Gå til innhold

Laseroperasjon av øynene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok laseroperasjon av øynene for ca 2 1/2 år siden.

Har vært superfornøyd med resultatet, men i det siste har jeg begynt å se dårligere.

Er det noen som har opplevd dette?

Er det mulig å ta noe etterkorreksjon, og vil det i så tilfelle koste like mye som en ny operasjon?

Jeg tok forresten min operasjon med LASIK hos Norsk Synskirurgi i Oslo.

Takk for hjelpen! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjorde også operasjonen hos Norsk Synskirurgi (på Majorstua, sant?) og fikk beskjed om at det bare var å komme innom. Var innom fire år etter operasjonen og sjekket at alt var ok. Helt gratis.

Skrevet

Jeg har en kompis som hadde laseropperasjon for 3-4 år siden. Han sliter med at synet blir dårligere nå. Vet ikke hvor han tok opperasjonen.

Gjest Frysepulver
Skrevet

En venninne av meg gjorde også dette og etter noen år ble synet dårligere igjen. Hun bruker nå briller ved bilkjøring og når hun ser på tv.

Tror det er vanlig at det reduseres etterhvert?

Skrevet
Jeg gjorde også operasjonen hos Norsk Synskirurgi (på Majorstua, sant?) og fikk beskjed om at det bare var å komme innom. Var innom fire år etter operasjonen og sjekket at alt var ok. Helt gratis.

Dette var meg... Av en eller annen grunn utlogget.

Det jeg jo skulle si var at alt av etteroperasjoner/korrigeringer i alle fall er gratis to år etter operasjonen. Ring dem og hør i alle fall, det koster deg ikke mer en telefonsamtalen.

Skrevet

Det har vært fokusert på slike operasjoner den siste tiden; at det er snakk om falsk reklame som lover for mye. Klinikkene som utfører operasjonene lover jo at du skal bli kvitt brillene for alltid - men de fleste som har laseroperert øynene får behov for briller før eller senere.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har alltid visst at synet kan endre seg etter operasjonen, og selv om jeg f.eks. kanskje må bruke briller i noen sammenhenger nå - vil operasjonen helt klart være verdt det!

Operasjonen ble gjort på Majorstua ja, fornøyde med de.

Skal ringe de i morgen, men tenkte bare å høre om noen av dere hadde noen erfaringer med etterjusteringer først. :)

Tar gjerne i mot flere erfaringer! :-D

Skrevet

Jeg opererte øynene for 8 år siden og synet har ikke endret seg siden da. Dog foregikk oerasjonen i England og med den metoden de benyttet før Lasik (Lasik var jo ikke da lansert).

Skrevet

Det med at begynner å få dårligere syn etter en sånn operasjon har med at da du tok operasjoenen så hadde ikke synet ditt stoppet opp bli verre.. Og da sier det jo seg selv at det kommer tilbake, uansett om du har tatt operasjonenen.. Hvis man tar operasjonen etter at synet har stoppet opp og forverre seg, DA kan man være sikker på at operasjonen vare ! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde hatt stabilt syn i 5 år da jeg tok operasjonen, så har nok ikke noe med det å gjøre! :)

Men skjønner jo at synet har endret seg nå, selvfølgelig.

• 10 måneder senere...
Skrevet
Jeg opererte øynene for 8 år siden og synet har ikke endret seg siden da. Dog foregikk oerasjonen i England og med den metoden de benyttet før Lasik (Lasik var jo ikke da lansert).

SynsLaser startet med Lasik i Norge i februar 1996.

Gjest Gjest_Hattifnatt_*
Skrevet

Hei! Ville bare komme med noen kommentarer til det som er sagt her.... Jeg hadde stabilt syn i mange år før jeg tok lasik operasjon i 2003. Jeg måtte reopereres i 2005. Hadde bra syn i ca 2 år etter dette, men for ett år siden begynte jeg å se dårligere. etter masse kontroller og diverse nå, så viser det seg at jeg har fått noe som heter keratokonus. Dette vil etterhvert føre til at jeg må gjøre en hornhinnetransplantasjon.... En spesialist sa at dette skyldtes laseroperasjonen. Så jeg håper du har sjekket opp hvorfor synet ditt har blitt dårligere. Det er bra å finne ut så tidlig som mulig dersom det skulle være noe spesielt..... Lykke til og håper ikke du er like uheldig som meg :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...