Gå til innhold

Tips til dere med parkett!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Tenkte jeg skulle dele med dere e-posten jeg fikk fra parkett- leverandøren Kährs:

Det beste en kan bruke på parketten er oppvaskmiddel.

Litt Zalo i vaskevannet med en godt oppvridd klut gir det beste resultatet.

Dersom en ønsker å bruke grønnsåpe er det viktig med blandingsforholdet som

står på flaskene, så ikke det blir liggende ifgjen en hinne på gulvet.

Grønnsåpe er heller ikke egnet dersom dere har hardt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ble jeg også fortalt da jeg spurte på forhandleren. Ble også anbefalt samme metode for vasking av skipsgulv....som faktisk er ganske logiskt ettersom det er en 'form for parkett' det også.

PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Luth

Hiver meg på her også, jeg :roll: Har prøvd Zalo på parkettgulv og det ble skikkelig rent og fint. I følge han kjekkasen på "Nytt på nytt", kan man vaske hele huset med Zalo og en gammel truse. Ville ikke akkurat prøvd det, men... Zalo har mange bruksområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk følgende tips i møbelbutikken når vi kjøpte ny sofa: armlener og nakkestøtter, altså der hvor huden vår kommer i kontakt med møbelet, bør vaskes lett jevnlig med en klut godt oppvridd i Zalo. Zalo tar fettet, dersom fettet ikke blir vasket bort vil støv og smuss feste seg i møbelstoffet.

Sunlight sepe ol anbefalte han ikke, det måtte være Zalo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt zalo på parketten i mange år jeg. Feilet litt og tok i for mye zalo første gangen.. det blir klissete og stygt. En te-skje er nok.

Gamle, utvaskede t-skjorter som er klipt opp er fin-fine vaskekluter forresten. Myke og gode til støvtørk og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Når vi snakker om Zalo:

Sølte en kanne med motorolje når vi drev med bilen engang. Hadde på meg jeans, og hele buksa ble ødelagt. Kaste buksa, tenkte jeg, for jeg hadde lite lyst til å kjøre den i vaskemaskinen. Zalo, sa ei venninne av meg. Det fungerte helt perfekt! Ikke en flekk igjen.

Hurra for ZALO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til og med vasket håret med zalo. Det anbefales kun i ytterste nød, fordi håret fremstår som tovet etterpå (... eller var det da jeg vasket håret med et vanlig såpestykke?).

Hva fikk meg til å vaske håret med zalo? Jo, jeg hadde tatt olivenolje i håret - det skal jo være så bra. Oljen var umulig å få ut med vanlig shampo. Dermed ble det zalo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har til og med vasket håret med zalo. Det anbefales kun i ytterste nød, fordi håret fremstår som tovet etterpå (... eller var det da jeg vasket håret med et vanlig såpestykke?).

Hva fikk meg til å vaske håret med zalo? Jo, jeg hadde tatt olivenolje i håret - det skal jo være så bra. Oljen var umulig å få ut med vanlig shampo. Dermed ble det zalo.

Jeg brukte håndrens en gang jeg vart dynket i diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite at zalo var tingen av forhandleren og har brukt det helle tiden. Fungerer kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...