Gjest imli Skrevet 20. januar 2008 #1001 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Ja, huff, håper ikke jeg får problemer med å gå trapper etterhvert... Det er god trening da Endret 20. januar 2008 av imli
jente 79 Skrevet 20. januar 2008 #1002 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Det smaker nok kjempegodt! Jeg tror faktisk jeg skal lage muffins i dag jeg! Som om vi ikke har nok søtsaker i huset .. men til frokost i dag så jeg en grei oppskrift på melkekartongen på muffins. Og den kunne jeg tenke meg å prøve Kos dere med bursdagsfeiring! enkelt og godt Glad i å bake du. Er ikke så ofte jeg gjør det... Moro med nye oppskirfter da, og muffins er jo enkelt og godt. Endret 20. januar 2008 av jente 79
Lilith Skrevet 20. januar 2008 #1003 Skrevet 20. januar 2008 Soving er kjempesunt ja! Og det har vært deilig og endelig sove fram til jeg våkner av meg selv.. Men jeg har faktisk våknet av andre årsaker i helga... Jeg er så utrolig tissetrengt! Så når jeg står opp for å gå på do kan jeg like gjerne stå opp og begynne på frokosten (jeg må ned en trapp for å komme på do, og da er jeg lys våken når jeg er på bunnen av trappa..) Ble det noen boller på dere i helga husmor-Lilith? Hm, skjønner du like gjerne står opp når du likevel må ned en trapp for å gå på do. Vi har badet en suite, og jeg går glatt på do og rett tilbake til senga. Eneste problemet er at når jeg står opp for å gå på do - om klokka er tre eller seks, tror yngste pusen at det er morgen og er fast bestemt på at da skal vi stå opp. Han er ei masakråke ... Pf, det ble ikke tid til bollebaking i dag, dessverre. Men til uka ...! Helt klart. Nå er det straks mandag. God natt!
angelou Skrevet 21. januar 2008 #1004 Skrevet 21. januar 2008 Jeg hadde faktisk mindre søtsug når jeg var gravid, men jaggu har det kommet tilbake nå snart 12 uker jo, litt forsiktig på forhånd jeg
Eve Luna Skrevet 21. januar 2008 #1005 Skrevet 21. januar 2008 All prat om kaker og boller, ga meg skikkelig lyst på nå. Vi skal ha besøk både på torsdag og fredag denne uken. Kanskje jeg skal lage en skikkelig bombe av en sjokoladekake. En sånn med 3 typer sjokolader . Nam, nam. Får se hva jeg orker denne uken.
Simpleminded Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #1008 Skrevet 21. januar 2008 11 UKER I DAG!!! :banantroll: :banantroll: Jeg er så emosjonell for tiden! Sitter her og nesten hutrer for meg selv når jeg leser om min 11. uke (og babyens 9ende) Men på en fin og koselig måte da :rødme: Ser at det er blitt masse kakeprat her i det siste... Noe som er mest selvforskylt da... Både boller og muffins har vi hatt her hjemme hos oss, og jeg kan ikke unnskylde meg med annet enn at det er den lille bebisen som maser om godteriene Angelou: Heldig du som ble kvitt søtsuget mens nurkeliten var i magen din - her er det kun blitt forsterket! Lilith: Vi har heldigvis lukket av pusen i stua mens vi sover, men jeg kan høre han våkner så fort vi snur på oss i senga. (Senga knirker og pusen har halsbånd med "rangle" på) Men de er jo søte også da :katt: Jente79: Jepp! er veldig glad i å bake - særlig nå som søtsuget er sterkt Imli: Stor til deg også! Får satse på at vi holder oss spreke nok til å gå opp og ned trapper ut svangerskapet Du er jo allerede på god vei!
Simpleminded Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #1009 Skrevet 21. januar 2008 Innom og hilser på Simpleminded Hilse på deg også Stilig avatar forresten! Hvor har du fått tak i den?
jente 79 Skrevet 22. januar 2008 #1010 Skrevet 22. januar 2008 11 uker Bare en uke igjen til 12 uker er passert. Det blir knallbra Ha en fin dag
Lilith Skrevet 22. januar 2008 #1011 Skrevet 22. januar 2008 Hurra for 11 uker! :juhu: Kjenner til det å være emosjonell ... Og nå kom godtesuget for fullt igjen også! Argh! *knaske eple*
Amused Skrevet 22. januar 2008 #1012 Skrevet 22. januar 2008 Hilse på deg også Stilig avatar forresten! Hvor har du fått tak i den? Takk, er ganske morsomt å lage en slags figur av seg selv Her er linken
Simpleminded Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #1013 Skrevet 22. januar 2008 Ja her er det nedtelling for fullt til jeg er 12 uker på vei... Nå er det kun 6 dager til! Måtte gå fra jobben i sted... Formen min er ikke på topp. Brakk meg flere ganger på do og klarte rett og slett ikke komme meg ovenpå i dag.. De andre dagene har det gått greit men ikke i dag. I tillegg har jeg ikke kontroll. Fikk gråteanfall på jobb! :gråte: Det er ikke typisk meg å miste kontrollen men i dag gjorde jeg det.. Ingen så det heldigvis, fikk gjemt meg unna Nå sitter jeg i sofaen hjemme og bare slapper av. Tror jeg må det nå.. Kjenner kroppen min gir helt etter...
Lilith Skrevet 22. januar 2008 #1014 Skrevet 22. januar 2008 Det er lov å knekke sammen litt innimellom! Stell pent med deg selv nå, Simpleminded, og hør på hva kroppen din trenger. Kos deg hjemme! Stooor
jente 79 Skrevet 22. januar 2008 #1015 Skrevet 22. januar 2008 Du er ikke den eneste som sliter litt av og til. De hormoene spiller oss visst noen puss av og til... Godt du dro hjem. Kos deg og slapp av, så blir nok alt greiere i morra
Simpleminded Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #1016 Skrevet 22. januar 2008 Det er lov å knekke sammen litt innimellom! Stell pent med deg selv nå, Simpleminded, og hør på hva kroppen din trenger. Kos deg hjemme! Stooor Ja, i dag skal jeg bare slappe av. Tror nok også en høneblund hadde hjulpet jeg Du er ikke den eneste som sliter litt av og til. De hormoene spiller oss visst noen puss av og til... Godt du dro hjem. Kos deg og slapp av, så blir nok alt greiere i morra Alt er nok ennå bedre i morgen får vi håpe
Simpleminded Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #1017 Skrevet 22. januar 2008 Puh! Måtte nettopp avverge en potensiell krise.. I helga fortalte jeg ei venninne at jeg var gravid og at hun IKKE måtte si det videre til noen andre (jeg visste hun kom til å si det til kjæresten, foreldrene og bestevenninna for hun klarer ikke holde munn så lett, men det gjør ikke noe så lenge det ikke blir flere enn dem). Og nå så jeg at hennes venninne hadde sendt en gratulerer-melding på facebook til meg slik at hele verden kunne se!!! Så jeg ringte henne og ba henne fjerne det da pc-en min klikka.. Puh! Da fikk jeg også sagt at hun ikke måtte si det videre ettersom det ikke er så mange som vet det ennå... Kjedelig dersom kusinene mine osv. får greie på det via facebook.. Puster litt lettet ut inntil videre.. Men en dag vil jo "sannheten" komme for en dag. Men jeg/vi ønsker å fortelle nyheten til omverdenen selv, og ikke gjennom facebook hvertfall.. Har allerede snakket med mamma om å ikke si nyheten til morfar og mormor (det hadde hun gjort om vi ikke hadde sagt nei til henne). Det vil vi gjøre selv... Tok også en telefon til tanta mi (som er søstra til mamma) om at jeg gjerne ville si det til kusinene og fetterene mine selv. Det måtte tydeligvis en samtale til. Rart ikke folk kan forstå at vi som skal ha barn ønsker å si det selv til våre nærmeste...?! Måtte bare få ut litt frustrasjon og tar gjerne imot tilbakemeldinger om hvordan dere andre har gjort det eller føler om den saken..
jente 79 Skrevet 22. januar 2008 #1018 Skrevet 22. januar 2008 Den facebokk greia høres kjent ut... Ei venninne fortalte meg at hun var gravid på den måten. Så da sendte jeg en privat melding tilbake om at jeg også er gravid. (Hun har termin 2 dager før meg) Men at vi ikke ønsket at det skulle bli offisielt helt enda... Var over 14 uker, men likevel mange jeg ville si det først og syntes det var litt rart å si det da... Hun også slang en gratulerer melding på min wall. Leste tydeligvis ikke det jeg hadde skrevet så godt... Fikk heldigvis slettet det ganske fort, så tror ingen så det... Når det gjaldt besteforeldrene mine så sa jeg at jeg ville fortelle det selv. Pappa var kjempe utålmodig, så tok en tur dit før jul. I jula fikk resten vite det, så da ble det naturlig på den måten... Skjønner godt at du har lyst til å fortelle det selv. Men er ikke bare lett gitt, sånne nyheter spres kjempefort...
Eve Luna Skrevet 23. januar 2008 #1019 Skrevet 23. januar 2008 Kjipt at andre ikke respekterer dine ønsker om å ville fortelle nyheten selv. Det er vist vanlig å få gråteanfall når du er gravid. Da er det ingenting å gjøre enn å la det skje. Ta vare på deg selv. Ingen på jobben din har merket ennå at du kanskje er gravid?
Simpleminded Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #1020 Skrevet 23. januar 2008 Den facebokk greia høres kjent ut... Ei venninne fortalte meg at hun var gravid på den måten. Så da sendte jeg en privat melding tilbake om at jeg også er gravid. (Hun har termin 2 dager før meg) Men at vi ikke ønsket at det skulle bli offisielt helt enda... Var over 14 uker, men likevel mange jeg ville si det først og syntes det var litt rart å si det da... Hun også slang en gratulerer melding på min wall. Leste tydeligvis ikke det jeg hadde skrevet så godt... Fikk heldigvis slettet det ganske fort, så tror ingen så det... Når det gjaldt besteforeldrene mine så sa jeg at jeg ville fortelle det selv. Pappa var kjempe utålmodig, så tok en tur dit før jul. I jula fikk resten vite det, så da ble det naturlig på den måten... Skjønner godt at du har lyst til å fortelle det selv. Men er ikke bare lett gitt, sånne nyheter spres kjempefort... Jepp! Når ballen først har begynt å rulle... Men har fått stanset "rykteflommen" midlertidig hvertfall Så foreløpig har vi det under kontroll.. Kjipt at andre ikke respekterer dine ønsker om å ville fortelle nyheten selv. Det er vist vanlig å få gråteanfall når du er gravid. Da er det ingenting å gjøre enn å la det skje. Ta vare på deg selv. Ingen på jobben din har merket ennå at du kanskje er gravid? Ingen har merket noe ennå nei.. Det synes ikke på magen heller ennå. Jeg har ganske flat mage, så det vil nok fort bli merkbart men så lenge jeg kler meg med litt luftige klær så vil jeg nok klare å holde det hemmelig en stund til. De merket nok at jeg var litt utafor på jobben i går, men da skyldte jeg på omgangssyken. Kjedelig at jeg ikke får penger for de dagene jeg eventuelt blir syk. Jeg må jobbe via vikarbyrået i 2 måneder før jeg får rett til egenmelding.. Men sånn er det bare..
Fremhevede innlegg