Gå til innhold

Tette mellomrom mellom tennene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det noen som vet hva det koster sånn ca. å få tettet mellomrom mellom to tenner? Hvor lang tid tar det, hvilket materiale brukes og hvor lenge varer en slik "tetning"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt ann på hvor stort mellomrommet er. Er det ikke så stort, kan det tettes med kompositt (hvitt platsfyllingsmatriale), men er det på fortennene er det ikke sikkert at det får godt nok feste til at det sitter lenge. Dette er den billigste løsningen. Koster ca like mye som en vanlig fylling.

Enn annen mulighet er å få fasetter utenpå de tennene det er snakk om. Da sliper tannlegen litt ned de tennene som er der og lager fasetter som festes utenpå. Dette er en mer varig løsning, men dyrere.

Finnes sikkert flere måter å gjøre det på også.

Ta en tur til tannlegen å snakk med h*n.

Lykke til!

Endret av Fanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Er det noen som vet hva det koster sånn ca. å få tettet mellomrom mellom to tenner? Hvor lang tid tar det, hvilket materiale brukes og hvor lenge varer en slik "tetning"?

Er du under 18 år er det gratis, vet ikkje kva det koster vist du er over 18. Det di gjør er å bygge på tennene sånn at det ser naturlig ut, med kompositt fylling, det er ikkje ondt i det hele tatt å det tar mellom 30 min til 1 time.

Eg har selv gjort dette, og er veldig fornøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg bare lurer. Kan man gjøre dette hos en vanlig tannlege eller må man til tannreguleringslegen? Altså fylle på.

Jeg vil ha bort et lite mellom rom mellom fortenna, men to litt større på min høyre side. Det ene er ikke større enn at jeg ikke får tunga mi mellom, men synes egentlig litt godt. Det andre derimot er litt lengre inn i kjeften, men får så og si tunga mellom..

Dette har plaget meg veldig lenge, og det eneste jeg tenker på når jeg treffer folk er hvor mye jeg også vil ha så beine tenner =). Har egentlig ganske fine tenner, veldig hvite, og et fint smil. Men jeg vil toppe selvtilliten min med helt beine tenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest løsning?

Dette kunn jeg også tenke meg å gjøre noe med, altså, mellom rommet i fortennene : )

Jeg hater dem, hvis jeg hadde hadd de bort, så kunne jeg vært noenlunde fornøyd med meg selv.

Jeg er nesten 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Er du under 18 år er det gratis, vet ikkje kva det koster vist du er over 18. Det di gjør er å bygge på tennene sånn at det ser naturlig ut, med kompositt fylling, det er ikkje ondt i det hele tatt å det tar mellom 30 min til 1 time.

Eg har selv gjort dette, og er veldig fornøy

hvor gammel var du når du gjord det?.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, nå fikk jeg plutselig noen komplekser som jeg aldri har hatt før. Jeg trodde det var sjarmerende med mellomrom mellom tennene? Jeg hadd 3,5 mm som liten, og dette ble rettet opp ved å klippe leppebåndet, slik at jeg nå har ca 1 mm mellom fortennene. Men jeg har mellomrom mellom absolutt alle de andre tennene, og på ett sted på siden av munnen ser det ut som om jeg mangler en tann når jeg smiler.

Har dere mye komplekser for slike tannting? Jeg smiler og ler masse, og synger endel, men har aldri tenkt over det. Og ser dere på tennene til andre i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...