Gå til innhold

Reisetips Thailand med barn


Gjest Elastica

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica

Vi skal til Thailand med våre tre gutter på 3, 5, og 7 år. En uke på Koh Samui og en uke på Krabi. Noen tips?

:smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var nylig to uker på Koh Samui, og en uke på Koh Tao - som er en øy som ligger ca to timers båttur fra Koh Samui.

Den øya (Koh Tao altså) er en sydhavsøy man må lete lenge etter.

Den er bare skjønn!!!

Så, jeg var bare nødt til å anbefale den øya for dere.. i tilefelle dere ikke har booket og bestilt alle netter enda..

På Koh Tao er det mange steder å bo, ingen selgere på strendene og mye mere avslappet enn på Koh Samui.

I tillegg kan man ta Long Tail Boat i ca 20 minutter ut til "De tre øyene" som består av tre øyer man kan gå mellom. Lange hvite sand strender binder disse øyene sammen og det er helt fantastisk. Store fargerike fisker svømmer rundt dere når dere bader, og spiser mat av hendene deres.

Gir gjerne flere tips på denne øya om du er interessert.

Har tlfnr og adr til bosted som finnes ute på de tre øyene også.

RIktig god tur, dere kommer til å kose dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har skrevet litt om det på bloggen min. Thailand er perfekt for barnefamilier og det er fullt mulig å finne noen rolige steder på Koh Samui! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Takk begge to :)

Jeg skal lese mer når jeg har tid, og er kjempe interessert i flere opplysninger om Koh Tao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Istedetfor Krabi vil eg anbefale deg Ko Lanta, perfekt for familieferie, masse nydelige strender og masse bosteder å velge mellom. Var I Thailand i januar med mann og to små, super ferie, nikoste oss med bading hele dagen og fantastisk mat. Vi var på Ko Lanta( var der i 04 og) Ko Ngai, nyyyydelig, og Ao Nang(vært der 96, 98 og 04) Ao N. har blitt for travelt syns eg.Men vi endet opp på et kjempekoselig lite resort på Nopparat Thara som het Ban Po Ngam, fem minutt med mopedtaxi til Ao Nang sentrum.. resorten hadde og gratis transport. Var på ko Thao og Ko samui i 96 og 98..nydelig der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Koh Tao ja.. Nydelig øy.

Vi bodde på Sensi Paradise. Ganske dyrt (700-800 kr natten), men veldig fint.. og nydelig jenter som jobber/serverer der:)

Dere kan ta long-tail-boat over til "de tre øyene". Koh Nangyuan. Enten dagstur (og da avtaler man med han som kjører båten om når han skal hente dere.. Tur/retur koster ca 70kr) Helt greit.

Det går også an å bo på disse øyene. Web adr er www.nangyuan.com

Du får alle priser der ute; fra 1500Bath, til 14000 Bath.

På Koh Samui bodde vi på Cove Resotel. Men det ligger ganske langt nord, og koster 700 kr natten..

Sist vi var der bodde vi på Samui Coral Beach. Her får man et mer enn greit nok rom for underkant av 400 kr...

Skulle vi dratt igjen, tror jeg det måtte bli med tog og båt fra Bangkok rett til Koh Tao. Så tilbake, og bil fra Bangkok til Koh Chang og Koh Samet. (andre veien..) De siste to stedene har vi ikke vært på, men hørt MASSE fint om.

Sist vi var der reiste vi mer enn vi gjorde nå.(vi var stort reisefølge, så det var ikke like enkelt å reise rundt)

Men, vi er begge enige i at det å reise rundt er endel av opplevelsen.

Så, her er det sparing for alle penga, så vi kan reise igjen om ikke altfor mange år :)

Hvis du lurer på noe mer, får du spørre, ikke sikkert jeg vet, men jeg hjelper gjerne om jeg kan.

klem

Endret av allover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

Vi var i Thailand i 97, rundreise i Sørøst-asia i tre måneder. Da var vi i Bangkok, Chiang Mai og Kanchanaburi. Til slutt en uke på Ko Samet. Dette var en nydelig øy, men ganske øde for ti år siden. Vi var forundret over thaienes forhold til søppel - det ble kastet overalt, selvom øya var nasjonalpark. Da bodde vi veldig billig, reiste rundt på sparket og hadde bare oss selv å ta hensyn til. Nå har vi tre små med, og overlater mindre til tilfeldighetene, bor bedre osv. Gleder oss veldig. Ko Samet kan absolutt anbefales, men vi valgte et annet sted nå, basert på anbefalinger fra erfarent reisebyrå.

Bodde dere her eller her ?

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...