Simpleminded Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #861 Skrevet 12. desember 2007 Blir så fort bekymra over ting som skjer med kroppen nå som jeg er gravid... I dag og i går kveld har jeg hatt en slags mørk utflod (ikke ferskt blod, men mere brunt), og selv om det ikke har vært mye så slår tankene til for fullt. Jeg ringte derfor til legekontoret og spurte om det var mulig å få snakke med legen.. Hun spurte hva det gjaldt og jeg forklarte hva jeg opplevde og at jeg var ca. 5 uker på vei.. Hun forstod at jeg var bekymret og fremskyndet derfor legetimen min til i morgen tidlig. Tror det skal bli godt å få snakket med legen, og kanskje få en forklaring til hva det er. Uff.. Føler meg som en sånn typisk jente som overreagerer.... Snakket også med kjæresten om hva han syns om jeg skulle miste. Jeg sa at jeg kom til å føle som om det var min skyld dersom vi skulle være så uheldige. Men han er jo så god og støttendes at han regnet med det kom til å gå greit. Og dersom det ikke gjorde det sa han at vi da selvfølgelig skulle prøve på nytt :love:
Ella* Skrevet 12. desember 2007 #862 Skrevet 12. desember 2007 Håper at det ikke er noen grunn til bekymring. Bra at legen framskyndet timen din, for det er fælt å gå og bekymre seg.... Mange tanker som dukker opp. Lykke til i morgen da
Gjest imli Skrevet 12. desember 2007 #863 Skrevet 12. desember 2007 Jeg også fikk littegranne blod/blodig utflod. Som regel er det ikke noe galt, men det er greit å få snakka med en lege likevel, så kanskje du blir litt beroliget.
angelou Skrevet 12. desember 2007 #864 Skrevet 12. desember 2007 Jeg hadde masse blod/brunlig utflod i flere uker - og nå er jo nurkeliten her - så veldig mange som opplever det tidlig i svangerskapet. Det går helt sikkert bra Og dessuten - hvis du skulle miste (men det gjør du jo ikke) så er det absolutt ingenting du kan gjøre fra eller til, det er kroppen som ordner opp, så det er IKKE din feil
jente 79 Skrevet 13. desember 2007 #865 Skrevet 13. desember 2007 Uff, får håpe det ikke er noen grunn til bekymring. Men bra at legen tok deg inn i dag, så du slipper å bekymre deg. Og som angelou sier, skulle det skje noe er det absolutt ikke din skyld. Når det skjer så tidlig er det rett og slett ikke levedyktig. Som legen min sa til meg, det er utrolig mye som skal klaffe. Av og til fungerer det ikke, men man må bare prøve igjen. både angelou og jeg er jo eksempler på at det kan gå galt en gang, men at det går bedre neste gang. Men håper som sagt at det bare er kroppen din som spiller deg et puss. Hørte faktisk om ei som hadde blødd friskt mens hun var gravid. Hun hadde hatt flere MA'er, så legen var overbevist om at det hadde gått galt. Men jammen så viste det seg at det var en liten spire der likevel. Oppdater oss etter legetimen da.
Gjest imli Skrevet 13. desember 2007 #866 Skrevet 13. desember 2007 Ja, nå sitter vi her som bekymra mødre og venter på oppdatering fra legen
Simpleminded Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #868 Skrevet 13. desember 2007 Hei på dere! Og tusen takk for trøstende og oppmuntrende ord Tror nok tankene tar litt overhånd hos meg.. Og jeg kjenner at det ikke er mye som skal til før jeg tar til tårene... Så jeg overreagerer nok litt ja Hos legen gikk det fint Fikk lettet hjertet mitt og ble deretter fortalt at det var helt normalt både å blø og ha uren utflod i begynnelsen av en graviditet.. Men for sikkerhets skyld skulle jeg ta blodprøve og komme tilbake om en uke for ny blodprøve for å se om verdiene har øket - hva enn det betyr (kanskje HCG-verdiene?) Kjenner at jeg kanskje ikke burde vært her så mye som jeg er.. eller hvertfall ikke lest så mye som jeg gjør om de som er lykkelig gravide og over 12-ukers-kneipa.. Men samtidig så er det godt å kunne lette hjertet mitt og dele tanker til likesinnede her inne
jente 79 Skrevet 13. desember 2007 #869 Skrevet 13. desember 2007 Ja, er HCG verdiene han snakker om. En økning i dem tyder på at alt er som det skal. Bra at de får sjekket dette for deg før jul :-D Antagelig går det helt bra, men klart man blir påvirket av andres historier. (Vanskelig å la være...) Men for å si det sånn, når jeg mistet var det ingen tvil om at det var det som skjedde... Hadde noe som minnet om en ekstra kraftig mensturasjon... 12 ukers kneika kommer til deg også vet du. Går fort etter jul. for fem uker
Hardangerbrud Skrevet 13. desember 2007 #870 Skrevet 13. desember 2007 Hei du, var innom en tur her i dag i en bok jeg ikke hadde lest i før. Jeg har ingen problemer med å sette meg inn i de tankene du beskriver. Har vært hos lege første gang i dag og fått påvist at testene jeg tok hjemme stemte. Legen mente det var ca. 5 uker på vei. Jeg følger med på trusa mi mer enn noe annet om dagen, man kan bli litt rar av dette, men det er det eneste som står i hodet på en i begynnelsen - å ikke miste. Jeg tror som de andre her inne at dette kommer til å gå bra. Det hørtes ut som en lege som tok det på alvor og det er bra. Vi krysser fingrene alle sammen
Simpleminded Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #871 Skrevet 13. desember 2007 Ja, er HCG verdiene han snakker om. En økning i dem tyder på at alt er som det skal. Bra at de får sjekket dette for deg før jul :-D Antagelig går det helt bra, men klart man blir påvirket av andres historier. (Vanskelig å la være...) Men for å si det sånn, når jeg mistet var det ingen tvil om at det var det som skjedde... Hadde noe som minnet om en ekstra kraftig mensturasjon... 12 ukers kneika kommer til deg også vet du. Går fort etter jul. for fem uker Ja, det er vanskelig å ikke bli påvirket av andre historier her inne når man er i denne sårbare perioden.. Heldigvis så går det jo som regel greit, men man kan jo aldri vite helt sikkert! Tror nok det kommer til å gå kjempefort etter jul.. Da har jeg forhåpentligvis også fått meg en jobb og mange andre ting å tenke på også Tenk at nå har hjertet allerede begynt å slå! :rødme:
Simpleminded Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #872 Skrevet 13. desember 2007 Hei du, var innom en tur her i dag i en bok jeg ikke hadde lest i før. Jeg har ingen problemer med å sette meg inn i de tankene du beskriver. Har vært hos lege første gang i dag og fått påvist at testene jeg tok hjemme stemte. Legen mente det var ca. 5 uker på vei. Jeg følger med på trusa mi mer enn noe annet om dagen, man kan bli litt rar av dette, men det er det eneste som står i hodet på en i begynnelsen - å ikke miste. Jeg tror som de andre her inne at dette kommer til å gå bra. Det hørtes ut som en lege som tok det på alvor og det er bra. Vi krysser fingrene alle sammen Hei på deg! Ja, jeg er også veldig oppmerksom på hva som skjer i trusa mi for tida.. noe jeg ikke tror er helt unormalt. Heldigvis hjalp det med en tur til legen. Tror ikke det er sunt å bekymre seg sånn i lengden. Leste et sted at litt stress i svangerskapet bare var bra da kroppen gav fra seg noe som var godt for barnet. Men ikke for mye stress.. Vi får krysse fingrer og tær og håpe at tiden fram til 12 uker og ikke minst ultralyd går fort! :-D Takk for koselig hilsen Myrth , og lykke til du også Håper du får kommet innom her innimellom og delt opplevelser med meg/oss
Amused Skrevet 13. desember 2007 #873 Skrevet 13. desember 2007 Jeg spottet litt i begynnelsen av graviditeten, og det betydde ingenting, så dette går nok bra, Simpleminded. Og så får du gjøre som meg, å slutte å lese straks du ser noe negativt Ha trua på at det går bra, for det gjør det jo som oftest
MellonCollie Skrevet 14. desember 2007 #874 Skrevet 14. desember 2007 Så bra at legen beroliget deg, Simpleminded! Jeg tenker jo også mye rundt det å kanskje miste, men samboer og jeg har bestemt oss for å ikke bekymre oss for det. Om det skulle skje, så er det uansett ingenting vi kan gjøre med det - da er det jo rett og slett noe som ikke er som det skal være. Så selv om det er trist hvis det skulle skje, så får man bare prøve å ikke tenke på det, er vår tanke. Vi får støtte hverandre opp her inne, og tenke positivt Ha en kjempefin helg
jente 79 Skrevet 14. desember 2007 #875 Skrevet 14. desember 2007 Nei, man blir lett påvirket... Vanskelig å unngå... Men stort sett går det jo bra :-D Kose deg i helga
Lilith Skrevet 14. desember 2007 #877 Skrevet 14. desember 2007 Fint at alt var bra med deg og den lille, Simpleminded. Skjønner godt at du ble bekymret, jeg. Nå er det snaaaaart helg - hurra! :juhu:
Gjest imli Skrevet 14. desember 2007 #878 Skrevet 14. desember 2007 Følger stadig med på trusa mi jeg Men litt mer avslappa nå selvfølgelig. Godt du fikk vært hos legen og blitt beroliget. Alt er nok bra med deg skal du se! Som Jente 79 skriver så merker du det nok om det er noe galt på ferde. Ha en fin helg!
Eve Luna Skrevet 17. desember 2007 #880 Skrevet 17. desember 2007 Jeg sjekker fortsatt trusa. Selv om jeg har kommet så langt. Så man slutter ikke å bekymre seg selv når de 12 uker er forbi. Tror ikke man slutter å bekymre seg når barnet er ute heller. Det blir da bare mer å bekymre seg for. Ha en fin mandag.
Fremhevede innlegg