Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den ballen ruller sinnsykt fort :jepp:

Kjedelig at du har vært der for kort tid til egenmelding. Du kunne ikke få ordnet det med legen din?

Håper formen holder seg bra. Litt vanskelig balansegang med graviditet og ny jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag er jeg hjemme fra jobb :( Følte meg ikke bra igjen i dag, men er bestemt på å komme meg på jobb i morgen. Får så dårlig samvittighet av å være hjemme... Jeg er glad jeg snart er 12 uker på vei, og da slipper jeg forhåpentligvis å være i den formen jeg er nå.. :sukk:

:klemmer:

Skrevet
Den ballen ruller sinnsykt fort :jepp:

Kjedelig at du har vært der for kort tid til egenmelding. Du kunne ikke få ordnet det med legen din?

Håper formen holder seg bra. Litt vanskelig balansegang med graviditet og ny jobb...

Sykemelding kan jeg kun bruke dersom jeg har vært der 1 måned, og ettersom jeg begynte i jobben 2. januar :( Men som sagt så satser jeg på å være oppadgående resten av graviditeten :jepp:

Skrevet
I dag er jeg hjemme fra jobb :( Følte meg ikke bra igjen i dag, men er bestemt på å komme meg på jobb i morgen. Får så dårlig samvittighet av å være hjemme... Jeg er glad jeg snart er 12 uker på vei, og da slipper jeg forhåpentligvis å være i den formen jeg er nå.. :sukk:

Får håpe det går seg til. Kjedelig å slite sånn, spesielt når man ikke skal si noe :kose:

Sykemelding kan jeg kun bruke dersom jeg har vært der 1 måned, og ettersom jeg begynte i jobben 2. januar :( Men som sagt så satser jeg på å være oppadgående resten av graviditeten :jepp:

Kjedelige greier. Får håpe det gir seg fort :-D

Skrevet

Håper formen blir bedre :klem:

Spesielt kjedelig når situasjonen er som den er mtp egenmelding/sykemelding.

Skrevet

Jeg trodde det var slikt at det var egenmelding du ikke kunne bruke før du har jobbet et sted i 2 måneder. Men at du alltid kan få sykemelding.

God bedring. :klem:

Skrevet

Jeg også trodde man alltid kunne få sykemelding. Kan man ikke det? I så fall veldig rart synes jeg!

God bedring!

Skrevet

Det trodde jeg også, det har i alle fall jeg opplevd. Så lenge man enda ikke har krav på å bruke egenmelding, så må man komme med en sykemelding for å få penger, ellers så blir det ingenting.

Skrevet

Mener man må ha jobbet 4 uker for å ha rett på sykemelding.

Skrevet

Ja, Ella* har rett. Via vikarbyrået jeg er ansatt gjennom må man ha jobbet 1 måned for å ha rett til å ta i bruk sykemelding. Mens egenmelding er 2 måneder.. Dersom jeg hadde vært fast ansatt der, så hadde jeg hatt mulighet til å ta ut egenmelding fra første dag..

Håpet og ønsket er jo å bli fast ansatt der! Men det spørs om det skjer før babyen kommer... Hmm.. Senest i dag snakket jeg med sjefen om videre engasjement hos dem. Og hun sa hun kom til å kjempe for å få meg fast ansatt der, og at jeg trengs der da bedriften har gitt 2 stykker slipp den siste tiden. Og dersom jeg ikke ble fast ansatt i år, skulle hun hvertfall sørge for at jeg fikk fornyet vikariatet :tommelopp:

Gruer meg virkelig til å si det på jobb!! :forvirret: I begynnelsen av mars har jeg jobbet der i 3 måneder og vil dermed få fornyet avtalen for 3 nye måneder (forhåpentligvis), og da er jeg 17 uker på vei! :hakeslepp: Så jeg håper jo at jeg klarer å holde det skjult fram til da.. :forvirra:

Formen er mye bedre i dag og jeg har vært på jobb og bare kost meg i dag. Fått flere oppgaver og de gir meg stadig vekk mere ansvar. Og det liker jeg! :-D Nå skal snart kjæresten avgårde på fotballtrening.. Han har ligget og sovet på sofaen inntil nå :fnise:

:klem:

Skrevet

Høres ut som de er fornøyde med deg, det er bra :tommelopp:Får håpe de vil gi deg fast ansettelse selv om du er gravid :klem:

Skrevet

Synes jobbsituasjonen høres lovende ut jeg. Og kanskje er det en fordel med kvinnelig sjef i denne situasjonen...? :)

Skrevet

Endelig helg! Har du noen fine planer eller? Hvordan er formen forresten?

Skrevet
Høres ut som de er fornøyde med deg, det er bra :tommelopp:Får håpe de vil gi deg fast ansettelse selv om du er gravid :klem:

Ja, jeg håper på det... Men kun tiden vil vise :) Jeg gjør mitt beste for å gjøre en god jobb der hvertfall! :klem:

Synes jobbsituasjonen høres lovende ut jeg. Og kanskje er det en fordel med kvinnelig sjef i denne situasjonen...? :)

Ja, det er absolutt en fordel at sjefen min er en kvinne :Nikke: Men dessverre er det ikke hun som tar avgjørelsen om jeg får jobbe der eller ikke. Hun må gjennom sin sjef først og fremme behovet for en ny medarbeider, samtidig som han igjen må inn til ledelsen for å få ansatt en ny.. :sukk:

Jeg ser hvertfall meg selv der i framtiden. Tenker også på tiden jeg har permisjon.. om jeg fortsatt jobber der så vil jeg ta turen innom med den lille på armen. Og de er kjempeglad i barn selv! Snakker stadig vekk om sine barnebarn eller mimrer om tida de selv hadde småbarn... Jeg er så fristet til å si noe! Men vet jeg må holde munn en liten stund til hvertfall.. :)

God fredag! :)

Du også Middi! Ha en flott helg! :klemmer:

Endelig helg! Har du noen fine planer eller? Hvordan er formen forresten?

Ingen planer, men ser kjempefram til å bare slappe av og kose meg med kjæresten :love:

Formen er absolutt stigende. Jeg er stadig vekk tissetrengt, men det har jeg mer eller mindre vendt meg til. Og det at magen hele tiden er oppblåst kompenserer jeg med å gå med bukser som ikke klemmer sånn i livet. Utenom det så går det faktisk kjempefint! Litt småkvalm på morningen men lenge siden jeg sist spydde! :jepp:

Du da? :klem:

Skrevet (endret)

Endelig helg! :-D Kjæresten ligger allerede på sofaen og sover han :fnise: så du kan trygt si at han har tatt helga.. Og pusen ligger å sover i korva si :rødme:

Uff! Hvor kommer alle disse kvisene fra!? Det er små kviser på brystet, bak i nakken, i hodebunnen og i ansiktet :frustrert: Det kan ikke være alle de sjokoladene jeg har spist i ukene som har vært!? :forvirra: Eller det faktum at jeg er gravid? :hakeslepp::ler: Skal prøve å skjerpe meg nå.. Jeg er hvertfall flink på jobb! Der går det i frukt og knekkebrød med leverpostei.. så da er det bare å ta med de gode vanene hjem også.. Noe som ikke er så lett når kjærestens livrett er CocaCola. Men han er jo så heldig at han ikke legger på seg han.. Og i tillegg så trener han fotball to kvelder i uka *flinke mannen* :love:

Nå koser oss vi med Melodi Grand Prix, delfinale 3. Litt spent på å se Lene Alexandra, selv om det er litt flaut å innrømme det :rodme:

Ups! Glemte å legge til; I dag er jeg 11+4 og på mandag er jeg 12 uker :danse: :banantroll: :banantroll: :danse:

Endret av Simpleminded
Skrevet

Hørtes i grunn akkurat ut som hjemme hos oss! Vi ligger i sofaen og pus i stolen sin, middagen er i magen og øyelokkene er tunge ;) Utrolig deilig at det endelig er helg!

Tenk, du er i 12 uke på mandag allerede! Så heldig du er (og så misunnelig jeg er :ler:). Blir vel godt å si det til de som ikke vet det enda. Hvem er det? Gleder meg innmari til 12 uke. Da kan jeg legge skuldrene litt ned når risikoen er mindre. Det er kanskje det du tenker og?

Kult at Lene A gikk videre synes jeg! Vi trenger noen sånne for å sprite opp den ellers så trause GP i Norge. Synes det var kjipt av Michelle ikke gikk videre, hun tror jeg kunne klart seg bra i stor-finalen.

Hmm... Føler meg gammel når jeg vet hvem alle i GP er, fordi jeg sitter hjemme hver fredag :ler:!

Ha en fin kveld!

Skrevet

Når det gjelder jobben høres det ut som du har rett innstilling. Du kan jo bare gjøre ditt beste, og håpe på det beste :) Bra at du trives nå, i alle fall.

Mannens favoritt er Coca-Cola med lime og isbiter, og han trener også fotball to ganger i uka, og legger ALDRI på seg uansett hvor mye usunt han spiser :fniser: Bare så noen likheter ;)

Skrevet

:vinke:

Jeg hadde også mye kviser en stund, har vanligvis veldig tørr hud. Er visst veldig vanlig, pga alle hormonforandringene. Jeg har heldigvis kvitt det nå, men vet noen sliter veldig med det...

mannen her også drikker masse cola og potetgull og legger aldri på seg :-D Heldigvis liker jeg ikke cola, så det er greit å holde seg unna. Potetgullet er verre da... :sjenert:

Ha en fin dag :klemmer:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...