Gå til innhold

Smerter + masse andre sympt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lagt inn noen innlegg ang. smerter i rygg, skuldre etc.

Dette blir bare verre og verre. :forvirret:

Per i dag sliter jeg med dette:

Skuldersmerter, utstråling til armene (spesielt om natta).

Nakkesmerter

Ryggstivhet, nedover hele ryggraden (spesielt om morgenen).

Det knirker i skuldre/nakke når jeg beveger meg...knaser på en måte...akurat som om det er smuldret opp (synes dette er skremmende).

Kvalme i lange perioder av gangen.

Hodepine og svimmelhet.

Øresus.

Kjevesmerter.

Sliten, aldri uthviltn om morgenen.

Frossen, lav kroppstemp.

Søvnproblemer, kan ligge opptil 4 timer før jeg sovner. Opphakket søvn.

Vekselsvis med obstipasjon og løs avføring.

Hyppig vannlating.

Tørr hud/lepper.

Ikke plaget med noe særlig uttalt depresjon (men blir nedtrykt av å være plaget med så mye).

Sikkert ennå mer.....

Prøver å legge det ut her for å se om noen kjenner seg igjen. Sikkert mye som kan være psykisk betinget...men det blir bare mer og mer fysiske plager....

Så og si normale blodprøver. Lav Fritt T4, normal TSH (tenker da på hypothyreose).

skal til legen i morgen....

Ble mye syting her....vil bare høre andres synspunkter....

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest regine gjest
Skrevet

Hei. Stakkars deg, du har det ikke greit nå,det er kjempeviktig at du kommer deg til lege.Du bør ikke vente nei.Dette høres ikke ut som vanlige muskelplager. Men hvis det er det vil jeg anbefale laserbehandling for stive muskler,men legen først. Lykke til, føler med deg :)

Skrevet

Hei, nå er ikke jeg noen lege men det jeg tenker på er fibromyalgi. Har dette selv så jeg vet litt om det, men så klart dette er jo forskjell fra person til person. Det som fikk meg til å tenke på det er kjevesmerter, frossen og aldri uthvilt/søvnproblemer. Og selvfølgelig smertene dine....

Du kan jo høre om du kan få en henvisning til en revmatolog som kan gjøre en grundig undersøkelse på deg. Hvis det er fibromyalgi vil du ha en del punkter som gjør ekstremt vondt når de trykker der. De kan også utelukke andre sykdommer.

Som sagt, jeg er ingen ekspert men det var det første jeg tenkte på. Ønsker deg lykke til hos legen i morgen.

:klem:

Skrevet

Det første som slo meg også var fibromyalgi. Men uansett hva det kan være er det jo kjempeviktig at du blir fulgt opp skikkelig og utredet skikkelig, for slik kan du ikek ha det!

Lykke til og håper det går bra med deg!

Skrevet

Hei, Sukkersøta!

Joda, dette virker veldig kjent... :sjenert:

Jeg har slitt med "vondter" i 4 år, og har ikke fått noen diagnose. Legen har vel antydet fibromyalgi. Jeg har prøvd det meste; alt fra healing til psykomotorisk behandling og akupunktur, homeopat/hormotoxolog, yoga - og gudene vet hva.

Legen min mente jeg hadde vondt fordi jeg var deprimert, mens mitt ståsted er at jeg fikk en depresjon som følge av 3 år med smerter hver dag. Smerter som flyttet seg rundt i kroppen (typisk fibromyalgi).

Jeg har hatt vondt i både ankler og håndledd, fingerledd, skuldre og nakke, korsrygg og knær, løs og fast mage, frostig, søvnløs, våkner 3 ganger gjennom natten når jeg endelig sovner, og våkner altfor tidlig om morgenen.

Jeg har gått på Cipralex og innsovingstabletter, men er i ferd med å slutte med Cipralex nå, da jeg føler jeg har det mye bedre enn på lenge. Har gått på disse i over ett år, men har ingen planer om å bruke dem resten av livet.

Vondtene mine kom som kastet på meg i en slitsom periode i livet mitt, vi pusset opp hus og hadde en venn som trengte oss veldig i denne tiden pga. en tøff skillsmisse. I tillegg hadde jeg full jobb, mann og 3 barn.

Følelsene mine svinger mellom håpet om å bli kvitt smertene mine og en forsoning med at dette er noe jeg må leve med resten av livet. Gjør alt jeg kan for å ha det bra i hverdagen - og humøret mitt er egentlig veldig bra. Jeg har det utrolig godt, både hjemme og på jobb, og har ikke noe å klage på. Derfor føles det så unødvendig å ha det sånn!

Det er dessverre veldig mange som sliter med slike symptomer, spesielt mange kvinner, tror jeg. Vi legger nok ting på oss i større grad enn mange menn, og jeg er overbevist om at kropp og sjel henger sammen og preger hverandre. Så hva kom først av høna og egget? Hmm... Vondt å si.

Men i mellomtiden kan det være godt å vite at man ikke er alene i båten!

Sender deg varme klemmer! :klem:

Skrevet

Tusen takk for svar.

Skulle til legen, men surra med tida, så møtte opp en time før- så da ble det ikke noe time på meg.

Fikk ny time om 2 uker.

Håper ikke det er fibromyalgi....føler jeg har nok fra før...

Jaja...bare å holde motet oppe.

Jeg fungerer jo (på en måte).

Klem til alle som svarte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...