Gå til innhold

Halvveis!


Calla

Anbefalte innlegg

Jeg syns det var så lite aktivitet her, så da prøver jeg å gjøre mitt for å forandre det...

Nå er det jo flere av oss som er halvveis allerede! Hvordan har dere det? Syns du tiden har gått fort? Føles det som en evighet til babyen kommer?

Jeg er 20+4 i dag, og syns egentlig at jeg har vært gravid i en evighet allerede. Det har sikkert litt med den forbannede kvalmen å gjøre, som gjorde dagene lange og jævlige. I tillegg har alle rundt oss visst om graviditeten siden uke 7, så da har jeg jo hatt spørsmål og samtaler rundt svangerskap en god stund allerede. Nå er heldigvis kvalmen helt borte, og jeg nyter å være gravid. Koser meg med magen og de små sprellene fra den lille der inne. :)

Men om et par-tre mnd er jeg nok passe utålmodig kan jeg tenke meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter deg i å få opp aktiviteten her inne.

Er 19+5 i dag. Og har blitt skikkelig gravid de siste to ukene. Magen bare tyter ut, og jeg må nok krype til korset å kjøpe meg noen gravidbukser ganske snart. Har kikket litt, men synes at f.eks olabuksene er så vanvittig kjedelige både i farge og fasong.

Kjenner ingenting til den lille ennå, vistnok pga morkaken ligger framme. Stemmer dette, at man ikke kjenner det så tidlig da?

Halvveis ja. Synes det er kjempestas å være gravid så at det er likelenge igjen gjør meg ingenting. Masse innkjøp som må gjøres og ting å forberede. Også må vi pusse opp badet, så godt at det er 4,5 mnd igjen. Må få ut fingern snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres logisk ut i hvert fall, at du ikke kjenner noe fordi morkaken ligger langt frem. Men du kjenner det nok snart uansett, nå begynner de jo å bli ganske sterke de små krabatene våre! ;)

Det er nok bare greit at det er noen mnd igjen ja. Vi skal bygge på huset til våren, så greit at det verste snekring-bråket er borte innen babyen kommer. Det blir nok å gjøre uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, fort og fort, jeg vet ikke om jeg vil påstå det ;)

Sånn, når jeg tenker tilbake, så virker det ikke som om det er såå lenge siden jeg satt og så på graviditetskalenderen til netbaby.dk og tenkte: åh, snart er det bare 230 dager igjen! Nå er jeg jo akkurat kommet inn under 150 (149 dager igjen i dag!), og tiden snegler seg av gårde, men i retrospekt går det fort..

Regner med at tiden fremover nå kommer til å gå litt fortere.. Lysere dager, jeg har akkurat fått meg sykkel og energien til å ta opp igjen noe av treningen jeg bedrev tidligere, osv.

Dessuten skal vi pusse opp badet, gangen og kjøkkenet de kommende måneder. Badet skal rives helt ned og bygges helt opp igjen.. Kjøkkenet skal kun rives ned og lappes på (vi har et skapmøbel som tar 10x mer plass enn det gir) og males om. I gangen skal vi rive ned en gipsbue som gjør den lille mørke gangen ekstra mørk og trist, male den lysere, pusse gulvet og lakkere det + sette opp en lampe som lyser rundt hjørnet - og ikke bare i den minst beferdede delen av gangen..

Og etter at alt det er gjort er hele leiligheten ferdigoppussa, og vi kan begynne å legge pengene i babyting! Det blir stas. Jeg gleder meg masse til å gå i butikker og finne ut hva jeg skal ha og hvordan jeg skal gjøre ting og sånn. Og ikke minst gleder jeg meg til å gjøre det sammen med kjæresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23+1 i dag og jeg synes tiden går knallfort! Har rota meg inn i utstyrsjungelen og strever med å finne veien ut igjen.. Skal ha lang påskeferie, og det kommer til å bli godt! Sliter bittelitt med bekkenet, og det begrenser den fysiske aktiviteten, ganske uvant når jeg er vant til å svette litt hver dag. Men skal ikke klage. Koser meg med magen og sparkinga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silkesvarten

vi er nå 23 uker.. og jeg må si at jeg syenst det har gått utrolig fort..

selv om det er langt igjen og ungene helst vil ha ut denne babyen..

nå som våren setter igang så har jeg nok å styre med som får tiden til å løpe avsted..

lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg har ikke noe hastverk... Er rundt 22 uker nå, og siden jeg har et barn fra før vet jeg at det i grunnen bare blir mer styr og stress etter at barnet er født :)

Jeg nøt til fulle drag å være gravid sist og ble faktisk litt irritert da fødselen skjedde en uke før tiden, fordi jeg gikk glipp av en hel permisjonsuke der jeg hadde masse planer om ting jeg skulle gjøre. Håper svangerskapet blir like enkelt og behagelig denne gangen, det var i alle fall vært nesten helt prikklikt så langt. De verste plagene jeg hadde sist, var halsbrann og leggkramper. Ikke noe å klage over, med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt over halvveis nå. 24+1 i dag.

Koser meg masse, og veldig stas nå etter at mannen har begynt å kjenne sparkene han også. Det gjør at vi kommer litt tettere. Synes det er kjempeviktig at han får delta så mye som mulig.

Var på besøk hos svigers i påskeferien. Der er produksjon av strikkeklær i full gang. Fikk med oss noe som var ferdig hjem. Har også fått låne en gammel vogge der. Det viser seg at den er fra 1911, mannen trodde den var fra han var liten, så det er kult.

Må vel ut å kjøpe litt mer utstyr etterhvert, vi synes det er greit å fordele utgiftene litt utover.

Formen er veldig bra. Har konstant vondt i et ribbein, men når det er det eneste, klager jeg ikke.

Merker vel også at jeg blir litt fortere sliten enn før. Litt sånn at hvis jeg har hatt mye på jobb, så frister det mest med sofaen den kvelden.

Hvordan står det til med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25+1 i dag, og syns egentlig tiden går veldig fort nå! Føles ikke lenge siden jeg ventet på å være halvveis! Formen er fin, selv om alt er litt tyngre enn vanlig. Siden jeg står/går i 8,5t i strekk på jobb, har jeg sykemledt meg 40% slik at jeg får et par hviledager hver uke. Deilig!

Men ryggen er nok ikke noe å klage på i forhold til hvordan mange andre har det, den bare stivner og blir sliten litt lettere. Ellers har småplager som halsbrann og kramper i leggene om natten, men det hører vel med!

Alt i alt koser jeg meg som gravid for tiden! Føler meg ganske bra sånn utseendemessig også! Mer glans i håret, pen hud, ser ikke så trøtt ut uten sminke, deilig å ikke tenke på å holde inn magen.. :ler: Ikke minst er det herlig å merke spark og liv fra den lille, vite at den hører oss og at den snart skal ut til oss! :)

Endret av Calla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...