Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen hadde noen andre øvelser enn knebøy og utfall når det kommer til å stramme opp rumpa?

Hjelper det f.eks å sykle eller rett å slett å gå, eller forbrenner man bare fett da ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Sykling må da være bra, gåing i bakker, rollerblading og skøyting også.

Skrevet (endret)

Altså, dette høyres heilt vilt ut, men eg las for ei stund sidan om ho Fergie i eit eller anna band. Noko med Peas?

Hennar metode: gå i svak oppoverbakke og knip rumpemusklane saman! Ho gjer dette i opptil 1 time kvar dag! :overrasket:

Sidan eg ikkje har kunna ta knefall og sånn på ei stund, så har eg også prøvd denne metoden! Gjett om det brenn i rumpa etter nokre minutt...

Så viss du ser nokon som går innbitt i motbakkar med ei jakke som når nedanfor baken, så veit du at det er meg!

:ler:

Men håpet er jo sjølvsagt å gå J Lo ein høg gang!

Endret av Lofotdorsken
Skrevet
Altså, dette høyres heilt vilt ut, men eg las for ei stund sidan om ho Fergie i eit eller anna band. Noko med Peas?

Hennar metode: gå i svak oppoverbakke og knip rumpemusklane saman! Ho gjer dette i opptil 1 time kvar dag!  :overrasket:

Sidan eg ikkje har kunna ta knefall og sånn på ei stund, så har eg også prøvd denne metoden! Gjett om det brenn i rumpa etter nokre minutt...

Så viss du ser nokon som går innbitt i motbakkar med ei jakke som når nedanfor baken, så veit du at det er meg!

Men håpet er jo sjølvsagt å gå J Lo ein høg gang!

:ler: Det skal jeg prøve!

Skrevet

Lofotdorsken: Skal prøves :D Kniper du så lenge du klarer da, eller har du en spesiell rytme?

Gjest Gjesta
Skrevet

Du kan også ligge på ryggen og løfte opp rompa. Ha knærne litt fra hverandre, så kan du presse de sammen og holde oppe. Merker det etter litt ;)

Gjest Deception
Skrevet

Du vil ha andre øvelser enn de mest effektive? :overrasket:

Skrevet

Hold deg fast i en stol, inntil veggen/ribbeveggen, whatever, og stå med siden til hva du måtte holde deg fast i. Løft det ene beinet (det som ikke er nærmest hva du måtte holde deg fast i) litt over hoftehøyde, og strekk det ut (slik som dette). Hold beinet slik til du får tårer i øynene, og trekk det tilbake igjen. Hvil like lenge som du holdt det ute, og gjenta. Du kan gjerne kombinere dette med dynamisk trening, ved at du med beinet bøyd i hoftehøyde (eller iallfall så høyt du klarer) strekker beinet eksplosivt ut og trekker det like raskt tilbake (sparker). Fokuser på settemuskelen og kjenn at du strammer den når beinet er fullt utstrukket.

Dette er en fin øvelse for å måle progresjon, da du med sterkere setemuskel etterhvert vil kunne holde beinet høyere og lengre.

Skrevet
Lofotdorsken: Skal prøves :D Kniper du så lenge du klarer da, eller har du en spesiell rytme?

Eg knip med mediums styrke så lenge eg klarar, så gjev eg meg sjølv pause nokre minutt, og kjører på igjen. Kan godt hende at ein bør ta meir intervall på det og hardare, men eg har ikkje rumpestyrken til det endå! :legrine: Ord for dagen: rumpestyrke!

Gjest Kristin_
Skrevet
Du vil ha andre øvelser enn de mest effektive? :overrasket:

Til TS: er det fordi du har vondt i knærne du ikke kan gjøre knebøy og utfall eller? For det er, som Deception sier, desidert de mest effektive øvelsene.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hun sier jo ikke at hun ikke kan gjøre dem, hun ber om alternativer. Ikke noe er så kjedelig som ensformig trening, og det er bra for kroppen (og motivasjonen) å variere øvelser og treningstyper.

Skrevet
Hold deg fast i en stol, inntil veggen/ribbeveggen, whatever, og stå med siden til hva du måtte holde deg fast i. Løft det ene beinet (det som ikke er nærmest hva du måtte holde deg fast i) litt over hoftehøyde, og strekk det ut (slik som dette). Hold beinet slik til du får tårer i øynene, og trekk det tilbake igjen. Hvil like lenge som du holdt det ute, og gjenta.  Du kan gjerne kombinere dette med dynamisk trening, ved at du med beinet bøyd i hoftehøyde (eller iallfall så høyt du klarer) strekker beinet eksplosivt ut og trekker det like raskt tilbake (sparker). Fokuser på settemuskelen og kjenn at du strammer den når beinet er fullt utstrukket.

Dette er en fin øvelse for å måle progresjon, da du med sterkere setemuskel etterhvert vil kunne holde beinet høyere og lengre.

Og denne gjør også underverker for midjen! Etterhvert som balansen blir bedre går det ann å prøve uten å holde i stol.

En annen variant er å løfte foten ut til hoftehøyde til samme utgangstilling som over, lett bøy i kneet, løft så oppover i kontrollerte bevegelser. Svir som bare juling i siden, rumpa og låret.

Skrevet

TAKK, elfrida, du har skjønt det ;)

Takk for tips til dere som har bidratt med det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...