Gå til innhold

Utstyr


MarianneHR

Anbefalte innlegg

Det eneste vi har kjøpt til nå er vogn. Har kjøpt en Simo duo 2006-modell, fikk 2000kr i avslag så da slo vi til.

Nå har vi sett litt på stellebord og seng, men ikke bestemt oss ennå.

Klarer ikke å bli enige med oss selv om stellebordet skal ha innebygd balje eller ikke. Noen med erfaringer, eller hva har dere kjøpt og hvorfor?

Vi har vel tenkt oss en tur til Sverige også, tror det er litt billigere der, men skal orientere oss litt mer om utvalg og priser her i området først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi mangler egentlig bare småting, som klær, brystpumpe, såper/kremer, leker og stellematte. Vi har vaskerom med mye benkplass, så vi trenger ikke stellebord.

Dette har vi i hus allerede:

- Vogn (kjøpt)

- Vugge til å henge i taket (kjøpt)

- Seng (arvet)

- Sengetøy (kjøpt&arvet)

- Lammeskinn (kjøpt)

- Vognpose (arvet.. en skikkelig tøff en som mannen hadde da han var baby på 70-tallet ;) )

- Diverse klær (kjøpt og fått i gave)

- Uro til seng/vugge (kjøpt)

- Bilsete (kjøpt)

- Tepper (får i gave fra strikkende mor&svigermor)

Nå har jeg sikkert glemt noe.. Jeg ønsker meg bæresele da, det hadde vært kjekt å ha. Og så må vi huske å kjøpe madrass til både vugge og vogn.

Endret av Calla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere har god kontroll ja, Calla. Hva slags bilsete har dere kjøpt? Det er egentlig det værste å kjøpe synes jeg. Vil jo ha det beste, men det er så ulike meninger om hva som egentlig er det beste. Har ikke funnet noen tester av nyere dato på nettet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte bilsete fra Recaro. Stoler på at det er mer enn bra nok, siden det er et såpass kjent merke. Har heller aldri lest/hørt noe negativt om det.

Vi hadde opprinnelig tenkt til å leie bilsete fra forsikringsselskapet, men så fikk vi et supert pakke-tilbud på vogn og bilsete i Danmark, så da slo vi til! ;)

Endret av Calla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke kjøpt noe særlig ennå.. Vi tenkte å vente til vi hadde vært på ultralyd.. Og så samtidig må vi spare litt til oppussing av bad, kjøkken og gang.. Så.

Men! Det vi har er:

stellebord - kjøpt i januar, nedsatt og alt mulig.

fire ullbukser til sperrelag på tøybleiene vi skal bruke på lille. - strikka av kommende mormor og oldemor.

vognposer regner jeg med at pappa tar med nå når han kommer på besøk i april og hjelper til med badet - jeg brukte de da jeg var liten :)

Og det er vel stort sett det.

Etter UL skal vi bestille vogn, tenkte vi, i alle fall sjekke de ut ordentlig og høre hva leveringstidene er. Det blir svigers som betaler vogna da.. I alle fall hoveddelen av den. Så. Jeg har nesten litt "prestasjonsangst" der da. Er redd for å overskride budsjettet (for de har ikke gitt oss noen maksgrense for hva den kan koste, etc.)

Jeg har laga en lang liste med ting som skal kjøpes da. Kan poste den om dere vil se hva jeg har tenkt på å ha av utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, legg gjerne ut lista :)

Jeg er 20 uker i morgen, og har ikke begynt å kjøpe noe enda, bare kikka litt, så noen tips til hva som trengs hadde ikke vært dumt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, pass på - den er lang ;) Men den inneholder sånn alt vi til nå har kunnet komme på at vi trenger til det første året. Alt skal ikke kjøpes før lille er født.. stolene er feks litt sånn.. ubrukelige. Skulle gjerne ha skrevet vogge på lista, men vi har ikke plass :/

Babymøbler

seng + madrass

stellebord

klesoppbevaringsmøbel

reisestol

skråstol

høystol

saccosekk

Pusle/stelle

badekar

stellepute

brettebleier

brillebukser

snappi

ullbukser dag/natt

div lommebleier

formsydde bleier

div andre sperrelag enn ullbukser

rispapir

vaskekluter

hode-halefat - ev. bare en liten balje til å ha vann i til stellet.

bleiepose

bleiebøtte

søppelbøtte

våtservietter

gulpekluter

vattpinner/q-tips

stellebag

badetermometer

termometer

babyolje

DIV

dyne

sengesett

sengerand

barnevogn

lift/bærebag

autostol

uro

smukker

bæresele/slynge

vognpose

brystpumpe

pledd

ammeinnlegg

kjørepose

ammepute

tåteflaske

aktivitetsteppe/babygym

Klær

flyverdrakt

gensere/trøyer/bluser (hva du nå vil kalle det)

hue

sparkedrakter

bodyer

nattdrakter

strømper

strømpebukser

babybadetøy

dåpskjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...