Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Mulig noen her inne kommer til å kjenne meg igjen nå men jeg må bare stille dette spm.. Jeg fikk en uvane for et års tid siden med å pelle på tåneglene mine når jeg hadde lagt meg..Nå er resultatet slik at jeg har bare neglene på storetåa kompakt imens de andre er rivd av.. Ja,det gjør jævli vondt og ja,jeg blør en god del men jeg blir liksom litt "rolig" av det.... Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å slutte. Noen som har hørt om andre som har denne uvanen?
Gjest Elfrida Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Jeg syns dette høres ut som selvskading. Her er en artikkel med litt info om dette: http://utekontakten.fredrikstad.as/Default.asp?CatID=1123
Gjest Tweek Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har ikke sånn, men jeg peller øyevipper Det høres ut som det samme, at vi gjør de tingene av samme grunne nesten. Bare du har ikke tånegler og jeg har få øyevipper.Jeg tenker ikke over det og har hatt det i 3 år ca, men jeg er flinkere til å la det vær nå. Jeg føler å jeg blir rolig av det, og selv om det gjør litt vondt av og til er det en lettelse faktisk. Jeg leste om det for et par år siden med øyevippet og hårstrå o.l at de som hadde det hadde angst for noe, elelr var bekymret. Kan godt være du ikke tenker over at det er noen problemer, men tenk etter på hvorfor du gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har også denne uvanen. Men jeg river ikke av så mye at det begynner å blø. Det er mye rart vi mennesker gjør. Noen peller på sår, biter negler, napper hår osv. Tror det er pga. at vi er urolige og nervøse vi driver med så mye rart, vi blir litt roligere av å gjøre det, men så blir vi jo bare mer urolige etterpå når vi tenker på hvor dumt det er! Merkelige greier...
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Trikotillomani er en psykiatrisk diagnose. Atferden ligner din, men her dreier det seg om hår. Kanskje kan det dreie seg om noe av det samme?
Gjest Ts Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Tusen takk for svar! Jeg har slitt endel med depresjon og angst men er friskmeldt nå. (Går enda på medisin) Men burde jeg kontakte lege? Hva kan h*n isåfall gjøre? Lime på meg sko så jeg ikke kan pelle på tærne liksom?..
Gjest Tweek Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Du må nok gjøre noe som ikke får deg til å pelle. Eks sove med sokker, siden du peller deg når du sover. Jeg peller ikke øyevipper når jeg sitter på data, men med engang jeg sitter foran tvén eller noe uten å sminke meg eller spise i tillegg peller jeg.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Sokker, eller om du kler av deg de i søvne, strømpebukse eller pysj med ben?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå