Gå til innhold

Kroppstemperatur

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er alltid så frossen av meg, og når jeg er syk og føler meg varm, er temperaturen sjelden over 37 uansett. Hva er egentlig vanlig temperatur? Jeg trodde alltid at 37 var vanlig?

Hva slags kroppstemperatur har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor og når den måles, men når jeg våkner klokka seks om morgenen er temperaturen under tunga mi rundt 36,0-36,3 før eggløsning, og fra 36,4-36,7 omtrent etter.

På kvelden, og målt i endetarmen er den antakelig høyere, men der pleier jeg ikke måle så innmari ofte...

Gjest Deception
Skrevet

37 er vel bare et snitt; innenfor dette finnes vel endel naturlig variasjon. Jeg er for eksempel veldig varm av meg, og blir lett slik at jeg må ta av et plagg, men kroppstemperaturen min ligger stort sett rett under 37 grader.

Gjest Marillia
Skrevet (endret)

Jeg har alltid veldig lav kroppstemperatur, og ligger vanligvis på mellom 35,8 og 36,5 - og er skikkelig frostpist :sjenert:

Og har foresten ikke hatt høy feber mer enn en gang i voksen alder, og heller sjelden da jeg var barn.

Endret av Marillia
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har også veldig lav temperatur, har alltid ligget under 36 om morgenen. Når jeg har 37 har jeg feber.

Skrevet

Jeg har normal temp på rundt 36-36,5.

Høyeste jeg har hatt i feber noensinne er 39, da hadde jeg bihulebetennelse og lungebetennelse, var skikkelig syk.

Når jeg er vanlig syk, feks halsbetennesle får jeg temp på rundt 37,5-38.

Gjest Gjest
Skrevet

På morgenen er den mellom 35.9 og 36.7, alt etter hvor jeg er i syklusen, alkohol, aktivitetsnivå osv spiller også inn. Har gitt opp å se på termometeret for å bedømme feber, og tar det heller på allmenntilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...