MellonCollie Skrevet 5. februar 2008 #1121 Skrevet 5. februar 2008 I dag sa jeg det til sjefen min... Hun ble glad på mine vegne, men sa at det kom til å bli et problem for dem, og for meg. Hun ønsket selvfølgelig at jeg skulle jobbe hos dem så lenge jeg var i form. Så da blir det hvertfall jobb på meg ut juni (hvis formen tilsier det da ). Men alt i alt, så er det ikke hun som tar avgjørelsen om jeg får fortsette eller ikke.. Tiden vil vise hva som skjer! :-D Må snart ta kvelden nå kjenner jeg... Åhh, så bra at hun tok det så fint! Det er jo i alle fall viktig at du får jobbe ut juni, med tanke på foreldrepenger i permisjonstiden. Får du ikke noe mer der etterpå, så får man jo heller bare forsøke å finne noe nytt, om det skulle bli sånn... selv om det ikke er beste scenario, så ordner det seg alltid :-D Jeg har også tatt magebilder med jevne mellomrom, og ser godt forskjell fra uke 5 og uke 12. Kjempegøy! Og etter jeg har spist + på kveldstid eser jo magen ut (da er det vel mest oppblåsthet), og da ser jeg jo ut som jeg er 6 mnd på vei, minst! Så da synes det med klær på også, ja.. hehe.
Eve Luna Skrevet 5. februar 2008 #1122 Skrevet 5. februar 2008 Syns det hadde vært merkelig hvis de ikke lar deg fortsette i jobben etter permisjon også, hvis de er fornøyde med ditt arbeid. Men så lenge du får jobbe der til permisjonen starter så er det kjempe bra. Da får du i hvertfall foreldrepenger i permisjonstiden.
Simpleminded Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1123 Skrevet 5. februar 2008 Hei, Simpleminded! Så morsomt at du har fortalt den gode nyheten til folk, og at det ble tatt så godt i mot! Sjefen din virker hyggelig, og bra du får jobbet ut juni, i det minste, så ordner det seg helt sikkert på et vis når du skal tilbake i jobb etter permisjonen også Den derre livmora, altså ... Jeg har ikke kjent noen ruglete kant, men i løpet av uke 14 kom det "plutselig" en slags liten bilring på magen, over skambenet. Regner med at det er den? Gravidmagen begynner å formes, og jeg er så kry av den! Morsomt å gå omslagskjole og knyte båndet rett under puppene så mage kommer ordentlig fram :-D Uff, jeg håper jeg ikke blir en av disse irriterende gravide som skal demonstrere graviditeten sin til gud og hvermann .... Ha en fin feite-tirsdag! Det står vel pannekaker og flesk på menyen i kveld? Du må jo ikke være annet kry av den fine -magen din! Det er jo ikke lenge man har en sånn fin mage å vise frem! 5 måneder kanskje? Nyt den magen du har og husk at magen er til for å vises frem :-D I dag blir det spaghetti og kjøttdeig *namnam* Ikke no' pannekaker i dag... det hadde vi forrige uke Men kanskje jeg skal bake idag? :-D Åhh, så bra at hun tok det så fint! Det er jo i alle fall viktig at du får jobbe ut juni, med tanke på foreldrepenger i permisjonstiden. Får du ikke noe mer der etterpå, så får man jo heller bare forsøke å finne noe nytt, om det skulle bli sånn... selv om det ikke er beste scenario, så ordner det seg alltid :-D Jeg har også tatt magebilder med jevne mellomrom, og ser godt forskjell fra uke 5 og uke 12. Kjempegøy! Og etter jeg har spist + på kveldstid eser jo magen ut (da er det vel mest oppblåsthet), og da ser jeg jo ut som jeg er 6 mnd på vei, minst! Så da synes det med klær på også, ja.. hehe. Ja, akkurat nå tenker jeg at familielivet er viktigst.. Selvfølgelig skal jeg gjøre mitt beste så lenge jeg er her, men når permisjonen kommer skal jeg virkelig kose meg med den lille. Det første året får man jo aldri igjen! Og ja, det ordner seg alltid for snille jenter Syns det hadde vært merkelig hvis de ikke lar deg fortsette i jobben etter permisjon også, hvis de er fornøyde med ditt arbeid. Men så lenge du får jobbe der til permisjonen starter så er det kjempe bra. Da får du i hvertfall foreldrepenger i permisjonstiden. Ja, pengene kommer veldig godt med Men tror uansett jeg har krav på dagpenger dersom kontrakten ikke fornyes.. Så det hadde jo alltids ordnet seg. Men det beste er selvfølgelig å være i jobb Det blir kjedelig å gå hjemme i lengden...
jente 79 Skrevet 5. februar 2008 #1124 Skrevet 5. februar 2008 Joda, dagpenger har du krav på. Men det er vel bare 60% eller no av den normale lønnen. så bedre med jobb da...
Amused Skrevet 5. februar 2008 #1126 Skrevet 5. februar 2008 Innom med en tirsdags Blir spennende med jobbsituasjonen da, jeg krysser fingrene for at det ordner seg, jeg.
Amused Skrevet 5. februar 2008 #1127 Skrevet 5. februar 2008 Var forresten nettopp på toalettet, men fant ikke no'! Men så lenge man ikke "vet" hva man søker etter, så er det ikke så lett! Ikke lett det der, nei. Jeg fikk tips om å ligge helt flatt på ryggen, og så starte å kjenne etter ved navlen, for så å arbeide seg videre nedover. Jeg torde ikke å klemme så hardt, var så redd for å forstyrre babyen, men plutselig en morgen så var det et ruglete, hardt "belte" ganske mange cm nedenfor navlen Det kan være greit å kjenne etter livmoren om morgenen, for da er gjerne blæren full, slik at livmoren blir dyttet litt oppover (tror jeg). Nå kjenner jeg imidlertid ikke kanten lenger.
Simpleminded Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1128 Skrevet 6. februar 2008 Joda, dagpenger har du krav på. Men det er vel bare 60% eller no av den normale lønnen. så bedre med jobb da... Nei, jeg tror dagpenger er 100% av den normale lønnen... Jeg fikk dagpenger i desember, og det var absolutt en overkommelig utbetaling Da er det mye bedre med jobb ja. Ønsker å være i jobb så lenge jeg klarer hvertfall, så da får jeg håpe på ny kontrakt fra april Innom med en tirsdags Blir spennende med jobbsituasjonen da, jeg krysser fingrene for at det ordner seg, jeg. Heisann! Tror nok det ordner seg for meg enten den ene eller andre veien Sjefen virket hvertfall veldig forståelsesfull heldigvis. Og hun vil gjøre alt for at ting skal gå i orden for meg Ikke lett det der, nei. Jeg fikk tips om å ligge helt flatt på ryggen, og så starte å kjenne etter ved navlen, for så å arbeide seg videre nedover. Jeg torde ikke å klemme så hardt, var så redd for å forstyrre babyen, men plutselig en morgen så var det et ruglete, hardt "belte" ganske mange cm nedenfor navlen Det kan være greit å kjenne etter livmoren om morgenen, for da er gjerne blæren full, slik at livmoren blir dyttet litt oppover (tror jeg). Nå kjenner jeg imidlertid ikke kanten lenger. Letet litt i går, men da fant jeg den ikke. Ble kanskje litt utålmodig .... Jordmor finner den sikkert!
jente 79 Skrevet 6. februar 2008 #1129 Skrevet 6. februar 2008 (endret) Nei, jeg tror dagpenger er 100% av den normale lønnen... Jeg fikk dagpenger i desember, og det var absolutt en overkommelig utbetaling Dagpenger. Blir ca 62,4% av lønna i dagpenger. Så er en del dårligere faktisk... Men får håpe du slipper det... Greit med en forståelsesfull sjef. Da er det mye lettere. Endret 6. februar 2008 av jente 79
Gjest imli Skrevet 6. februar 2008 #1130 Skrevet 6. februar 2008 Får håpe du får beholde jobben din! Det er i så fall veldig dårlig gjort om du ikke får fortsette... Men da finner de vel på en annen grunn enn det at du er gravid tenker jeg... Arb.givere er sleipe sånn. Prøve å ligge på ryggen når du må tisse, ja Da kan du nok finne kanten, men det er jo vanskelig når du ikke vet hva du leter etter. Ha en fin dag!
Simpleminded Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1131 Skrevet 6. februar 2008 Dagpenger. Blir ca 62,4% av lønna i dagpenger. Så er en del dårligere faktisk... Men får håpe du slipper det... Greit med en forståelsesfull sjef. Da er det mye lettere. Uff... Vil jo tjene mest mulig, så jeg får mest mulig ut av permisjons-pengene.. Hun er veldig forståelsesfull, og jeg kunne ikke vært mere heldig enn å få henne som sjef Får håpe du får beholde jobben din! Det er i så fall veldig dårlig gjort om du ikke får fortsette... Men da finner de vel på en annen grunn enn det at du er gravid tenker jeg... Arb.givere er sleipe sånn. Prøve å ligge på ryggen når du må tisse, ja Da kan du nok finne kanten, men det er jo vanskelig når du ikke vet hva du leter etter. Ha en fin dag! Ja, de har jo ikke lov til å ta avgjørelsen basert på at jeg er gravid. Så da må de i så fall komme med noe annet. Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å bli fast ansatt her før babyen kommer , men jeg håper jo jeg har en jobb å komme tilbake til her etter permisjonen er over.. Ha en flott dag du også!
Simpleminded Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1132 Skrevet 6. februar 2008 I dag er jeg bare ikke i form Jeg sitter alene på kontoret nå i lunsjen, mens de andre er oppe i kantina. Jeg har tydeligvis ikke fått i meg nok søvn, selv om jeg sov på dagen i går og la meg forholdsvis tidlig.. Likevel er jeg stuptrøtt I tillegg er jeg så oppblåst som det går an å bli, og jeg får ikke kommet på do Sjefen forstår heldigvis hvordan jeg har det, så hun sa ikke noe på at jeg ikke ble med opp i kantina.. Er det forresten flere av dere gravide som går å småraper hele tiden? (Stille selvfølgelig...) Får hele tiden små luftbobler som bare må opp... Hmm.. Gleder meg til helg! Og det er jo ikke lenge igjen heller, så lenge resten av uka går fort Vi reiser hjem til familien min på fredag og jeg gleder meg masse. Mamma og pappa har ikke sett meg siden jul, så det kan jo hende de ser forskjell på magen min? Når jeg er ferdig på jobben klokka tre tror jeg at jeg må rett hjem og :søvn:
Lilith Skrevet 6. februar 2008 #1133 Skrevet 6. februar 2008 Mornings! Kjedelig å ikke være i form, men bra sjefen din er forståelsesfull. Håper det blir bedre utover dagen Jeg har ikke merket noe til småraping, egentlig, men skulle tro at det var ganske normalt - sånn som de fleste fordøyelsesrelaterte ting i graviditeten. Jeg er fremdeles ganske oppblåst til tider, og skylder alt på den lille astronauten i magen! Tror jeg har fått en snev av halsbrann i det siste også. Ikke behagelig! Helg blir bra! Hyggelig å besøke famile De ser helt sikkert forskjell! Ha en fin onsdag - ikke så mange timer igjen nå før du kan dra hjem og ta deg en snork. Stor !
Amused Skrevet 6. februar 2008 #1134 Skrevet 6. februar 2008 (endret) Snart kan du rett hjem og sove, simpleminded Jeg kjenner meg så godt igjen, får heller ikke sovet nok for tiden. Husker mamma fortalte meg at hun sov seg gjennom svangerskapene sine Vi får håpe det blir litt bedre nå våren kommer. Endret 6. februar 2008 av Amused
Gjest imli Skrevet 6. februar 2008 #1135 Skrevet 6. februar 2008 Du får glede deg til å komme hjem å sove Jeg la meg før 9 hver dag de første tre mnd...
Ella* Skrevet 6. februar 2008 #1136 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Det blir godt for deg å komme hjem og få hvilt litt etter endt arbeidsdag Jeg får også sånne "bobler", og raper av og til (rapet så og si aldri før jeg ble gravid), og jeg hikker masse! Halsbrann hadde jeg noen uker (12-14 eller noe), men ikke nå lenger. Nesten komisk med alle de små forandringene som skjer
jente 79 Skrevet 6. februar 2008 #1137 Skrevet 6. februar 2008 Kjedelig å være så trøtt, men er nok noe som følger med... Er nesten bare å slappe av, sove mer og lytte til kroppen. Blir litt lite fritid igjen, men sånn må det nesten bare være en stund...
Simpleminded Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1138 Skrevet 6. februar 2008 Mornings! Kjedelig å ikke være i form, men bra sjefen din er forståelsesfull. Håper det blir bedre utover dagen Helg blir bra! Hyggelig å besøke famile De ser helt sikkert forskjell! Ha en fin onsdag - ikke så mange timer igjen nå før du kan dra hjem og ta deg en snork. Stor ! Jeg har ikke merket noe til småraping, egentlig, men skulle tro at det var ganske normalt - sånn som de fleste fordøyelsesrelaterte ting i graviditeten. Jeg er fremdeles ganske oppblåst til tider, og skylder alt på den lille astronauten i magen! Tror jeg har fått en snev av halsbrann i det siste også. Ikke behagelig! Uff, gruer meg til halsbrann... Mamma hadde masse av det under sine svangerskap, men igjen så var hun heldig og slapp alle andre plager. Ha en fortsatt fin kveld! Snart kan du rett hjem og sove, simpleminded Jeg kjenner meg så godt igjen, får heller ikke sovet nok for tiden. Husker mamma fortalte meg at hun sov seg gjennom svangerskapene sine Vi får håpe det blir litt bedre nå våren kommer. Det ble ikke så mye søvn når jeg kom hjem faktisk. Jeg satt igang med å vaske golvet i stedet jeg... Tror det blir kjempemye bedre når sola titter fram og vi kan være mer ute Du får glede deg til å komme hjem å sove Jeg la meg før 9 hver dag de første tre mnd... Jeg hadde håpt jeg kom til å bli mindre trøtt etter de tre første månedene jeg.. Men foreløpig har det nesten bare blitt verre.. Begynner å lure på om jeg har lav blodbrosent Skal ikke mere enn 5 minutter på baken før det svimler for meg når jeg reiser meg.. Hei! Det blir godt for deg å komme hjem og få hvilt litt etter endt arbeidsdag Jeg får også sånne "bobler", og raper av og til (rapet så og si aldri før jeg ble gravid), og jeg hikker masse! Halsbrann hadde jeg noen uker (12-14 eller noe), men ikke nå lenger. Nesten komisk med alle de små forandringene som skjer Jeg har ikke begynt å hikke ennå jeg da, men det er vel et vanlig symptom det også.. Heldig at du slapp unna med lite halsbrann. Jeg har heldigvis ikke noe av det ennå. Men nå er jeg ikke helt sikker på hva eller hvordan halsbrann fungerer.. Kjedelig å være så trøtt, men er nok noe som følger med... Er nesten bare å slappe av, sove mer og lytte til kroppen. Blir litt lite fritid igjen, men sånn må det nesten bare være en stund... Ja, jeg holder ut trøttheten i lengden. Bare håper det ikke er noe annet som forårsaker at jeg er konstant sliten og tung i hodet..? Kanskje jeg mangler jern? Skal jo til jordmor neste torsdag, så da får jeg sikkert en viss forklaring der
Simpleminded Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1139 Skrevet 6. februar 2008 Jeg gjorde faktisk litt nytte for meg når jeg kom hjem jeg Hadde bestemt meg for å vaske golvet og rydde litt før jeg tok meg en liten blund.. Men det ble aldri noen blund på meg og nå er det snart natta! Deilig å få gjort noe i leiligheten Fikk også ordnet til masse fine planter i huset. Vi fikk en stor blomst til jul av kjærestens besteforeldre, og den var satt sammen av flere forskjellige blomster. Disse delte jeg opp og puttet opp i egne potter. Så nå har jeg fått 5 nye planter i huset!! :-D Skulle bare ønske jeg hadde grønne fingre...
Lilith Skrevet 6. februar 2008 #1140 Skrevet 6. februar 2008 Så flink du har vært! Jeg, derimot, har bare ligget på sofaen siden jeg kom hjem. Nå har jeg beveget meg derfra og inn i senga, og har nettopp satt til livs litt kveldsmat. Jeg tror jeg kommer til å bli feit som en julegris i dette svangerskapet. Kroppen min har ventet på denne anledningen til å ese ut - jeg vet det! God natt, Simpleminded! Håper du får sove godt slik at du er uthvilt i morgen
Fremhevede innlegg