Amused Skrevet 1. februar 2008 #1101 Skrevet 1. februar 2008 Er det vanlig å kjenne litt vonde stikk/små smerter i magen med jevne mellomrom i løpet av dagen? Nå nærmer jeg meg 13 uker og snart vet hele omkretsen vår at vi venter barn.. Så kommer disse tankene da.. - Hva hvis jeg ikke er gravid? Hva hvis den lille blødningen jeg hadde var en spontanabort? Kan man miste barnet uten å blø? Vet at dette høres ut som helt teite tanker, men det er slik jeg har det akkurat nå.. JEg føler fortsatt at jeg lyver når jeg forteller at jeg er gravid, og i morgen kommer det graviditets-tester i posten så jeg får bekreftet overfor meg selv at jeg faktisk venter Jeg skal jo fortelle noen av mine beste venninner at jeg er gravid på lørdag, og da er det jo greit å ha en positiv test friskt i minne! Nå har jeg også fått bestilt litt graviditetstøy takket være Ella* Masse billig tøy som jeg kommer til å få en del bruk for utover.. Nå må jeg ta kvelden! Og i morgen er det fredag!! :-D Åh, som jeg kjenner meg igjen i de tankene! Men du, du ER gravid Simpleminded Jeg drev og testet med billigstrips fram til ut i uke 8, da begynte streken å bli svakere. Tror du jeg fikk litt panikk, eller? Men saken er den at hcg-nivået synker litt igjen på den tiden, så ikke bli nervøs hvis streken blir svakere. Egentlig så bør du bare droppe å teste deg mer
Gjest imli Skrevet 1. februar 2008 #1102 Skrevet 1. februar 2008 Kjenner igjen mange av tankene dine, ja. Vanlig å tenke sånn. Masse små-vondter, stikk og mens-liknende smerter er i alle fall helt vanlig. Jeg visste ikke om hvor mange vondter det faktisk er mulig å få! Man kan lese om kvalme og trøtthet osv, men det står ingen steder at det er vanlig med mensmurringer og andre vondter. Men det er det altså! Du har nok nesten garantert ikke hatt en spontanabort i alle fall! Det hadde du nok merket. Etter all sannsynlighet har barnet ditt det kjemnpebra og vokser seg stor og fin!
Simpleminded Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #1103 Skrevet 1. februar 2008 Det vil nok hjelpe med UL... Men det har jeg ikke fått innkallelse til ennå.. Jeg skal til jordmor 14. februar og da skal vi mest sannsynlig få høre -lyden til den lille :rødme: Tror nok det vil berolige meg en del.. Jeg har forresten fortalt det til konsulenten fra vikarbyrået nå! Og hun respekterte avgjørelsen min om å si det selv til sjefen min Skal bli godt å få lettet hjertet mitt.. Har vært på nippet til å avsløre meg selv flere ganger til nå, så det er jo bare et spørsmål om tid... Men hun skulle begynne med medarbeidersamtaler allerede neste uke, og det er jo ikke lenge til! Det er forresten masse babysnakk her!! Jobber bare sammen med jenter hvor alle utenom 1 har egne barn, og noen har til og med fått barnebarn :-D
jente 79 Skrevet 1. februar 2008 #1104 Skrevet 1. februar 2008 Hvis du får høre hjertelyden så beroliger nok det deg veldig Jeg har vært litt vanskelig å finne hjertelyden på... Men doppleren har funnet en puls da. Ikke helt det samme siden vi ikke har klart å høre det. Men godt å vite at hjertet slår. Da skal det være i orden :-D
aimee Skrevet 1. februar 2008 #1105 Skrevet 1. februar 2008 Så kommer disse tankene da.. - Hva hvis jeg ikke er gravid? Hva hvis den lille blødningen jeg hadde var en spontanabort? Kan man miste barnet uten å blø? Vet at dette høres ut som helt teite tanker, men det er slik jeg har det akkurat nå.. JEg føler fortsatt at jeg lyver når jeg forteller at jeg er gravid, og i morgen kommer det graviditets-tester i posten så jeg får bekreftet overfor meg selv at jeg faktisk venter Jeg kjenner meg SÅNN igjen! Jeg har ikke hatt smerter eller stikkinger enda, men den følelsen av å være gravid er så fjern. Man har tenkt så mye på det før man ble gravid, om hvordan det skulle være, hva man skulle si, hvordan man skulle oppføre seg. Og ingenting stemmer med sånn det egentlig er! Jeg tok faktisk en ny graviditetstest i uke 6, bare for å få det bekreftet enda en gang. Og det lyste jo selvfølgelig mot meg. Finn hjertelyden, og du vil sikkert bli roligere. Dessuten kan du dele opplevelsen med meg, og roe meg ned, som har akkurat de samme tankene God fredag!
Simpleminded Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1106 Skrevet 4. februar 2008 Hvis du får høre hjertelyden så beroliger nok det deg veldig Jeg har vært litt vanskelig å finne hjertelyden på... Men doppleren har funnet en puls da. Ikke helt det samme siden vi ikke har klart å høre det. Men godt å vite at hjertet slår. Da skal det være i orden :-D Gleder meg kjempemasse! Håper virkelig jordmor finner hjertelyden neste uke :-D Håper du har hatt en fin helg! Jeg kjenner meg SÅNN igjen! Jeg har ikke hatt smerter eller stikkinger enda, men den følelsen av å være gravid er så fjern. Man har tenkt så mye på det før man ble gravid, om hvordan det skulle være, hva man skulle si, hvordan man skulle oppføre seg. Og ingenting stemmer med sånn det egentlig er! Jeg tok faktisk en ny graviditetstest i uke 6, bare for å få det bekreftet enda en gang. Og det lyste jo selvfølgelig mot meg. Finn hjertelyden, og du vil sikkert bli roligere. Dessuten kan du dele opplevelsen med meg, og roe meg ned, som har akkurat de samme tankene God fredag! Ja, det ble jo til at jeg tok en ny test Og selvfølgelig var den positiv :rødme: Så nå er det nok om den usikkerheten min fram til jordmor forhåpentligvis finner hjertelyden Håper du har hatt en fin helg!
jente 79 Skrevet 4. februar 2008 #1107 Skrevet 4. februar 2008 13 uker Godt du har roet deg. Alt er nok som det skal
Simpleminded Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1108 Skrevet 4. februar 2008 Endelig mandag!! Eh... Eller? Nei, skulle gjerne hatt litt lenger fri jeg.. :banantroll: 13 + 0 :banantroll: Jeg har storkost meg i helga! Dro hjemmefra tidlig på lørdag og fikk tid til å shoppe litt samt spise middag på restaurant sammen med venninna mi før kvelden startet og resten av venninne-gjengen kom.. Kvelden begynte rolig. Alle satt med hver sin drikke, noen drakk øl, andre vin. Jeg drakk alkoholfri hvitvin, men det var skjult med vilje. Litt utover kvelden går jeg og henter Clausthaleren fra kjøleskapet, og straks jeg setter meg ned så utbryter ei venninne; - 'Drikker du Clausthaler!?' Neste spørsmål da blir; - 'Er du gravid'?!! Og jubelen er løs :duske: Mye av kvelden blir dermed brukt på babyprat Søndagen var også veldig morro. Jeg dro tidlig fra venninna mi (rundt 12) og dro på besøk til bestefar og kjæresten hans. Der ble nyheten mottatt med stor glede Jeg så bestefar sitte og drømme seg bort en del ganger.. Dette blir første oldebarnet hans, så det er nok en spesiell følelse... Etterpå dro jeg innom bestemor for å fortelle det store, og hun ble veldig omsorgsfull på reaksjonen og sa at jeg måtte ta godt vare på meg selv, og at jeg så veldig godt ut Jeg tror man blir sett på med litt nye øyne av besteforeldre etter man har fortalt en slik nyhet.. Så kom jeg endelig hjem til kjæresten min på kveldinga.. Deilig å se han igjen! Vi koste oss med biff, bearnaise-saus, ris og salat sammen med Olsenbanden på tv :love:
jente 79 Skrevet 4. februar 2008 #1109 Skrevet 4. februar 2008 Hørtes ut som en hyggelig helg med masse babyprat :-D Er så artig å se reaksjonene til folk synes jeg. Ble litt satt ut av at de ble så glade på våre vegne. Men utrolig koselig da :-D
Gjest imli Skrevet 4. februar 2008 #1110 Skrevet 4. februar 2008 13 uker Høres ut som om du har hatt en fin helg! Er litt moro å fortelle den store nyheten. Jeg synes det var litt flaut også, jeg da. Ha en fin uke
aimee Skrevet 4. februar 2008 #1111 Skrevet 4. februar 2008 Å, det hørtes ut som en kjempekoselig helg! Jeg er imponert over at du klarte å holde det hemmelig for venninnene dine så lenge. Selv sprakk jeg jo nyheten til dem i uke 6 Synes du forresten at Clausthaleren smakte noe godt? Jeg prøvde meg på en Uten, og synes den var utrolig vond! Vet ikke om det var fordi det smakte "feil" å drikke øl med spire i magen, eller om det rett og slett var ølen som var vond Gleder meg til å fortelle mormor at hun skal bli oldemor. Du har nok et godt poeng i at de ser på deg med nye øyne. Huff, skulle ønske farmor fremdeles var her og kunne oppleve det hun og. Du er heldig som har dem! Tenk så stort det må være å bli oldeforeldre!! Grattis med 13 uker!
Simpleminded Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1113 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hørtes ut som en hyggelig helg med masse babyprat :-D Er så artig å se reaksjonene til folk synes jeg. Ble litt satt ut av at de ble så glade på våre vegne. Men utrolig koselig da :-D Ja, det var en herlig helg Ja, det er jo kjempekoselig å se dem bli så glad på våres vegne, men fortsatt veldig urealistisk hvis du skjønner.. Når kommer livmoren opp, og når kan jeg eventuelt kjenne den? 13 uker Høres ut som om du har hatt en fin helg! Er litt moro å fortelle den store nyheten. Jeg synes det var litt flaut også, jeg da. Ha en fin uke For meg var det en følelse blandet med fryd og glede over å fortelle det til venninner og bestefar/bestemor, og litt flaut som du sier fordi jeg føler ikke det er virkelig ennå... Å, det hørtes ut som en kjempekoselig helg! Jeg er imponert over at du klarte å holde det hemmelig for venninnene dine så lenge. Selv sprakk jeg jo nyheten til dem i uke 6 Synes du forresten at Clausthaleren smakte noe godt? Jeg prøvde meg på en Uten, og synes den var utrolig vond! Vet ikke om det var fordi det smakte "feil" å drikke øl med spire i magen, eller om det rett og slett var ølen som var vond Gleder meg til å fortelle mormor at hun skal bli oldemor. Du har nok et godt poeng i at de ser på deg med nye øyne. Huff, skulle ønske farmor fremdeles var her og kunne oppleve det hun og. Du er heldig som har dem! Tenk så stort det må være å bli oldeforeldre!! Grattis med 13 uker! Clausthaleren var ikke no' god nei.. Og kan absolutt ikke sammenlignes med vanlig øl! Min farmor og farfar lever heller ikke mere... Så de får ikke dele gleden med oss. Men man må jo tenke at deres tid var kommet, og sånn går jo livet.. Hurra for 13 uker!! :-D Jippi! :-D Endret 4. februar 2008 av Simpleminded
Simpleminded Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #1114 Skrevet 4. februar 2008 I dag sa jeg det til sjefen min... Hun ble glad på mine vegne, men sa at det kom til å bli et problem for dem, og for meg. Hun ønsket selvfølgelig at jeg skulle jobbe hos dem så lenge jeg var i form. Så da blir det hvertfall jobb på meg ut juni (hvis formen tilsier det da ). Men alt i alt, så er det ikke hun som tar avgjørelsen om jeg får fortsette eller ikke.. Tiden vil vise hva som skjer! :-D Må snart ta kvelden nå kjenner jeg...
jente 79 Skrevet 4. februar 2008 #1115 Skrevet 4. februar 2008 Livmora dukker vel opp over skambeinet sånn ca ved 12 uker. Jeg var vel mellom 13 og 14 uker når jeg kjente den. Tok litt tid, for jeg skjønte ikke helt hva jeg kjente etter. (Har jo ikke akkurat kjent etter før mener jeg ) Men kjenner du en litt ruglete kant så er det nok livmora :-D Skjønner godt at du synes det er litt uvirkelig å fortelle om graviditeten... Jeg også syntes det var rart i begynnelsen. følte meg ikke gravid, så syntes nesten jeg løy når jeg da det... Merkelig, men det går nok opp for deg etterhvert. Er en del som skjer framover nå. Litt lettere å skjønne det når magen vokser og etterhvert kjenner noe... Bra at sjefen din tok nyheten positivt. Men skjønner jo problemet dems. Får håpe det ikke lager altfor store problemer for deg...
Simpleminded Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1116 Skrevet 5. februar 2008 Livmora dukker vel opp over skambeinet sånn ca ved 12 uker. Jeg var vel mellom 13 og 14 uker når jeg kjente den. Tok litt tid, for jeg skjønte ikke helt hva jeg kjente etter. (Har jo ikke akkurat kjent etter før mener jeg ) Men kjenner du en litt ruglete kant så er det nok livmora :-D Skjønner godt at du synes det er litt uvirkelig å fortelle om graviditeten... Jeg også syntes det var rart i begynnelsen. følte meg ikke gravid, så syntes nesten jeg løy når jeg da det... Merkelig, men det går nok opp for deg etterhvert. Er en del som skjer framover nå. Litt lettere å skjønne det når magen vokser og etterhvert kjenner noe... Bra at sjefen din tok nyheten positivt. Men skjønner jo problemet dems. Får håpe det ikke lager altfor store problemer for deg... Hmm.. Hvor ligger skambenet tro? Jordmor kan sikkert fortelle meg. Ikke lenge til nå! 14. februar :-D Jeg begynner jo å se 'fremgang' på magen må jeg innrømme. Tar bilder for hver uke nå, og sjekker forskjellen fra uke 4 til uke nå, og den er blitt merkbart større. Men ikke sånn at du ser det med klær på Ja, sjefen tok det kjempefint. Og hun er veldig omtenksom, så hun er opptatt av at jeg skal komme best mulig ut av det i forhold til svangerskapspenger
jente 79 Skrevet 5. februar 2008 #1117 Skrevet 5. februar 2008 Skambenet ligger vel omtrent ved "hårfestet" der nede... Jordmor finner det nok lett. Morsomt å se forskjellen. Var vel på den tida jeg begynte å merke det også :-D Så bra at hun tenker på deg oppi dette :-D Greit om du får muligheten til å jobbe lengst mulig. Ha en fin dag
Ella* Skrevet 5. februar 2008 #1118 Skrevet 5. februar 2008 Bra at du sannsynligvis har jobb ut juni i hvert fall! Til og med min sjef (som kan være litt sleip) gav meg ny kontrakt ut juni, så da burde de være snille med deg også! Når du er til jordmora kan hun sikkert vise deg hvor du skal kjenne etter Litt vanskelig for oss førstegangsgravide som ikke riktig vet hva vi leter etter
Simpleminded Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1119 Skrevet 5. februar 2008 Åja... Jordmor vil nok klare å finne det ja Bare tida kunne gått litt fortere fram til 14. februar!! Var forresten nettopp på toalettet, men fant ikke no'! Men så lenge man ikke "vet" hva man søker etter, så er det ikke så lett!
Lilith Skrevet 5. februar 2008 #1120 Skrevet 5. februar 2008 Hei, Simpleminded! Så morsomt at du har fortalt den gode nyheten til folk, og at det ble tatt så godt i mot! Sjefen din virker hyggelig, og bra du får jobbet ut juni, i det minste, så ordner det seg helt sikkert på et vis når du skal tilbake i jobb etter permisjonen også Den derre livmora, altså ... Jeg har ikke kjent noen ruglete kant, men i løpet av uke 14 kom det "plutselig" en slags liten bilring på magen, over skambenet. Regner med at det er den? Gravidmagen begynner å formes, og jeg er så kry av den! Morsomt å gå omslagskjole og knyte båndet rett under puppene så mage kommer ordentlig fram :-D Uff, jeg håper jeg ikke blir en av disse irriterende gravide som skal demonstrere graviditeten sin til gud og hvermann .... Ha en fin feite-tirsdag! Det står vel pannekaker og flesk på menyen i kveld?
Fremhevede innlegg