Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt er jo greiere hvis en er litt fleksibel. Da er det lettere for dem å planlegge også.

Synes du har en god plan :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg også! :jepp: Krysser fingrene for at det ordner seg med jobben din, simpleminded :klemmer:

Skrevet

Jeg håper også det ordner seg. Som regel gjør det jo det :)

Skrevet
Alt er jo greiere hvis en er litt fleksibel. Da er det lettere for dem å planlegge også.

Synes du har en god plan :-D

Me too :Nikke::)

Det synes jeg også! :jepp: Krysser fingrene for at det ordner seg med jobben din, simpleminded :klemmer:

Ja, håper virkelig jeg får lov til å fortsette. Ser virkelig fremtiden min der!

Jeg håper også det ordner seg. Som regel gjør det jo det :)

De sier jo at det alltid ordner seg for snille piker, og jeg har jo vært en snill pike; har jeg ikke? :fnise:

Skrevet

Så klart har du det! :) Eller er det noen "mørke" hemmeligheter du ikke har fortalt om?? :lur::fnise:

Skrevet

Jeg kommer nok til å fortelle det til vikarbyrået snart, da de har taushetsplikt - har de ikke? Jeg så på nettsiden dems at alt som ble sagt til dem angående trivsel på arbeidsplassen, miljø og arbeidsforhold ble holdt fortrolig.. Jeg kommer også til å kreve at jeg vil fortelle avdelings-sjefen min 'nyheten' selv..

11+2 i dag :-D Formen er stigende, men fortsatt en del kvalm morgenen. Ellers så er jeg veldig oppblåst i magen, noe som blir nevnt her hver dag for tiden :sukk: men det er rett og slett fordi det er veldig uvant og fordi jeg er vant med at magen blir flat ca. 1 time etter jeg har spist mat - noe den ikke gjør nå! :( Men sånn er det å være :gravid: for meg, og det kan jeg jo leve med :jepp:

Skrevet

Ja, kanskje greit å si det til vikarbyrået og høre hva de mener. De burde jo være interessert i ditt beste, så hvis du føler at du har en ålreit "sjef" der så er jo det greit.

Kanskje litt feil om de får høre at du er gravid av firmaet du jobber for også...

Merker litt forandringer. Snart blir ikke magen din flat uansett ;)

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

Her har jeg gjort omvendt - de vet om det her på jobben min, men vikarbyrået har jeg ikke fortalt noe til :ler: Men så hører jeg veldig lite fra de da, det føles som om det er direkte her i firmaet jeg er ansatt. Men må vel fortelle det der også etterhvert.

Kjenner igjen det med oppblåst mage - men det er jo bare tegn på at det skjer noe. Snart er den konstant "oppblåst" ;)

Skrevet (endret)

Edit: dobbelposting!

Endret av MellonCollie
Skrevet
Ja, kanskje greit å si det til vikarbyrået og høre hva de mener. De burde jo være interessert i ditt beste, så hvis du føler at du har en ålreit "sjef" der så er jo det greit.

Kanskje litt feil om de får høre at du er gravid av firmaet du jobber for også...

Merker litt forandringer. Snart blir ikke magen din flat uansett ;)

Ha en fin dag :klem:

Hehe.. Og den dagen gleder jeg meg til faktisk! ;) Etter jordmortimen så kunne jeg tenke meg å si det her på jobb.. Vi skal snart ha medarbeidersamtale, og da er jo det en ok anledning å få sjefen på tomannshånd :Nikke:

Innom å sier hei. :klem:

Hei til deg også! Koselig du tok turen innom :klem:

Her har jeg gjort omvendt - de vet om det her på jobben min, men vikarbyrået har jeg ikke fortalt noe til :ler: Men så hører jeg veldig lite fra de da, det føles som om det er direkte her i firmaet jeg er ansatt. Men må vel fortelle det der også etterhvert.

Kjenner igjen det med oppblåst mage - men det er jo bare tegn på at det skjer noe. Snart er den konstant "oppblåst" ;)

Jeg føler det mest riktige faktisk er å si det her på jobben først, så jeg får se hva jeg bestemmer meg for. Og jeg vil uansett ikke at sjefen min her skal få vite det gjennom vikarbyrået. Så for å sikre meg det så bør jeg kanskje si det her først?..

Oppblåst mage ja.. godt det er et godt tegn ;)

Skrevet

Sender en torsdags:klem: tilbake!

Jeg skjønner det er mye som skjer hos deg for tiden. Hvordan blir det med jobb? Har du bestemt deg?

Jeg har det bra, og satser på å starte ny dagbok i dag :)

Skrevet

Endelig lille lørdag!! :-D Etter jobben i dag møtte jeg ei venninne på en kafe og vi satt oss ned og tok oss en god dessert :sikle: Etter mye skravling om alt og ingenting fortalte jeg nyheten om at jeg er :gravid: og hun ble kjempeglad på mine vegne! :-D Og så avslørte hun overfor meg at hun og samboeren også prøvde å bli gravide.. De hadde prøvd siden juni, men ikke fått det til ennå. Derfor syns jeg det var stort av henne å bli så glad på mine vegne :) Håper de også blir gravide snart!! :-D Krysser fingrene for dem hvertfall. Det var så godt å høre at hun støttet meg sånn og gledet seg til å shoppe babyklær sammen med meg til vår lille :)

Skrevet

Deilig med venninnetreff og skravling på kafe da :)

Godt at venninna di ble glad på dine vegne da, som du sier godt gjort av henne når hun har prøvd såpass lenge selv. Hadde vært moro om hun ble gravid snart, så kunne dere gå gravide sammen.

:klemmer:

Skrevet

Så koselig det hørtes ut. Håper venninnen din blir snart gravid, 12/13 ukers mellomrom er jo ingenting!

Kake ja.. Jeg var så kakesjuk i stad at jeg måtte kjøpe brownies på 1-2-3. Deilig sjø!

Skrevet
Deilig med venninnetreff og skravling på kafe da :)

Godt at venninna di ble glad på dine vegne da, som du sier godt gjort av henne når hun har prøvd såpass lenge selv. Hadde vært moro om hun ble gravid snart, så kunne dere gå gravide sammen.

:klemmer:

Ja, det er deilig å koble av innimellom. Og akkurat da tror jeg at jeg trengte det veldig. Jeg møtte henne rett etter jobb, og slappet av med en gang jeg så henne. Rart hvor god effekt en blid venninne kan ha på en! :)

Så koselig det hørtes ut. Håper venninnen din blir snart gravid, 12/13 ukers mellomrom er jo ingenting!

Kake ja.. Jeg var så kakesjuk i stad at jeg måtte kjøpe brownies på 1-2-3. Deilig sjø!

Ja, det hadde vært kjempekos! Nå kommer jeg hvertfall til å vite hvorfor hun ikke drikker på fest fremover (prøveperiode..) :) Kake er kjempegodt! Jeg har hatt bakedilla også i det siste jeg.. og det er farlig!

Skrevet

Er det vanlig å kjenne litt vonde stikk/små smerter i magen med jevne mellomrom i løpet av dagen? Nå nærmer jeg meg 13 uker og snart vet hele omkretsen vår at vi venter barn.. Så kommer disse tankene da..

- Hva hvis jeg ikke er gravid? Hva hvis den lille blødningen jeg hadde var en spontanabort? Kan man miste barnet uten å blø? Vet at dette høres ut som helt teite tanker, men det er slik jeg har det akkurat nå.. JEg føler fortsatt at jeg lyver når jeg forteller at jeg er gravid, og i morgen kommer det graviditets-tester i posten så jeg får bekreftet overfor meg selv at jeg faktisk venter :babysmokk: Jeg skal jo fortelle noen av mine beste venninner at jeg er gravid på lørdag, og da er det jo greit å ha en positiv test friskt i minne! ;)

Nå har jeg også fått bestilt litt graviditetstøy takket være Ella* :) Masse billig tøy som jeg kommer til å få en del bruk for utover..

Nå må jeg ta kvelden! Og i morgen er det fredag!! :-D

Skrevet
Er det vanlig å kjenne litt vonde stikk/små smerter i magen med jevne mellomrom i løpet av dagen? Nå nærmer jeg meg 13 uker og snart vet hele omkretsen vår at vi venter barn.. Så kommer disse tankene da..

- Hva hvis jeg ikke er gravid? Hva hvis den lille blødningen jeg hadde var en spontanabort? Kan man miste barnet uten å blø? Vet at dette høres ut som helt teite tanker, men det er slik jeg har det akkurat nå.. JEg føler fortsatt at jeg lyver når jeg forteller at jeg er gravid, og i morgen kommer det graviditets-tester i posten så jeg får bekreftet overfor meg selv at jeg faktisk venter :babysmokk: Jeg skal jo fortelle noen av mine beste venninner at jeg er gravid på lørdag, og da er det jo greit å ha en positiv test friskt i minne! ;)

Nå har jeg også fått bestilt litt graviditetstøy takket være Ella* :) Masse billig tøy som jeg kommer til å få en del bruk for utover..

Nå må jeg ta kvelden! Og i morgen er det fredag!! :-D

Det er vanlig å kjenne stikking i magen, og mange andre "småondter" når man er gravid. Delvis fordi det skjer forandringer i kroppen, og delvis fordi man blir så var for alle små ting.

Hvis du hadde hatt en spontanabort hadde du garantert merket det. Da skal du få en mensliknende blødning, eller mer, med smerter.

Jeg kan jo ikke si at du garantert ikke har hatt en MA, som vil si at embryoet (skjer ofte så tidlig) stopper utviklingen/dør, uten at kroppen nødvendigvis støter det fra seg. Men sjansen er VELDIG LITEN! Tror ikke du trenger å bekymre deg for dette :klem:

Kjenner igjen tankene dine veldig godt. Man føler nesten at man lyver når man sier man er gravid - det er jo så uvirkelig. Men bare kos deg med å fortelle nyheten - det er faktisk sant! :) Du er gravid :hoppe:

Håper du bare koser deg framover, om ikke altfor lenge får du høre hjertelyd, og plutselig er dagen for UL der. Da blir det litt mer virkelig :rødme:

Skrevet

Jeg er enig med Ella. Hadde det vært en SA så hadde du merket det. Og det er helt vanlig å kjenne stikking i magen eller murringer.

Jeg klarte først å slappe av etter UL. Håper du klarer å slappe av nå og nyte graviditeten.

Skrevet

Jeg hadde mye sånne stikninger. Var ligamentsmerter, gjorde vondt fordi livmora vokser. Så det er veldig positive vondter egentlig...

Skjønner veldig godt at du er skeptisk. Men en SA tror jeg at jeg kan garantere deg at du ikke har hatt. Det hadde jeg, og det var ingen liten blødning...

Du kan ha hatt en MA, men skal litt til. Tror du har de samme tankene som alle har sånn med en gang. Det skal liksom være trygt, men så merker en så lite. Så føles veldig unaturlig...

Jeg var over 12 uker første gangen jeg tok en ultralyd. Var veldig deilig å få bekreftet liv etter 12 uker. Men selv etter det føltes det veldig rart...

Men snart vokser magen og du kjenner liv. Da er det lettere å skjønne.

Bra du hadde en hyggelig kveld sammen med venninna di. Godt med litt jentetid av og til :rødme:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...