Salute Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 (endret) Jeg går første året på et treårig bachelor studie. Jeg har fullført alle fagene til nå, altså innføringsfag, Ex-fac og Ex-phil. Det siste halvåret har det skjedd så mye at jeg føler meg helt utbrent, både privat og ellers. Vi har to viktige oppgaver som skal leveres. En i morgen og en på fredag. Jeg har ikke noe motivasjon til å gjøre de (skal prøve). Hvis jeg sletter eksamensmeldingene mine, er jeg registrert som student likevel? Så lenge jeg betaler ny semesteravgift tenkte jeg på... Jeg tenkte hvis jeg bestemmer meg for å starte på an igjen når jeg f. eks har jobbet et halvt år eller lengre, må jeg søke helt på nytt da? Endret 13. mars 2007 av Salute
Gjest gjesta Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 (endret) Ser ikke noe vits i slette eksamensmeldingene, du får jo ta dem opp igjen uansett. Jeg tror heller jeg ville latt dem stå slik at du har "bevis" på at du faktisk studerer, selv om du ikke møter opp til eksamen. Du trenger ikke å søke på nytt igjen selv om du ikke tar noen eksamener, det er bare å ta dem senere, kjenner mange som går på det samme studiet i årevis og bare tar et fag eller noe i semesteret. De eneste du får problemer med er lånekassen hvis du ligger mer enn et år bak skjema, da får du ikke lån og stipend før du har tatt nok fag. Endret 13. mars 2007 av ayrabeth
Salute Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2007 Den økonomiske delen er det ikke noe problem med. Jeg kommer ikke til å trenge lån med dett første for å si det slik. Grunnen til at jeg tenker på å jobbe er at da får jeg litt arbeidserfaring pluss at jeg har noe å gjøre på, kan ikke bare gå og slenge.
Gjest gjesta Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Den økonomiske delen er det ikke noe problem med. Jeg kommer ikke til å trenge lån med dett første for å si det slik. Grunnen til at jeg tenker på å jobbe er at da får jeg litt arbeidserfaring pluss at jeg har noe å gjøre på, kan ikke bare gå og slenge. ← Da synes jeg du burde ta deg jobb i stedet ja, det er ikke noe vits i å prøve å studere hvis man er lei og vet at man ikke får det til. Bruk tida til noe nyttig i stedet.
Gjest Vampyra Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Men hvis du er utbrent ville jeg heller sykemeldt meg! Da har du krav på kratis konting, og du kan få sykestipend hvis du blir sykemeldt lenge nok. (iallefall som heltidsstudent) Jeg fikk tilbakebetalt 10 000 kr fordi jeg var syk i 3-4 uker et år
helenaa Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Ja, sykemelding og/eller permisjonssøknad kunne kanskje hjelpe deg her. Ta i alle fall kontakt med skolen. Det er ikke bare å hoppe ut og inn av en bachelorutdanning på høgskole.
Bree Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Siden du skriver at du ahr tatt exphil/exphac regner jeg med at du studerer ved et universitet. Forutsatt at fagene dine avholder eksamen hvert halvår, er det ikke noe problem å melde seg av eksamen til våren, jobbe litt og så begynne på'n igjen til høresten. Gå til studieveileder for å være sikker? Dersom du tror at det vil være godt for deg å jobbe, synes jeg defintivt du skal forsøke det. Arbeidsrfaring er veldig verdifullt å ta med seg videre, og det er flott at du vil prøve det fremfor å sykemelde deg - også med tanke på å forklare en fremtidig arbeidsgiver (i intervjusituasjon) hvorfor du ble forsinket i studiene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå