skeeeptisk Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Jeg vurderer å søke på en stilling som økonomiansvarlig for en studentavis. Det står i søknaden at det ikke vil være veldig mye arbeid, men ettersom jeg allerede tar noen fag for mye så lurer jeg på om noen her har hatt en slik "stilling" og har erfaring med hvor mye arbeid det medfører?! Veldig lysten på det papiret som følger med det å ha hatt en slik stilling
Gjest gjesta Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Jeg tror det kommer an på flere ting, blant annet størrelse og aktivitetsnivå på avisa og redaksjonen. Har ikke akkurat erfaring med avis, men var med i styret for en studentfilmklubb i sin tid, og han som var økonomiansvarlig var nok en av de som hadde mest å gjøre gjennom året. Men det skyldtes blant annet rot fra tidligere, problemer med å skaffe sponsorer/få betalt i tide osv. En annen ting var jo at mye av det andre arbeidet var ting man gjorde seg ferdig med tidlig på året (bestilling av filmer osv), dette blir selvsagt annerledes i en avis hvor det skjer ting hele tiden. Vil tro mye av arbeidet ditt vil gå ut på å holde orden på kvitteringer, styre utbetalinger av ting som skal dekkes, ha kontakt med regnskapsfører eller de i skolens administrasjon som har med regnskap å gjøre. Men det kan andre svare bedre på enn meg Det tar tid med slike frivillige verv, men man får mye igjen for det også, både sosialt og på cv-en.
Hobgoblin Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Nå har jeg ikke vært økonomiansvarlig, men jeg har vært ansvarlig redaktør for en studentavis. Jeg tror arbeidsmengden avhenger veldig av hvor stor avisen er. Hvor får avisen støtte? Hvem/ hvilke instanser skal det rapporteres til på økonomisk støtte? Hvor stor er omsetningen (hvor mange bilag skal føres...)? Hva med mvaregnskap? Alt dette får du nok svar på om du ringer dem.
Champagnepiken Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Enig med hobgoblin. I tillegg er det et spørsmål om økonomiansvarlig også fungerer som markeds- og salgsansvarlig, med tanke på annonsesalg, fakturering osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå