Gjest gjesta Skrevet 10. mars 2007 #1 Del Skrevet 10. mars 2007 Tenkte å lage stekt laksefilet med naturris og kokte eller wokede grønnsaker (sukkererter, brekkbønner og evt annet jeg finner i kjøleskapet) en dag, og lurer på om jeg skulle hatt noe saus til? Eller blir det like bra uten, med smør, eller bare med soyasaus på risen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 10. mars 2007 #2 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Synes ike du trenger noe saus til, men du kan jo bruke sitronsaus (sånn pose for wok) på grønnsakene i woken hvis du har lyst på noe? Ev bare rømme/creme fariche/avrent yoghurt naturell med urter og hvitløk ved siden av + et par sitronbåter Forresten er soppsaus veldig godt til stekt laks. Jeg lager fra bunnen av, men pose er sikkert også greit. Endret 10. mars 2007 av onyx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. mars 2007 #3 Del Skrevet 10. mars 2007 Takk for svar Soppsaus hadde vært godt, vi har til og med traktkantareller i fryseren. Kanskje jeg skal prøve meg på det? Hvis ikke ser jeg også for meg at saus kan droppes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 10. mars 2007 #4 Del Skrevet 10. mars 2007 Saus kan fint droppes ja. Ellers så synes jeg det kan være godt med salsa til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 10. mars 2007 #5 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg synes sitronbåter og rømmeklatt er bedre enn saus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. mars 2007 #6 Del Skrevet 10. mars 2007 Ja, rømme og sitron er jo en schläger til laks, kanskje vi bare skal gjøre det så enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 11. mars 2007 #7 Del Skrevet 11. mars 2007 Sandefjordsmør er favoritten til stekt laksefilet... Og så marinerer jeg laksen med teryaki/soya saus først...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 11. mars 2007 #8 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg pleier å steke laksen i folie, med presset sitron og pepper. Da trekker smaken inn under stekingen, og så har jeg bare rømme, mandelpoteter og gressløk til. Nammenamm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. mars 2007 #9 Del Skrevet 11. mars 2007 Ja - jeg liker veldig godt at den er foliestekt/bakt, men samboern min spiser nesten ikke fisk som ikke er stekt, så jeg tenkte at dette var måten å få i han litt sunn mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 11. mars 2007 #10 Del Skrevet 11. mars 2007 Vi har av og til lett bearnaise saus til stekt laks - det er ganske godt syns vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2007 #11 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg bruker ofte parisenne fiskesaus. Synes den er kjempegod og min kjære vil absolutt ikke ha bare rømme ved siden av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evilla Skrevet 13. mars 2007 #12 Del Skrevet 13. mars 2007 Vi elsker laks, og har det hele tiden. Før hadde vi bare rømme til, men så oppdaget vi MAGGI lax saus (gratnerings saus i pose)!! Den er bare helt fantastisk god, og vi har alltid den til laksen nå. Du har laksen i en ildfast form, rører sausen sammen med litt matfløte, og heller den over laksen. Inn i ovnen på 25 min tror jeg det er. Også har vi båtpoteter til, og agurk og av og til brokkoli. FANTASTISK GODT, DEN MÅÅÅ PRØVES Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. mars 2007 #13 Del Skrevet 13. mars 2007 Vi hadde pestobakt laks i går, med ris til. Oppi risen hadde jeg surret løk, gulrøtter i bittesmå terninger og like små biter av stangselleri. Ved siden av dette hadde vi en slags saus av en boks hakkede tomater som fikk koke en stund, og oppi tomatene blandet jeg i en boks med noen bønner i saus. Tror det het noe sånt som Black Beans in Caribbean Sauce, husker ikke merket men de er veldig gode. Lot bare bønnene bli varme. Knallgodt! Sammen med tomatene får det abre en god smak, ikke utpreget karibisk syns jeg i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. mars 2007 #14 Del Skrevet 13. mars 2007 Mange gode tips her, tusen takk Endte med å steke filetene i smør, woke brekkbønner, sukkererter og vannkastanjer og helle over litt soyasaus. Også hadde vi naturris og sitronbåter til. Ble veldig godt - og enkelt "Problemet" vårt er at samboern min nesten ikke klarer å spise fisk som er ovnsbakt i form eller folie, fisk må visst være stekt, rå eller i små biter i suppe. Selv er jeg altetende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 14. mars 2007 #15 Del Skrevet 14. mars 2007 Rømme... (nå ble jeg sulten) Agurksalat og rømme og sitronskiver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. mars 2007 #16 Del Skrevet 14. mars 2007 Hollandaise er det noen som liker til laks, men selv er jeg mer rømmetilhenger. På den annen side: variasjon fryder. Masse gode tips i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå