Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Har hatt litt stikkesmerter i høyre bryst noen måneder. Det går veldig opp og ned. Noen dager kjenner jeg smertene oftere enn andre. Bekymret som jeg er dro jeg gtil legen i dag og ba om mammografi. Han foretok en undersøkelse uten finne noe. Men for sikkerhets skyld henviste han meg til mammografi. Det er jo veldig bra at leger tar sånt seriøst selv om jeg synes det er litt ubehagelig. Kreft er jo en forferdelig sykdom som rammer veldig mange.

Det jeg lurer på er om noen har har erfaring fra mammografi. Jeg er "bare" 31 år så jeg er vel strengt tatt litt "ung". har heller ingen i min familie som har hatt brystkreft.

Er det smertefullt? Er det ofte man blir henvist til mammografi for sikkerhets skyld (rutin) , eller foreligger det ofte mistanker?

Hilsen

Litt bekymret.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er ikke vondt å ta mammografi. Jeg tok også mammografi 'for sikkerhets skyld' på grunn av en stikkende smerte i det ene brystet som ikke ville gi seg, og det var ingenting der.

Jeg tror at legen sendte meg dit mest fordi jeg skulle få ro i sjela og ikke fordi hun trodde det egentlig var nødvendig.

Skrevet
Det er ikke vondt å ta mammografi. Jeg tok også mammografi 'for sikkerhets skyld' på grunn av en stikkende smerte i det ene brystet som ikke ville gi seg, og det var ingenting der.

Jeg tror at legen sendte meg dit mest fordi jeg skulle få ro i sjela og ikke fordi hun trodde det egentlig var nødvendig.

Takker så mye for beroligende svar

Fant de ut hva den stikkende smerten var? gikk det over?

Fikk informasjon om at det kunne være en betennelsestilstand i brystvevet/brystbeinet.

Skrevet

Jeg har tatt mammografi pga kul i brystet, og jeg har ØMME bryster, men synes ikke det var vondt i det hele tatt :) Og de fleste leger henviser heller en gang for mye enn en gang for lite tror jeg, og håper jeg, så det betyr ikke at hun/han mistenker kreft.