Lilith Skrevet 8. januar 2008 #941 Skrevet 8. januar 2008 Så bra du hadde en positiv opplevelse hos legen! Sånn var det for meg også Skjønner godt at du vil vente med å si i fra til arbeidsgiver, det synes jeg du kan gjøre uten dårlig samvittighet. Ha en fin dag!
jente 79 Skrevet 8. januar 2008 #942 Skrevet 8. januar 2008 Så bra at det var en positiv opplevelse, og at du var lenger på vei enn du trodde. Greit å få det rettet den veien... Kjenner igjen det at det er litt rart å snakke med fremmede om det. Hun som tok blodprøve av meg hos legen også snakket sånn. Var kjemperart, men samtidig utrolig deilig følelse... Synes det er fornuftig å ikke si noe til arbeidsgiveren din... Så vidt du vet nå er denne kontrakten ferdig lenge før termin, så lenge formen er fin så er det ingen grunn til å si noe enda. Ha en fin dag
Eve Luna Skrevet 8. januar 2008 #943 Skrevet 8. januar 2008 Nå er du i gang. Gratulerer med 9 uker. Det er nok lurest å ikke si noe til arbeidsgiveren foreløpig. Egentlig tror jeg det er slikt at man trenger ikke å si noe til arbeidsgiveren før 3 måneder før du skal ut i permisjon. Eller var det 1 måned. Litt usikker.
Gjest imli Skrevet 8. januar 2008 #944 Skrevet 8. januar 2008 Så bra det ble en vellykket time hos legen! Jeg ville heller ikke sagt noe på jobben. Man må jo ikke si noe før 3 mnd før heller tror jeg. Så lenge du er i grei form er det jo ingen som behøver å vite noe
angelou Skrevet 8. januar 2008 #945 Skrevet 8. januar 2008 Jeg sa det ikke på jobben før jeg var 14 uker på vei jeg, enda jeg har fast jobb Så fint at legetimen var så vellykket da Koselig å se deg igjen forresten
MellonCollie Skrevet 8. januar 2008 #946 Skrevet 8. januar 2008 Så bra at det var vellykka legetime i går - det hørtes veldig ut som mitt eget besøk, og mine følelser rundt det Gøy å bli flytta frem da, 9 uker høres plutselig veldig langt ut! Håper formen er fin
Simpleminded Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #947 Skrevet 8. januar 2008 Hei på dere Det er alltid så koselig å titte innom dagboka mi når jeg ser dere har lagt igjen spor etter dere.. I dag var en tung og hard dag på jobben. Formen er ikke så bra, og jeg følte meg kvalm helt fra morgenen av. Noe som resulterte i at jeg måtte på toalettet og spy Gårsdagen derimot gikk selvfølgelig helt fint fordi jeg var kun halv dag pga. legetimen. Planen nå er å legge meg tidlig, stå opp tidlig og få i meg frokost før jeg drar avgårde på jobb. Tidligere har jeg inntatt frokosten i bilen på vei til jobb, og det har som kjent ikke endt bra. Jeg syns jeg er flink til å spise nok av mat for tiden. Har med meg masse frukt og grønnsaker som jeg går og knasker på på jobb i tillegg til kjeks og knekkebrød.. Og så leste jeg på babyverden at man ikke er pliktig til å si ifra før det er 3 måneder igjen til termin, og da har jeg hvertfall fått fornyet avtalen min der slik at jeg får vært i jobb 6 måneder før permisjonen :banantroll: Nå ligger jeg rett ut på sofaen etter å ha tatt noen paracet og koser meg med kg og tv-titting I kveld begynner serien som heter Unge Mødre - den gleder jeg meg til!
jente 79 Skrevet 9. januar 2008 #948 Skrevet 9. januar 2008 Er nok en god idè å ta frokosten litt tidligere ja... Har hørt noen av de som er veldig plaget har hatt kjeks stående på nattbordet, så de får spist litt med en gang de våkner... Får håpe det gir seg snart
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #949 Skrevet 9. januar 2008 Jeg måtte legge om rutinene. Kunne ikke gå i dusjen før jeg hadde fått i meg noe mat. Men det var vanskelig synes jeg, og jeg gruer meg litt til å begynne påan igjen på mandag, for merker at jeg trenger god tid om morgenen for ikke å bli dårlig selv om jeg ikke kaster opp sånn som før. Så det er nok lurt å spise noe før du setter deg i bilen.
Amused Skrevet 9. januar 2008 #950 Skrevet 9. januar 2008 Innom og hilser på, håper dagen din blir fin uten altfor mye kvalme!
Eve Luna Skrevet 9. januar 2008 #951 Skrevet 9. januar 2008 Kvalme er kjipt. Småspising gjennom dagen har vært redningen for mange. Jeg tror jeg hørte også at melk om morgen skal hjelpe mot kvalme. De få dagene jeg var kvalm i begynnelsen var det godt å ha kjekt stående på nattbordet, så jeg kunne spise noen med en gang jeg sto opp. Det hjalp mye. Hvordan trives du i den nye jobben? Greie oppgaver? Greie kollegaer?
Simpleminded Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #953 Skrevet 9. januar 2008 Er nok en god idè å ta frokosten litt tidligere ja... Har hørt noen av de som er veldig plaget har hatt kjeks stående på nattbordet, så de får spist litt med en gang de våkner... Får håpe det gir seg snart Ja, håper det gir seg snart nå for hver dag fram til klokka 12 er et sant mareritt.. Hjalp ikke stort mere i dag.. Men har kun 3 uker igjen til jeg er 3 måneder på vei, og da står det at de fleste er kvitt kvalmen. Satser på at det gjelder meg også! Jeg måtte legge om rutinene. Kunne ikke gå i dusjen før jeg hadde fått i meg noe mat. Men det var vanskelig synes jeg, og jeg gruer meg litt til å begynne påan igjen på mandag, for merker at jeg trenger god tid om morgenen for ikke å bli dårlig selv om jeg ikke kaster opp sånn som før. Så det er nok lurt å spise noe før du setter deg i bilen. Jeg står opp en god halvtime før jeg setter meg i bilen, men det har ikke sett ut til å ha hjulpet til nå.. Får bare være tålmodig Innom og hilser på, håper dagen din blir fin uten altfor mye kvalme! Tusen takk! Spøy ikke noe i dag men måtte innom doen for å brekke meg en del ganger.. Men er ved godt mot! Vi har jo en baby på vei :-D Kvalme er kjipt. Småspising gjennom dagen har vært redningen for mange. Jeg tror jeg hørte også at melk om morgen skal hjelpe mot kvalme. De få dagene jeg var kvalm i begynnelsen var det godt å ha kjekt stående på nattbordet, så jeg kunne spise noen med en gang jeg sto opp. Det hjalp mye. Hvordan trives du i den nye jobben? Greie oppgaver? Greie kollegaer? Det er mye å lære i den nye jobben (som i alle nye jobber ) og jeg gjør alt for å yte mitt beste og få med meg det som blir lært til meg. Veldig greie oppgaver, men gleder meg veldig til jeg kan mer og dermed kan bli mer selvstendig.. Kollegaene er fra alderen 50 og oppover og alle er damer. De er kjempetrivelige og veldig opptatte av at jeg kommer godt inn i miljøet :rødme: God bedring med kvalmen! Tusen takk!
Simpleminded Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #954 Skrevet 9. januar 2008 Da var den arbeidsdagen over! Jeg jobber fra 07:30 til 15:00 hver dag, så er veldig fornøyd med arbeidstiden. I tillegg er lunsjen betalt, og kollegaene er veldig flinke til å ta pauser innimellom arbeidet så arbeidsdagen vil jeg nok føle går ganske så raskt etterhvert. Foreløpig er jeg mye plaget av kvalme fram til 12 og etter det er jeg veldig trøtt og har tatt meg selv i å duppe av midt under opplæringa.. Er det normalt å være så død-trøtt? Jeg har forresten regnet ut at når jeg får fornyet avtalen min (forhåpentligvis) så er jeg 5 måneder på vei! *gulp* Vil det synes at jeg er da? Jeg vil jo helst si det før det er synlig.. men jeg vil også helst ha fornyet avtalen før jeg sier det.. Hmm.. Nå lager kjæresten mat til oss Han er snill han :rødme:
jente 79 Skrevet 9. januar 2008 #955 Skrevet 9. januar 2008 Godt du trives i ny jobb :-D Veldig vanlig å være trøtt ja... Hadde ei venninne som sov omtrent hele tida untatt på jobb... Dessuten har du jo mørket, ny jobb og alt i tillegg... Kan jo slå ut hvem som helst... Er vel veldig individuelt hvor godt det synes ved 5 måneder. Flere som har sett det på meg, og jeg har bare så vidt passert 4... Du får se an, forhåpentligvis betyr det ikke noe for dem...
Gjest imli Skrevet 9. januar 2008 #956 Skrevet 9. januar 2008 Vanlig å være trøtt, det kan jeg skrive under på Om det vil synes eller ikke, er jo vanskelig å si. På meg begynte det ikke å synes før etter 5 mnd, og det er egentlig først nå, etter over 6 mnd, at det synes med klær... Så jeg kunne sikkert ha venta til nå med å sagt noe på jobben. Men det avhenger jo av hvordan du bærer babyen, kroppsfasongen din, om du har sterke magemuskler... Så ikke godt å si! Men får håpe du finner en løsning. Får du tidlig mage er det jo bare å gå i løse klær Du kan jo begynne med store gensere som smått nå, så det ikke blir påfallende
Eve Luna Skrevet 10. januar 2008 #957 Skrevet 10. januar 2008 Veldig vanlig å være trøtt. Har ei vennine som var så trøtt helt fra begynnelsen at hun måtte fortelle til familien før uke 12. De merket fort at hun sov et sted mellom 13-16 timer om dagen Men om det syns i 5. måned varierer veldig. Jeg var på UL i uke 19 og da var det fortsatt ikke mulig å se på meg at jeg var gravid. Magen begynte å vises ordentlig fra 6. måned. Håper kvalmen din gir seg. Det er ikke lett å skjule at du er gravid fra jobben hvis du må spy i arbeidstiden.
Lilith Skrevet 10. januar 2008 #958 Skrevet 10. januar 2008 Trøtt som en strømpe? Her! Nei, det har gitt seg litt nå, men i november var jeg helt forferdelig trøtt. Jeg duppet faktisk av på jobben et par ganger. Jeg begynner så smått å få mage nå. Det synes nok ikke for de som ikke vet, men jeg har liksom fått en hoven "pølse" på tvers under navelen. Merkelige greier. Men som imli sier - når det synes avhenger nok mye av kroppsfasongen din og slikt.
Amused Skrevet 10. januar 2008 #959 Skrevet 10. januar 2008 Så bra at du trives i nyjobben! Vanskelig det der med forlengelse av kontrakt, det er jo meget mulig at vises godt når du er 5 mnd på vei. Kommer du til å få 3-månederskontrakt neste gang også, eller?
angelou Skrevet 10. januar 2008 #960 Skrevet 10. januar 2008 Jeg var stuptrøtt i 9 måneder jeg, gikk å vente forgjeves på den energien man skulle få i 2.trimester, men det var på grunn av lavt blodtrykk altså Håper du slipper det
Fremhevede innlegg