som ikkekan tenke selv.De tror iallefall det.Hvorfor ellers stiller de norske damer i dårlig lys?For de takler ikke motgang!Feige er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Jeg mener ikke generellt.Jeg mener russiske kvinner nå.At menn som utelukkede vil ha slike!For de får ikke annet,eller vil ha underdanige kvinner som ikkekan tenke selv.De tror iallefall det.Hvorfor ellers stiller de norske damer i dårlig lys?For de takler ikke motgang!Feige er de!

Ja, det er det som plagde meg i utgangspunktet med denne diskusjonen. Om det er kjærlighet, om man er sikker, klart det oppstår på tvers av grenser og alt, men hvorfor rakke ned på norske kvinner da? Forstår ikke helt vitsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig lett å forstå det,når du sammenlligner hvordan kvinner møtte sin utenlandske kjæreste og hvordan menn gjør det?Menn reiser jo dit kun i ett ærend og det er å få seg ei kjerring!Kvinner gjør ikke det.Menn leter de opp på nettet eller får haugevis av brev fra russiske kvinner,som sender samme brev til samtlige menn over 30 helst over 40!

Generaliserer du ikke vel mye her? Det er mange menn som finner en kvinne i utlandet i settinger som ikke er via datingbyrået. Jeg har for eksempel mange venner i utlandet som jeg har truffet via forum for noe helt annet (spill, musikk you name it). Man kan like gjerne finne sin partner via disse kanalene enn via datingbyråer.

Mitt inntrykk er at datingbyråer har en mye høyere risiko for å møte på kyniske scammers og golddiggere. Så jeg kunne aldri tenke meg å gå på de typiske dating WEB sidene. Du må være forberedt på å prøve og feile mye før du finner en egnet kone der.

Så det er slett ikke sikkert at de fleste menn med utenlandsk kone har fulgt den tradisjonelle linjen om å se på bilder på en dating WEB side og startet kommunikasjon via siden eller email. Internett gir enorme muligheter til kontakt på tvers av landegrenser. Man trenger ikke datingbyråer for det. Jeg har for eksempel blitt kontaktet av mange fordi jeg har konto på MSN, ICQ, Yahoo eller tilsvarende. Noen av dem har blitt venner. Og jeg kjenner flere som traff sin kjæreste på denne måten.

Men jeg er enig med de som sier at en 50 år gammel gubbe som kommer trekkende på en 20 år gammel thailandsk eller russisk dame virker patetisk. Da har nok det skjedd slik som du skriver.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok: La meg se om jeg tolker det "gjest" prøver å si riktig så er det: At Norske damer finner utenlandske menn på mer stueren måte en det Norske menn finner utenlandske damer. Selv har jeg skrevet med veldig mange Østeuropesike damer og selvfølgelig sender du samme brev til dem alle. Du blr fort lei av å skrive den samme historien om igjen til 20 forskjellige damer. Flere damer jeg kjenner har truffet utenlanske menn på feks icq. For å møtes senere. Hva er forskjellen?

Og ja jeg dro for å treffe en dame etter noen mnd med mailing og telefon.

Det anbefales ofte å ha flere i bakhånd men jeg valgte å kutte alle bånd jeg hadde knyttet til andre før møtet. Risikabelt ja men for min egen del var det viktig å være konsentrert om henne og kun henne.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener ikke generellt.Jeg mener russiske kvinner nå.At menn som utelukkede vil ha slike!For de får ikke annet,eller vil ha underdanige kvinner som ikkekan tenke selv.De tror iallefall det.Hvorfor ellers stiller de norske damer i dårlig lys?For de takler ikke motgang!Feige er de!

Nå generaliserer du veldig mye. Den gjennomsnittlige russiske "hentebruden" har en utdanning som overgår den gjennomsnittlige norske kvinnen. Og underdanighet følger som regel ikke høyere utdanning og mer kunnskap. Så de mennene som får seg en slik dame, men tror hun vil være underdanig, har nok driti på draget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at vi ser annerledes på det så tror jeg det kan utvikle seg til et savn. Om man ikke elsker hverandre er det noe som vil mangle. Klart det er kanskje et luksusproblem, men tanken på at min mann er gift med meg bare for at jeg er snill og grei er trist, slik vil jeg ikke ha det. Det at vi har "råd" til å tenke annerledes om slike ting er kanskje akkurat kilden til en konflikt? Forholdet vil jo også således være sårbart. Hva skjer om man blir forelsket, det er vel noe som vanskelig kan la seg stoppe, hjertet har jo også ønsker, ikke bare komfort og økonomi?

Jeg er fullstendig enig med deg i hva du skriver. Og dette er også grunnen til at så mange ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner ryker. Dette fordi kvinner lærer at i Norge er det vanlig å gifte seg av kjærlighet og man kan leve godt alene og heller vente på den rette. Så hun gjør alvor av det savnet i hjertet hennes og velger skilsmisse.

Men dette betyr ikke at kvinnen var en kynisk golddigger da hun giftet seg med den norske mannen. Da hun giftet seg så var mannen god nok for henne og om de hadde levd sammen i Russland ville hun ikke forventet noe mer og neppe skilt seg. Så hun hadde ærlige hensikter da hun inngikk ekteskap og hadde ønsker om at det skulle vare.

At hun "får opp øynene" i Norge og lærer at hun kan forvente mer av ektemannen sin er en naturlig prosess. Da kommer svakhetene i den opprinnelige ekteskapsinngåelsen til overflaten og resultatet blir skilsmisse.

Det jeg ønsker med å si dette er at verken mannen eller kvinnen gjorde noe kynisk og galt da de giftet seg selv om de ble skilt senere. Å finne den rette er ikke lett og ulempen med å finne en kone i utlandet er at man nesten må være gift for å kunne treffes. Det blir veldig dyrt i lengden å date over så lange distanser. Derfor er risikoen også større for at det går galt og ender i skilsmisse.

UDI kunne gjort noe med dette med at de kunne innvilge forlovelsesvisum på 1-2 måneder istedet for 9 måneder som idag. Da kan man invitere damen sin og hun kan bo her i 6 måneder uten at man er gift. Passer man ikke sammen kan man bryte opp uten at man var gift. Idag orker ikke folk å vente i 9 måneder på forlovelsesvisumet og gifter seg heller i utlandet. Da kan hun nemlig være her etter 1 måned fordi innreisevisumet kun tar 28 dager å få.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er slett ikke sikkert at de fleste menn med utenlandsk kone har fulgt den tradisjonelle linjen om å se på bilder på en dating WEB side og startet kommunikasjon via siden eller email. Internett gir enorme muligheter til kontakt på tvers av landegrenser. Man trenger ikke datingbyråer for det. Jeg har for eksempel blitt kontaktet av mange fordi jeg har konto på MSN, ICQ, Yahoo eller tilsvarende. Noen av dem har blitt venner. Og jeg kjenner flere som traff sin kjæreste på denne måten.

Dette er egentlig et ganske interessant poeng. For jeg har hørt mange romantiske historier om jenter på søken etter "The One" som til slutt fant han via slike kanaler. Hvis en mann har funnet en utenlandsk kvinne på tilsvarende måte vil man se på ham med et skeiv blikk, og tenke på ham som en taper.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...