Gå til innhold

Hvitt belegg på glans

Fremhevede innlegg

Gjest Sativa
Skrevet

En gammel mann jeg steller har fått et hvitt belegg på glans. Det skyldes ikke mangel på hygiene, han vaskes nedentil morgen og kveld. Det ble oppdaget i morges og vasket vekk, og i kveld var det tilbake. Mannen har ikke noe sexliv.

Kan menn få sopp sånn helt ut av det blå? Hvis jeg kjøper canesten og smører på, vil "huden" ta noen skade av det hvis det ikke er sopp?

Hva kan det ellers være? Burde legen se på det?

Jeg har lagt merke til at han klør seg på tissen mer enn vanlig, og han sier at det ikke er vondt. Heller ikke ved vask/berøring.....

Jeg vet jeg kan ta luktetesten for å kjenne om det lukter gjær, men vil helst unngå det av opplagte grunner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste av oss har soppsporer på huden, og disse kan blomstre opp under for soppen gunstige forhold. F.eks. hvis det er fuktig og du har nedsatt immunforsvar. Så ja, sopp kan dukke opp "ut av lufta". Virker det med Canesten, er det som regel sopp, virker det ikke, er det antakeløig noe annet. Huden skades ikke av Canesten, men det er mulig at den kan bli litt irritert. Prøv med Canesten, om det ikke hjelper, gå til lege.

Gjest Gjest
Skrevet

Om han ikke plages med det hadde jeg latt det være. Kløe pga cantesteallergi er ikke særlig behagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...