MAcy Skrevet 13. mars 2007 #21 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har jobbet på en skole med skolefruktordning, og der var kvaliteten på frukten god. De små fikk også hjelp til å skjære opp frukten når det var nødvendig og god tid til å spise den. Synes også de var flinke til å variere! Men tydelig at alle ikke er like heldige... ← Signerer også denne. Ikke så rent skjeldent jeg har skrelt opp til 4-5 appelsiner mens de spiser. Opplever at levene tar frukten med ut ag da kan de som vil spise det de ikke rekker inne, og noen tar med frukten hjem eller deler bort om de ikke liker den.
ceca Skrevet 13. mars 2007 #22 Skrevet 13. mars 2007 Vi har skolefrukt til begge ungene. I fjor var frukten dårlig innimellom, mn virker som det er bedere i år. Å sende med frukt hjemmefra, gir skvist frukt, da sekkene slenges av når de kommer på skolen Vi er veldig fornøyd. Her tas det også hensyn til hva ungene ikke tåler og ikke liker. (skriftlig fra foreldre i meldingsboken) En annen ting er melken de får... i år har vi sjokolademelk. I fjor fikk de lettmelk, som ofte var gått ut på dato
ceca Skrevet 13. mars 2007 #23 Skrevet 13. mars 2007 ops - glemte en ting. Ingen frukt har blitt skrelt for ungene. Så i første trinn kom de hjem med alt som måtte skrells..
Wildy Skrevet 13. mars 2007 #24 Skrevet 13. mars 2007 Vi har prøvd skolefruktordningen, men ungene var så misfornøyd at vi gikk tilbake til "gammel" ordning med å sende med i matpakka. Og angående skviset frukt... kjøp stor nok matbosk slik at alt går nedi.
Mrs Skrevet 16. mars 2007 #25 Skrevet 16. mars 2007 Jepp...har erfaring med skolefrukt. Jeg fant den nemlig ofte i bånn på skolesekkene til unga Særlig ille kunne det være hvis det var pærer, og den hadde ligget der noen dager... Vi kuttet ut ordningen, for ofte tok ikke ungene seg tid til å spise den, de skulle ut! Så nå har vi alltid et velfylt fruktfat hjemme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå