Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får antakeligvis tilbud om dette. Det kommer visstnok til å koste ca. 2,50 pr. dag. Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde skolefrukt til våre to et halvt år, men kvaliteten varierte veldig, så jeg har heller valgt å sende med våre frukt hjemmefra.

Skrevet

Hm, hørtes ikke bra ut. Frukten må jo være god for å få de håpefulle til å spise det. Jeg har prøvd å sende med mine frukt på skolen, men særlig den minste sier h*n ikke rekker å spise det. (Er ikke så veldig matglad, så h*n har mer enn nok med å få i seg en brødskive). Skolen har visst tenkt å dele ut frukten i begynnelsen på en av de siste timene, da sitter jo alle i felleskap og spiser frukt så da tenkte jeg at det var lettere å få det i seg. Men den må jo selvfølgelig være frisk og god!

Skrevet
Vi hadde skolefrukt til våre to et halvt år, men kvaliteten varierte veldig, så jeg har heller valgt å sende med våre frukt hjemmefra.

For noen er dette ikke noe særlig, mens for andre kan det være et kjempgodt tilbud. Men det må for all del være et TILBUD og ikke et krav til foreldrene om at de må kjøpe denne frukten til barna. Barna på sin side må få lov til å være med på å bestemme litt de også. Vil de ikke ha den frukten, så er det like godt å ikke ta i mot dette tilbudet.

Da jeg gikk på skolen hadde vi med oss matpakke og fikk 1/4 ltr. melk + enten eple, appelsin, eller gulrot - gratis på skolen. Alle i min klasse synes dette var kjempefint. Vi fikk sitte inne i store-fri og riktig kose oss i matpausen.

Vet ikke hvordan det er pr. i dag, men på den skolen jeg gikk på, hadde de denne ordningen i mange år etter at jeg sluttet der.

Skrevet

Mine barn hadde skolefrukt i en periode, men som hera sier, så varierte kvaliteten veldig. I tillegg var det ikke alltenkelt for 1.klassingen og skrelle appelsiner, eller dele en kiwi i 2 med det dårlige plastredskapet som fulgte med.

Men det sies at tilbudet er bedre på vår skole i dag enn det var for et par år siden ;) - Selv synes jeg det er like greit å sende med enten frukt eller en yoghurt hjemmefra, så får de det de liker.

Gjest *Magica*
Skrevet

Her skiftet skolen leverandør etter ett år, og kvaliteten ble merkbart bedre. Mine har, og er fornøyde.

Men det hender jo at ikke alt faller i smak. Sjekk sekken - most, gammel pære i skolebøkene er ikke anbefale.

Skrevet

Vi har har hatt det siden nyttår og er ikke fornøyde. Kommer ikke til å ha neste skoleår. Ble ganske irritert da de kom tre dager på rad med ei enkelt lita, "gått over dato" mandarin etter jul og tre dager med brune bananer! Her i huset kastes de lenge før de ser sånn ut :frustrert::forvirret:

Skrevet

Hm, jeg blir litt skeptisk jeg nå, altså. Skolen har ikke bestemt seg ennå, de vil høre hva vi foreldre vil. Jeg gir heller barna mine frukt hjemme enn å betale for dårlig frukt (som kanskje fører til at barna slutter å spise frukt).

Skrevet

Jeg har jobbet på en skole med skolefruktordning, og der var kvaliteten på frukten god. De små fikk også hjelp til å skjære opp frukten når det var nødvendig og god tid til å spise den.

Synes også de var flinke til å variere!

Men tydelig at alle ikke er like heldige...

Gjest Mayamor
Skrevet

Vi har ikke vært fornøyd, men har hatt frukt til våre barn i perioder da de begge liker frukt. Men her også er det mye dårlig frukt. :riste:

Synd - fordi tanken er god.

Skrevet

På den forrige skolen var guttungen kjempefornøyd med frukt og grønnsakene. De var flotte og friske hver dag.

Etter vi flyttet og kom til ny skole er det bare blitt sorgen, så jeg avsluttet den ordningen og sender heller med han den frukten eller grønnsaken han har lyst på.

Er tydelig at kvaliteten varierer fra leverandør til leverandør, veldig synd.

Skrevet

Takk for mange svar! Tydelig at vi må forsikre oss om at det er en god leverandør og at ungene får litt hjelp til å håndtere disse fruktene!

Skrevet

Våre unger er glade i frukt og frukten her på skolen er bra. De som trenger det får også hjelp til å dele opp frukten.

Skrevet

Vi har skolefruktordning til minstemann som går i 1. klasse, det har vi hatt siden han begynte på skolen i høst.

Han er kjempeglad i frukt og jeg har aldri hørt han har klaget på det han har fått så han er nok fornøyd :)

Tror det går mye i kiwi for nå har vi snart huset fullt av disse kiwiskjeene, går jo ikke ann å kaste de for da blir poden vred.

5. klassingen har ikke frukt for det eneste han liker er banan :forvirret:

Gjest Gjesta
Skrevet

Her har lillemann også vært med på den, men flere ganger har de ikke fått pga "forsinket levering" og når han minst en gang i uka får gulrot som han ikke spiser, da gad vi ikke mer. Sender heller med han variert frukt hjemmefra, for den vet jeg at han spiser ;)

Skrevet

Vi hadde det til eldstejenta vår, men det hendte altfor ofte at hun hadde skikkelig dårlig frukt med hjem. Derfor slutta vi med det, og sender heller med frukt på skolen. Kjøpte sånne poser som man kan tette igjen med luft (uffda, dårlig forklart), og skjærer opp frukt på morgenen. Da er frukta like fin når posen åpnes på skolen. Dette er suksess hjemme hos oss.

Skrevet

Sønnen min hadde visst fått clementin i dag, synes det er litt rart for de kan da umulig være gode nå?? Han syntes de var gode, men så lenge det er frukt så går alt ned uansett hva det smaker :forvirret:

Skrevet

Vi klagde til leverandør da frukten varierte på kvaliteten, og fikk da bedre varer.

Her i nord er frukt i skolesekken vanskelig, bananen blir brun av frost og eplene blir flekkete i kulden. Har en aktiv gutt som herjer og "mister" sekken fra seg, og "skviset" frukt frister ikke. Og når frukten her koster rundt 30 kr. pr kilo, så det faktisk rimeligere å betale for noe de spiser og koser seg med på skolen. :)

Skrevet

Vi har også skolefrukt på min skole/jobb. Abbonerer selv på dette - og syns det er et fint tilbud. Frukten er jevnt over fin - mye sesongfrukt. Så før jul blir det mye mandariner ja - og nå er det mye appelsin. Men det er jo godt det. Eneste jeg syns er dumt er at det kommer gulrot en dag hver uke - er ikke så glad i det - men smaken er jo som kjent som baken - delt.

Barna får hjelp til å skjære/dele det som trengs å deles.

Anbefaler skolefrukt på det varmeste.

Skrevet
sender heller med frukt på skolen. Kjøpte sånne poser som man kan tette igjen med luft (uffda, dårlig forklart), og skjærer opp frukt på morgenen. Da er frukta like fin når posen åpnes på skolen.

Har også prøvd skolefrukt-ordningen, men kvaliteten er for dårlig, så vi sender med hele frukt, men Majabeth, takk for et veldig bra tips!

ungene spiser jo mer når frukt/grønnsakene er oppskjært.. mener du vanlige blanke plastposer man kan kjøpe på dagligvaren bare at det er en annen lukkemekanisme på dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...