Mamma82 Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Hei. Jeg er ny bruker her, og håper ikke jeg tar opp et tema folk er "leie" av. Men har noen føflekker jeg ønsker å fjerne, og kunne trengt noen råd og erfaringer. Er først og fremst denne frysingen av føflekker jeg kunne tenkt meg. Noen som har prøvd dette?
Gjest Gjest_tulla_* Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Heisann. Nei frysing blir ikke bra. Jeg har fått fryst flere, men flekkene blir hvite i stedet. Har fått andre fjernet med Co2 laser. Det ble kjempefint når huden fikk helet seg. Så jeg ville få de fjernet med laser. Det blir penest.
Millepille Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Heisann. Nei frysing blir ikke bra. Jeg har fått fryst flere, men flekkene blir hvite i stedet. Har fått andre fjernet med Co2 laser. Det ble kjempefint når huden fikk helet seg. Så jeg ville få de fjernet med laser. Det blir penest. ← Kvar kan eg henvende meg om eg ønskjer å fjerna føflekk med Co2-laser? Kan ein lege gjerde dette?
Mirabella76 Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Eg har høyrt om Laserklinikken, som finst fleire plassar her i landet. Leste på internettsida deiras for ei stund tilbake, at Laserklinikken også skulle starta opp i Bergen. Men så vart det visst ikkje noko av det likevel. Er det andre plassar i Bergen eg kan få fjerna føflekkar med laser? Eg bur nemlig i Bergen, så det blir det greiaste for meg.
Mamma82 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2007 Takk for svar Da får jeg nok undersøke litt angåendes laser, har ikke lyst å sitte igjen med noen hvite flekker.
Gjest Bodillen Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Heisann. Nei frysing blir ikke bra. Jeg har fått fryst flere, men flekkene blir hvite i stedet. Har fått andre fjernet med Co2 laser. Det ble kjempefint når huden fikk helet seg. Så jeg ville få de fjernet med laser. Det blir penest. ← Fy flate, finnes det andre måter??? Jeg har fjernet både føflekker og hudforandringer (viste seg heldigvis å være godartede), og da er frysemetoden blitt brukt. Arrene er ikke akkurat pene, nei. Hudlegen min nevnte strålebehandling på radiumhospitalet som et alternativ, men det hadde jeg ikke særlig lyst til. Gjøres laserfjerning i det offentlige, eller må man da betale behandlingen selv?
Mirabella76 Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Ventar på fleire svar i denne tråden. Stikkordet er: Fjerning av føflekkar med laser - kor får ein gjort det???
Gjest Gjest_tulla_* Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Fy flate, finnes det andre måter??? Jeg har fjernet både føflekker og hudforandringer (viste seg heldigvis å være godartede), og da er frysemetoden blitt brukt. Arrene er ikke akkurat pene, nei. Hudlegen min nevnte strålebehandling på radiumhospitalet som et alternativ, men det hadde jeg ikke særlig lyst til. Gjøres laserfjerning i det offentlige, eller må man da betale behandlingen selv? ← Hei igjen.Ta laserbehandlinger for å prøve å få en pigmentering der det er hvite flekker , ellers kan laser også brukes på arrbehandlinger,men det tar jo litt tid da, men resultatet blir bra etterhvert. Good luck.
Gjest gjesten Skrevet 24. mars 2007 #10 Skrevet 24. mars 2007 Hei Tulla, Jeg har fjernet føflekker med laser, men etter en behandling kom flere tilbake etter et par måneder (uten at jeg har vært i solen altså!), men flere ble heldigvis borte. Har du samme erfaring? Hadde nylig ny time og fikk fjernet dem som hadde dukket opp igjen, og er nå veldig spent på om de vil forsvinne denne gangen, eller om noen ikke kan fjernes? Evt. hvor mange behandlinger som må til? Hiver meg forøvrig på anbefalingene, da det ikke er noe arr etter de føflekkene som faktisk ble borte ved første behandling, du kan så vidt se et pittelite merke på hudoverflaten hvis du ser svært godt etter!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå